Part 3

4.1K 238 52
                                    

"Korang, men yg lain? "

Ketika ali dan moon melihat ke arah sumber suara, ternyata itu jet dan chris yg baru saja sampai (korang tau kan, klo jet dan chris sangat dekat).

"Yg lain tenga OTW, klo mika dan roza lagi lileh pesawat" balas moon. Jet dan chris hanya meng'oh'kan saja.

Beberapa menit kemudian semue ejen mude dah sampai begitu juge dengan mika dan roza yg sudah selesai memilih pesawat termasuk kamar mereka.

(Jadi di cite ni, saye mengarang tentang M.A.T.A ade pesawat. Dan di dalam pesawat itu bukan tempat duduk, tapi melainkan seperti rumah. Di dalam pesawat ini ade kamar, dapur, dan ruang TV. Dan di setiap masing-masing kamar terdapat kamar mandi. Ouh! Dan di pesawat ini yg mengendarainye iyelah tobat M.A.T.A )

Sebelum semue ejen mude masuk ke pesawat. Mereke akan di kasih kunci kamar dan teman sekamar.

"Oke, sebelum korang masok kamar, korang akan di beri tau teman sekamar korang" ucap roza yg sedang menjelaskan.

Dan Alicia mengeluarkan kertas dan tertulis no kamar dan teman sekamar mereka:

1. Kamar no 1 khai-bulat-zass
2. Kamar no 2 moon-iman
3. Kamar no 3 Alicia-roza-mika
4. Kamar no 4 Rudy-ali
5. Kamar no 5 chris-jet

Ejen mude laki-laki terkejut melihat Rudy dan ali akan sekamar. Pikiran mereka takut nanti klo Rudy dan ali akan bertengkar sangat hebat.

"Dh, tak ya nak tekejut.....nah kunci korang" kata roza yg langsung memberikan masing-masing kunci kamar mereka masing-masing.

Mereka berjalan ke arah pesawat, sudah ada mento-mento yg menunggu mereka. Selesai perpisahan mereka langsung lepas landas dan langsung masok ke bilik mereka masing-masing.

*Malamnya

Mereka semue sedang di luar kamar. Anak lelaki sedang menonton siaran yg ade di TV ade juge yg bermain phone.

Tapi berbede dengan ali yg kini membantu anak ponpuan memasak. Dari kejauhan Rudy dari tadi asyik memerhatikan ali dari dapur.

Ali yg merasa dirinya di perhatikan dan melihat ke arah belakang. Saat ali melihat ke belakang Rudy berpure-pure bermain phonenye.

Ali yg bingung siape yg melihat die mengabaikannye. Semue hidangan sudah tersusun di atas meje makan dengan teratur.

Ejen lelaki yg menghirup aroma dari bilik dapur kini mereka semua berjalan ke dapur untuk melihat apakah makan mlm sudah siap atau belom.

"Uuu~ sedapnye bau~ sape masak?? " tanya jet yg melihat ke arah semue makanan yg berada di meja makan.

"Sape lagi kalau bukan Ali~, betul tak Ali? " kata moon sambil melihat ke arah Ali.

"Hah ee-..... " Ali keko tak tau nak jawab ape.

"Klo yg ni ape? " kata chris yg melihat makanan seperti pengkek yg gosong. Semue orang melihat ke arah yg chris tunjuk.

"Oh, itu aku yg masak....hehe" jawab moon dengan ketawa kecil.

"Patutla...." jawab khai

"Dah....dah.....jangan nak becakap lagi, jom makan" kata alicia yg tidak mau lagi mendengar komentarnya anak lelaki yg banyak bertanya.

Mereke semua makan bersama. Selesai makan merek semue membersihkan ruangan seperti mencuci, piring, membereskan meja makan, dan memberikan ruang TV.

Saat selesai, semunye kembali ke kamar mereke masing-masing.

*Di bilik kamar 'chrisjet'

Bisa kita lihat jet sudah tido duluan sebab jet terlalu mengantuk sangat. Chris lun tak mempermasalahkannye dan meminta jet tido duluan sebab chris nak mandi.

Selesai chris mandi, chris berjalan ke arah koper miliknye dan memakai baju. Selesai memakai baju chris tak lupe menaruh handuknye ke tempat gantungan baju bersebelahan dengan handuk jet.

Chris berjalan ke arah katil untuk tido. Chris melihat ke arah jet yg sudah tertido membelakangi nye.

Chris menggeser kan badannya mendekat ke arah badan jet yg tertido. Chris memeluk badan kecil jet dari belakang. Dan berbisik ke telinga jet.....

"Jet.....kou tau tak, sebenarnye aku.....suke kan kau jet. Tapi.....aku tak bise ungkapkan perasaan aku kat kau sebab aku takut pertemanan kite akan rosak, jadi.....aku nak ungkapan rase ni di saat yg tepat......selamat malam jet. I Love You......" bisikan Chris membuat Chris mengantuk dan akhirnye tertidur dengan posisi memeluk badan jet.

Di suatu tempat yg sangat gelat......tapi di terangi dengan cahaya leptop. Terlihat moon, mika, roza, iman, dan Alicia yg melihat adegan yg dimana Chris memeluk jet.

"Ide bagus kite pigi belibur sekalian melihat adegan BL ni pulak ee..." ucap moon yg sedang mengelap hudungnye menggunakan tisu.

"Hmm.....saye pun setuju" balas iman yg mengelap hudungnye gune tisu yg banyak.

"Betul Kate ko moon...." di serujui oleh Alicia, mika, dan roza yg kalang kabut membersihkan hidung mereke yg sudah mimisan.

"Sekarang kite berali melihat................. 'RuLi' pulak :) " dan moon pun langsung mengaktifkan kamera CCTV yg sudah di pasang kira dan roza di kamar RuLi alias 'Rudy & Ali'.

*DI BILIK RuLi

Bisa kita lihat Ali yg sedang bermain phonenye. Rudy pulak sudah geram dengan Ali yg asyik bermain phonenye tu.

"Kou tak tido ke Ali?..." kaye Rudy

"Nanti la aku tido..... " balas Ali

Rudy sidang habis kesadaran dengan Ali yg baru masok kamar langsung bermain phonenye.

Rudy bangun dari baringnye dan langsung tarek phone Ali. Ali yg kaget phone nye di ambik oleh Rudy tanpe sebab sama sekali.

Rudy menaruh phone Ali di atas laci kecil di samping Rudy tido. Rudy berbalik menatap Ali yg kesal krn phone nye diambik.

"Apeni Rudy!! Bagi balek phone aku!! " Kate Ali yg kesal dengan Rudy.

"Tido! Dah mlm...." balas Rudy.

"Ape masalah kau ni sebenarnye ni rud--" Kata-kata Ali terputus krn Rudy tiba-tiba mencium nye.

Rudy melepaskan ciumannya dari mulut Ali. Ali masih terpaku saat Rudy tibe-tibe kiss die.

Dan tampa aba-aba Rudy tibe-tibe peluk Ali dan mengatakan ke telinga Ali 'tido... 'Ali hanya menurut ape yg Rudy cakap.

Posisi mereka sekarang, yaitu Rudy memeluk pinggang mungil Ali tapi posisi Rudy kebawah, kepala Rudy ke perut Ali. Ali hanya membiarkannya saja, malah Ali memeluk mengelus-elus kepala Rudy, di tambah Ali memeluk rudy sampai due-duenye tertido.

*DI POSISI EJEN FUJOSHI SEKARANG

Alicia, mika, iman, moon, dan roza sudah kalang kabut mencari tisu. Kerena hidung mereka sudah di banjirkan dengan darah yg segar.

"Moon!! Jangan Kou habiskan tisu tu!! " roza

" AAAAA!! RuLi dah hidup!! "Mika

" ni lebih.....aaaakhh! Darah ni....."iman

"Heheh, RuLi dah hidup" Alicia, sambil mengelap hidung gune tisu cadangan nye.
.
.
.
.
.
.
.
,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kyknya makin seru ni😏

Cinte di akademi M.A.T.A [Ejen Ali] [RuLi]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang