Yazar'dan
Selma Hanım heycanla oğlunu ve gelinini beklerken Fatma Hanım İstanbullu gelini nasıl kaçıracağını düşünüyordu.
Her ne kadar Baran'dan tırssada kardeşine söz vermişti. Zaten İlknur'u istemesinin nedeni hanım ağa o olursa konağın yönetiminde söz halkkı olmasıydı. Sonuçta İlknur onun yiğeniydi. O yüzden o kızı güzellikle ya da zorla göndermeliydi.
Melek'ten
Baran ile hava alanından çıltıktan sonra bir arabaya binip yola koyulmuştuk.
Bütün yol Baran'ın beni utandırmasıyla geçmişti. Sonunda çok ihtişamlı bir konağın önünde durunca konağa bakakalmıştım.
(Çok daha geniş düşünün.)
"Baraaan burası çok güzel."
"Hadi hüzelim bizi bekliyorlar."
Ben gülümseyerek ona bakarken o elimi tuttu ve konağa doğru yaklaştı. Biz konağa yaklaşınca konaın önündeki korumalar Baran'ı gördü.
Baranı gören korumalar hemen önlerini ilklerken biri öne çıkıp başını eğerek konuşmaya başladı.
" Hoş gelmişsen ağam."
"Hosbulduk Remzi. Kapıyı açın hele içeri girelim."
"Emredersin ağam."
Kapı açılınca Baranla birlikte kapıya yaklaştık ve içeri girdik. Resimlerinden bildiğim Baran'ın kardeşleri ve anneleri dışında iki kişi daha vardı.
Birisi benden bir iki yaş büyük dururken diğeri Baran'ın annesi Selma Hanım'ın yaşlarındaydı.
Benim yaşlarımda olan kız bana baktı ve yüzünü buruşturup Baran'a döndü. Barana attığı bakışlar hiç hoşuma gitmezken Baran konuşmaya başladı.
"Güzelim. Bu Emine Hanım,Fatma Hanımın kardeşi. Bu da onun kızı İlknur. İki gün kadar bizimle kalıcaklar."
Kızın Baran'a olan bakışlarından pek haz etmediğim için Baran'a biraz daha yanaştım ve elini daha sıkı tuttum. Bir yandan içimdeki baş gösteren hissi çözmeye çalışırken diğer yandan Baran'a cevap verdim.
"Anladım."
Baran annesine bakarak konuşmaya başladı.
"Ana, bizim odamız hazırmı? Korumalar valizleri getirsin ona göre."
Selma Hanım şaşırarak cevap verdi.
"Hazır oğul. Melek kızımın odası Ayşenin odadının yanında. Seninkinide bilirsin zaten."
Baran sert ve itraz kabul etmeyen sesiyle konuştu.
"Biz aynı odada kalıcaz ana."
Selma Hanım gözlerini belerterek konuşurken diğerleri de çok şaşırmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ağanın İstanbullu Sevdiği (Ağa Gelini 1.KITAP)
ChickLitBir adam var Mardin'in en büyük aşiretini sahibi ve Mardin'in her yerine sozü geçen bir ağa. Babası öldürüldüğü için bir o kadar da dugusuz. İşleri gerği 6 aylığına İstanbul'a gider. Ve orada ilk görüşte aşık olur. Aşık olduğu kız ise çok masum an...