Yazar'dan
Mehmet,annesinin ve Fatma Hanım'ın yanına yürürken biraz tedirgindi. Çünkü Fatma Hanım'ın vereveği tepkiyi tahmin ediyırdu.
Konağın terasına çıktığında Fatma Hanımın kardeşi Emine hanım ve kızı İlknurun da burda olduğunu gördü. Hepsinin aynı anda duyacak olması daha iyiydi.
"Ana. Bakın hele."
"Buyasın oğul."
" Abim aradı iki güne buraya geleceklermiş. Belki yengemde gelirmiş."
"Abooo. Gelinim geliymiş. Kalkın hele hazırlıklara başlayak."
Selma Hanım sevinçle direkt mutfağa gitti.
Fatma Hanım İlknur ile konuştuğu için İlknur'un bu durumdan haberi vardı ama Emine Hanım daha yeni öğrendiği için şaşkındı. O yüzden ters ve aksi sesiyle hemen konuşmaya başladı.
"Yengen kimdir senin Mehmet?"
"Abim İstanbul'lu gelin bulmuştur Emine Hanım. Abimin gelini benim yengemdir."
Fırat ordan hemen atıldı.
"Abime katılıyorum. +1 "
Ayşe ise düşünceliydi. İstanbul'dan gelen birinin burnu havada olacağuiını düşünüyordu. Ama nasıl olacağı bilinmezdi. O yüzden yengesi gelince nötr olacaktı. O nasıl davranırsa öyle davranacaktı. İnce sesiyle konuşmaya dahil oldu.
"Bencede gelsin tanışalım."
Emine Hanım birden ayağa kalkıp aksağanlı sesiyle bağırmaya başladı.
"Bu nasıl iştir Fatma. Sen bana İlknur'u Baran'a alıcam demedinmi? Siz benim kızımın adını mı çıkartmaya çalışırsınız?"
Fatma Hanım biraz tırssa da belli etmemeye çalışarak konuşmaya başladı.
"Ben de yeni öğrenmişem Emine. Amma benim rızam yoktur o İstanbul'lu geline."
Mehmet omuzlaruiını dikleştirip kaşalarını çatarak konuşmaya başladı.
"Abime tüm isteklerinizden bahsettim Fatma Hanım."
Mehmet Fatma Hanım'ın gözündeki korku kırıntılarını görünce konuşmaya devam etti.
"Buraya geldiklerinde tüm şikayetlerinizi ona bildirecekmişsiniz."
Fatma Hanım yutkundu ve cevap vermeden yerinde dikleşti.
İlknur ise hemen konuşmaya başladı.
"Anne biz de burda kalalım. Hem şu yeni gelinle tanışırız."
Emine Hanım kızının yeni geline yapıcaklarını tahmin ettiği için onu başıyla onayladı.
Daha sonra Fatma Hanım'a dönüp konuşmaya başladı.
"Koskoca ağa konağınızda bidede oda vardır herhalda."
Fatma Hanım kendinin sandığı konağın övüşmesiyle göğüs kabarttı ve cevap verdi.
"Vardır tabi. Ayşe git söyle hizmetlilere iki tane oda hazırlasınlar."
" Tamam."
Baran'dan
Melek yukarıda valiz toplarken ben çalışma odamda dosyaları inceliyordum.
İşimi bitirip ayağa kalkınca çalan telefonumu cevapladım.
"N'oldu Mehmet?"
"Abi. Birşey öğrendim. Muhtemelen çok sinirleneceksin ama sanırım burada öğrenmenden daha iyidir."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ağanın İstanbullu Sevdiği (Ağa Gelini 1.KITAP)
ChickLitBir adam var Mardin'in en büyük aşiretini sahibi ve Mardin'in her yerine sozü geçen bir ağa. Babası öldürüldüğü için bir o kadar da dugusuz. İşleri gerği 6 aylığına İstanbul'a gider. Ve orada ilk görüşte aşık olur. Aşık olduğu kız ise çok masum an...