Hoofdstuk 4

180 17 9
                                    

Ik word langzaam wakker nog steeds in de arme van Herman. Ik kon het gewoon niet laten gisteren. Maar dit was de laatste dag dat ik bij hem lag. 'Goedemorgen.' Zijn zachte stem vult de kamer. 'Goedemorgen.' Zeg ik terug. We blijven nog even stil in elkaars arme liggen. Na een tijdje laat ik hem stilaan los en hij mij ook. Ik sta op en loop naar de badkamer om me om te kleden. Als ik de kamer terug in kom is Herman ook net klaar. We lopen samen naar beneden en gaan aan tafel zitten. Na een tijdje komt iedereen.

~~s middags~~

Herman is heel deuk bezig in de kelder dat dus mijn kamer word. Ik wil hem helpen maar mag niet. 'Ik snap het niet meer.' Zegt violetta die naast me neer ploft in de zetel. 'Welk?' Vraag ik. 'Leon.' Zegt ze. 'Zijn jullie terug samen?' Vraag ik. Ze schud haar hoofd. 'Hij zegt dat hij van me houdt maar ook van die Margot (gewoon iemand. Niet speciaals.). Hij zei dat hij me nu snapt toen ik in de tijd met hem en Thomas.' Zegt ze. 'Als hij echt van je houdt, zal hij voor je kiezen en als hij dat niet doet dan ben je hem niet waard.' Zeg ik. 'Waarom doe papa dan dat niet?' Vraagt ze. Ik kijk verbaast 'wat bedoel je?' Vraag ik. 'Wel. Jullie houden van elkaar en er komt telkens wel iemand tussen.' Zegt ze. 'Maar dat is anders.' Zeg ik. Violetta schud haar hoofd. 'En trouwens we zaten bij u en Leon.' Zeg ik snel. Violetta moet lachen. 'Voel je nog iets voor papa?' Vraagt ze dan. Ik zeg niks en na een tijdje schud ik mijn hoofd. Violetta lacht maar voordat ze kan antwoorden komt Herman eraan. 'Overwat hebben jullie het?' Vraag hij. 'Niks!' Zeg ik snel. 'Angie, waar slaap je eigenlijk?' Vraagt violetta. Ik wil antwoorden bij Herman maar hij is me voor. 'In de kelder.' Zegt hij. Ik kijk verbaast. 'Kom maar kijken.' Zegt hij. Violetta en ik staan op. Is het nu al klaar? We lopen Herman achterna naar de kelder. Als we aankomen zie ik een hele mooie kamer. Mijn mond valt gewoon open. 'Wow. Mooie kamer!' Zegt violetta. 'ja.' Zeg ik zacht. 'Ik ga naar de studio.' Zegt ze. 'Oke tot straks.' Zeg ik en geef haar een kus op haar voorhoofd. Daarna vertrekt ze. 'Dankje.' Zeg ik en draai me om naar Herman. 'Geen probleem. Vind je het mooi?' Vraagt hij. 'Ja heel mooi. Ik zal je wel willen kussen!' Roep ik enthousiast maar dan heb ik pas door wat ik zei en word rood. 'Dat mag altijd.' Zegt Herman. Ik kijk hem waarschuwend aan. 'Een knuffel is ook goed.' Zegt hij snel. Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. Na de knuffel kijk ik de kamer nog eens rond. Ik kijk naar een muur waar foto's aan kunnen komen. Ik ga op het bed zitten en het zit echt goed. Herman komt naast me zitten. 'Angie?!' Begint hij. 'Wat?' Zeg ik en kijk hem aan. 'Ik zal het misschien niet mogen zeggen maar ik hou van je.' Zegt hij. 'Herman zeg het niet alstublieft. Je bent getrouwd' zeg ik . Herman schud zijn hoofd. 'Ik heb Priscilla gedumpt.' Zegt hij. 'Echt?!' Zeg ik en hij knikt. 'Ik hou gewoon zoveel van je. Toen ik je terug zag. wist ik pas dat jij echt de ware bent.' Zegt hij. 'Ik hou ook van jou.' Zeg ik. Langzaam komt hij met zijn hoofd naar me toe en voel ik even later zijn lippen op de mijne. Hij duwt me langzaam naar achteren en ik val op het bed helemaal. Hij komt boven op me liggen. Hij begint langzaam mijn nek te kussen. Ik glimlach. Hij doet een paar knopjes los van mijn blouse. 'Wat zijn we van plan.' Zeg ik lachend. 'Dat weet je vast wel.' Zegt hij speels. Hij doet nog meer knopjes open. 'Herman liefje waar ben je?' Hoor ik Priscilla zowat roepen. Ik schrik en kijk boos naar Herman. 'Angie....' Begint hij. Maar voordat hij verder kan ga ik zo snel mogelijk onder hem uit. 'Ik ben geen speeltje Herman!' Zeg ik boos. Terwijl ik de trap op loop doe ik mijn knopjes van mijn blouse terug dicht. Wat dacht hij wel niet. En waarom loog hij? Waarom trap ik er toch altijd in. Ik hou zoveel van hem maar hij doet me telkens pijn. Ik loop naar het park en val op de bank van mij en Herman neer. Er stromen allemaal tranen langs mijn wang.

Als iemand nog een idee heeft mag je het altijd laten weten :) en hopelijk vinden jullie het wat leuk.

Kelder liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu