Terjadi sebuah pertengkaran hebat di Akademi M.A.T.A, semue ejen mude termasuk mento pun menuju ke arah tempat kejadian. Takutnye ade musuh yg ingin menyerang M.A.T.A .
Ketika Ejen mude dan mento tibe di tempat kejadian. Mereke melihat ke arah chris dan jet yg sedang menonton sambil menikmati popcorn.
Salah satu ejen mude yaitu Roza bertanye kepade chris dan jet apekah mereke mendengar suara seperti orang yg bertengkar.
"Chris ko buat ape kata sini? " tanya roza. Chris ingin menjawab pertanyaan roza tapi di halang oleh moon yg bertanye.
"Ape dah jadi?! Kite di serang ke?! Mane musuh nye?! Ape sua--- hmm!! " jet langsung menyumbat mulut moon dengan popcorn yg ie makan dengan Chris.
"Ko bise tak berhenti bertanye 💢" kata jet yg sudah geram dengan moon yg terlalu banyak tanyak.
"Ape dah jadi? Saye te denga bunyi bising kat tempat ni" tanya ejen Getha ke pade Chris dan jet.
"Tak de pape ejen Getha, cume ade masalah siket dengan Rudy dan Ali tu" jawab Chris yg menunjuk ke arah Rudy dan Ali bertengkar.
Semue ejen mude dan mento sudah memaklumi pertengkaran 'Rudy & Ali' yg tidak akan mau mengalah satu sama lain.
"Klo nak jalan tu tengok depan!! Jangan tengok kat mane-mane!! " kata Rudy yg tidak habis-habis bertengkar dengan Ali.
"Iye aku salah, tapi aku dah minte maaf ngan kou!! " jawab Ali yg tidak mau mengalah dengan Rudy.
Dan ya.....pertengkaran 'Rudy & Ali' hanya menjadi tontonan bagi ejen mude. Mento yg melihatnye hanya maklum kepade mereke bedue.
Ejen karya dan ejen baka ikut menonton 'Rudy & Ali' yg sedang bertengkar.
Berbeda dengan ejen pompuan mereke mengambil foto Rudy ngan Ali yg sedang bertengkar. Di otak mereke lain yg mereke lihat (Ya...kalian tau lah ya).
Dan selang beberapa menit pertengkaran 'Rudy & Ali' akhirnya berakhir dengan salih tidak memukul.
Ejen mude dan mento mereke semua bubar dan kembali ke tempat mereke.______________________________________________________
*SKIP
Keesokan harinya, Ali berjalan ke arah ruangan ejen Getha untuk menyuruh ejen Getha memeriksa yoyonye apekah baik-baik saja atau tidak.
Setelah sampai di ruangan ejen Getha. Ali masok dan melihat Rudy dan ejen Getha. Ali melihat ejen Getha sedang memperbaiki sesuatu, Ali melihat ke arah Rudy yg sedang memerhatikan ejen Getha yg sedang memperbaiki barang.
"Hmm.....nah Rudy bende ni bukan rosak. Tapi hanye butuh baterai baru, saye sudah menganti baterai baru dan saye sudeh meabdetnye. Jadi die akan sangat kuat lagi" kata ejen Getha setelah selesai memperbaiki benda rumah milik Rudy.
"Hmm......" Rudy mengambil alat itu dari tangan ejen Getha. Niat Rudy ingin langsung pergi tetapi saat Rudy menoleh ke pintu. Rudy melihat Ali sedang berdiri di pintu.
Ejen Getha beralih melihat ape yg Rudy lihat di pintu. Ternyata Ali yg lagi berdiri di pintu.
"Oh Ali, ade yg bise saye bantu? " kata ejen Getha.
Ali menyadari dari lamunannya ketika ejen Getha berbicara. (Entahlah pikiran Ali dh ke mana-mana ta -_ ).
"Ha...oh, saye kesini nak minte tolong chek yoyo saye" jawab Ali yg memberikan yoyo nye ke ejen Getha.
Ejen Getha mengambil yoyo Ali dan melihat-lihat yoyo Ali. Apakah ade yg rosak ke atau tak berfungsi ke.
"Hmm.....baiklah saye akan pastikan mengeceknye" kata ejen Getha dan langsung meninggalkan Ali di ruangan tekno.
Ali melihat kepergian ejen Getha yg meninggalkan ruangan. Ali berpaling ke arah Rudy tapi setelah di lihat Rudy sudah menghilang entah kemane.
Ali tidak peduli dan langsung berjalan meninggalkan ruangan. Ali berjalan ke tempat semue para ejen mude yg lain berkumpul.
Ketike Ali sampai Ali di kagetkan dengan moon yg berlari ke arah die dengan sangat cepat. Ali tak sempat menghindar jadi Ali menutup matanya berharap die tak akan jatoh.
"Kou kenape Ali? " tanya moon melihat Ali tutup mata.
Ali bingung dan langsung membuka matanya. Moon tepat berdiri di depannye dengan wajah yg bertanya-tanya.
"Fiuh.....tak de ape lah moon, ingatkan ko nak tabrak aku tadi sebab Kou belari cepat sangat ade ape??" kata Ali panjang lebar. Untuk Ali tidak jatoh.
"Oh takde ape, aku cari kou tadi. Kou pegi mane Ali? " tanya moon.
"Aku pegi ke ruang ejen Getha untuk memastikan yoyo aku apekah masih berfungsi atau tak, kenape Kou cari aku ni moon?? " jawab Ali. Ali sempat bingung kenape moon mencari die.
"Oh, aku nak bagi tau kau klo kite akan berlibur. Berhubung kite cuti dari misi, patutlah kite dapat liburan bersame kawan" kata moon yg sangat heppy.
"Ooo, ingatkan ape tadi. Kapan kite berlibur? " tanya Ali.
"Esok! Jangan lupe ye Ali :3" jawab moon dengan heppy.
"Ooo, ok"Ali
" okelah aku pegi dulu, bye Ali" moon langsung pergi meninggalkan Ali sendiri.
Setelah moon pergi Ali pulang ke rumah untuk meneteskan barang. Ali dan kawan-kawan nye akan pergi belibur.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
________________________________________________Kira-kira diorang nak pegi belibur kat mene ye....
KAMU SEDANG MEMBACA
Cinte di akademi M.A.T.A [Ejen Ali] [RuLi]
Fantasimenceritakan seorang Ejen inviso sedang jatuh cinte dengan Ejen tekno. Sudah lama Rudy menyembunyikan rasa suke die kepade seseorang yang ie suke. tapi ejen mude perempuan, yaitu 'Ejen fujoshi' sudah tau lebih dulu tau. klo Rudy suke dengan..... ...