✧제 02 회

343 47 225
                                    

"balek balek woi, baik benau nak tido kat sekolah." minhae tunjal tunjal kepala hara yang lentok habis dengan peta bangla atas meja.

hara pun bangun, masih mamai.

"aku kat mana sia?" hara capai tisu dari liyen buat lap air liur kat pipi.

"kat neraka wEHH! JAP LAGI KITA NAK KENA BAKOR!!" yena gegar gegar kerusi hara lalu dicepuk dengan penuh kasih sayang.

"geng, borang kelab dah hantar ke belum?" tetibe haera muncul depan pintu kelas bersama suyeon.

"belum! taktau lagi nak buat kelab apa." chaera menggaru lehernya sebab digigit nyamuk miang.

"pfft korang nak buat kELAB? oh mAI GONDOL! kelab apa? kelab janda idaman? hahahahahahskrokkkrokk hahaha" celah satu suara lantang.

ni suara macam habitat liar ni, tak lain tak bukan, kim minju dengan kuli kuli dia. lee ahra dan jeon jaein.

"woi ketawa lah sekali!" minju menjeling ke arah kulinya.

"oh hahahhaggagag sjshhahah"

"kau tak payah nak korek idong orang lah. kau korek idong sendiri. taik idong orang tak sama macam taik idong kau." nasihat suyeon. walaupun macam tak kena je, tapi deep weh deep.

semua tercengang jap.

"hekle tak payah cakap banyak. yang penting tahun ni, kelab dangdut aku menang. bebudak zaman sekarang belajar dangdut lah sebab nak gelek kat tektok." minju mendengus bangga.

"ha betul tu!" ahra mengiakan je apa yang minju cakap.

kalau minju cakap makan tahi boleh jadi bijak, dia pun iya kan juga agaknya.

"dahla gorlsss, jom kita tinggalkan luzer luzer ni." minju pusing terlanggar kak senah, cleaner sekolah.

habis minju tercium batang mop basah sampai ke bajunya. auch sewit gichew.

"waduh kak senah baru je cuci jamban guna mop tu." rungut kak senah yang dalam kesibukan nak cuci jamban lain pula.

minhae dan yang lain gelak sakan ewah macam tak ingat je borang kelab sekolah tu kena hantar esok.

dalam perjalanan pulang, semua duk jalan kaki macam rombongan cik kiah pastu nyanyi lagu bebi shark budu du du dudu maklumlah lagu lejen kan.

"esok cikgu math takde, jom berjimba kat belakang kantin?" liyen dengan selamba mengajak member ponteng. contohilah liyen gaes.

"baik ponteng sekolah teros. boleh aku tido. bazir je gi sekolah tapi cikgu pula cuti." hara mencebik malas.

"kau cuti je tahu. homework cemana?" suyeon menyiku lengan hara.

"hari ni punya dengan minggu depan serta tahun depan, aku dah shiappp hantar." hara jongketkan keningnya.

"untung la ada otak." chaera mengesat air mata halimunannya.

"weh gaes gaes, pakwe cun!" yena cuit rakannya.

"jom ushaaa!" seru haera dan yang lain start buat bunyi tikus tikus longkang di tepi jalan.

"wiwwit ewah" minhae kemain usha wui.

cer teka sape?

"humaigut pak abu, kitew ada fans. amuah shiked." pak kassim bagi flying kiss kat 7 gadis tak siuman tu.

"apa siak! orang tua lah tu yena!" suyeon tampor lengan yena.

"eheh mana aku tau."

tak lama tu, pakcik pakcik tersebut berjalan ke arah mereka membawa kerusi roda memasing. pakcik dah tak sabo nak berbini muda gamaknya.

kelab lelaki idaman | svt a.fWhere stories live. Discover now