Part 6

3.2K 184 20
                                    

Hai semue....
Korang rindu autor atau rindu kelanjutan ruli?

Hehe....
Sorry yg part 5 tu tak nyambung╥﹏╥
Maaf jike ade kesalahan atau kesilapan autor.

Ok! Tanpa banyak ngomong, cuss!! Langsung aj kalian sambung ni cite UvU✌

:
:
:
:
:

Saat dah nak sampai tempat tujuan:

Alicia dan moon habis ke ruangan depan untuk melihat apa kah mereka masih jauh? Atau ade kerusakan? Atau tak lame lagi sampai?.

Moon berlari ke ruang tv, terlihat semue ejen lelaki sedang menonton kartun Spongebob. Sedangkan yg pompuan asyik makan.

"Korang! Korang!" jerit moon yg membuat semue ejen mude melihat ke arah moon.

"Haah....haah.....kite dah nak sampai!!" sambung moon dengan heppy yg dah tak sabar.

"Dah nak sampai kat mane? Korang tak berutau kitorang" Kate khai yg tak faham dengan perkataan moon. Selame mereka pergi, tiada satu ejen lelaki yg di beri tau oleh ejen pompuan yg kite semue nak pergi mane.

"Kite akan berlibur di 'EmpTY isLan M.A.T.A" ucap Alicia yg tiba di samping moon.

"Hah? EmpTY isLan M.A.T.A? Tak pernah dengan name tu...." Kate chris yg tidak pernah mendengar tempat itu. Setau Chris, selame die menjadi ejen mude di Akademi M.A.T.A tak pernah mendengar nama itu. Begitu juga dengan ejen-ejen lain.

"Memangla, kitorang yg buat name tu" ucap roza yg berjalan ke arah mereka diikuti dengan mika dan iman.

"Name pulau tu kitorang name kan 'EmpTY isLan M.A.T.A' sebab pulau tu kosong tak berpehuni. Dulu pulau tu pernah di tempatkan berpehuni dengan 2 orang yg tersesat di laut. Tapi selang 3 hari diorang tak pernah kembali lagi" Kate roza panjang lebar menjelaskan.

Ejen lelaki faham yg baru di jelaskan oleh roza. Mereke semue mengangguk yg artinya mereke semua faham.

"Lagi satu...." ucap mika.

"Kite kene jage sikap kat pulau tu juga. Mengkut data yg kami lihat, selain pulau tu di huni 2 orng yg tersesat di lautan. Ade........1 orang yg sudah tiade di pulau itu" Kate Alicia. Dan itu membuat ali takut dengar Kate Alicia.

"Jasad orang itu tak bise di temukan dan melacak die. Die berjenis kelamin lelaki. Jadi kite kene jage sikap kite, jangan pergi sendiri. Itu saja, dah sekarang korang kemas barang-barang korang. Kite dah nak sampai" Alicia langsung meninggalkan mereka semue dan berjalan ke arah biliknye.

Mereke semue telah selesai bersiap. Tinggal menunggu mendarat, saat mereka telah mendarat.....

Mata mereka semua melihat tabjuk pemandangan laut yg begitu indah.

(Beginilah penampakannya👇)

(Beginilah penampakannya👇)

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
Cinte di akademi M.A.T.A [Ejen Ali] [RuLi]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang