Part 2

3.8K 203 2
                                    

Ali tiba di rumahnye dengan membawa sekantong pelasti yg berisikan makanan dan snek untuk ie pergi belibur besok.

Ali  masok ke dalam dan tak lupa ie mengunci pintu. Selesai mengunci pintu Ali berjalan ke dapur untuk menaruh belanjaannye.

Saat selesai menaruh belanjaannye, Ali berjalan ke biliknye yg berade di atas. Ali membuka gagang pintu dan langsung masok kamar. Sebelum Ali ingin mengemas barangnye ie mendapat 1 notifikasi dari grup ejen mude.

______________________________________

*di grup ejen M.A.T.A

Moon: wee!! Korang dah siap ke kemas barang?

Ali: belom lagi, baru je nak
Kemas barang😅

Moon: ouh....mane yg lain ni, tak nampak pon batang 'abcnye'??

Roza: ape beseng-beseng sangat ni? Nak tido pon tak senang😴

Jet: aku dh siap, tinggal tunggu OTW je...

Chris: aku tengah kemas barang ni...

Bulat: huis.....ramenye

Ali: kite nak belibur kat mane ni?

Mika: kite belibur kat yg istimewe....

Moon: iiii!! Tak sabanye nak pegi!! 😆

Alicia: aku dh ijin kepade mento, kite boleh pakai pesawat M.A.T.A, jadi kite tak ya gune uang kite....

Roza: oke, kite kumpul macam di tempat biase(?) jangan lambat....

Semue ejen mude:oke....

______________________________________

*chat di tutup

Ali langsung mengemas barang yg ie perlukan selama ie belibur. Mulai dari pakaian, alat mandi, dan snek.
Dan tentu saja Ali tak lupe membawe comot untuk pergi berlibur.

Selesai mengemas barang-barang yg di perlukan Ali lansung melompat kat katilnye dan langsung memejam mata.

Keesokan harinye Ali hari ini bangun awal agar die tak akan merusak hari yg sangat di nanti-nantikan oleh semue ejen mude.

Ali tun dari tangga dan berjalan ke arah pintu mah dan membuka nye. Selesai mengunci pintu rumah Ali bergegas ke akademi M.A.T.A

Ketika Ali sampai ia melihat hanya Alicia, Rudy, zass, moon, dan khai. Moon yg langsung tau keberadaan Ali yg sudah sampai kini berlari ke arah Ali.

"Eee.....mane yg lain? " kata Ali yg melihat hanye 5 orang saja yg baru datang.

"Oo....yg lain belum datang, klo mika dan roza tenga pilih pesawat" jawab moon yg membalas soalan Ali.

Dan akhirnye Ali dan moon berborak tentang apetah.

"Korang, mane yg lain? "
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Siapakah itu?....

Cinte di akademi M.A.T.A [Ejen Ali] [RuLi]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang