Pagi yg indah di kota Cyberaya terlihat alicia, iman, mika, roza, dan moon sedang berjalan mengikuti alicia ke arah rumah Viktor, untuk ape?
(Untuk menyuruh Viktor jadi pasangan zass la...
Gak canda doang, belom juga kenalan)Mereka sudah sampai di hadapan rumah Viktor. Alicia menekan tombol bel pintu untuk memanggil puan pemilik rumah untuk membukakan pintu. Pintu pun di bukan, tapi bukan mama Viktor tetapi malahan Viktor yg membukakan pintu. Viktor bingung kedatangan alicia dan beberapa temannya yg tak ia kenal.
"Eh alicia, kau nak ape da--"
"WAH!! KAT FOTO PIPI KAU TEMBAM, TAPI KAT DEPAN MATE LEBIH TEMBAM!! AAAAAAA! " moon dengan geramnya langsung memotong perkataan Viktor. Yg lain memaklumkan moon. Tapi Viktor sudah kesakitan dengan moon yg mencubit pipinye dengan kuat.
"Sudah lah tu moon, die dah ke sakitan tu" roza menarik moon supaya berhenti mencubit pipi Viktor yg sudah kesakitan.
"Maaf ye, teman kami memang macamni" iman meminta maaf ke pade Viktor yg kesakitan sambil mengelus pipinye.
"Hai! Tak ape ma, ape korang buat kat sini?" Viktor memaafkan mereka dan bertanya mengapa mereka ke rumahnye.
"Kitorang nak ajak kau, ade 1 teman kami yg nak sangat berteman dengan kau" jawab alicia sambil memberikan phone die ke arah Viktor yg menunjukkan foto zass.
Viktor mengambil phone alicia dan melihat foto orang itu, yaitu zass. Tiba-tiba hati Viktor terase lain semacam ketike die melihat foto zass.
"Ade ape dengan aku ni, kenape hati ali ketike melihat foto die ni hati aku terase lain semacam!? Tapi kalo diliat baik-baik......hensem" perasaan Viktor ketike melihat foto zass terase lain. Seperti telah menemukan orang yang tepat.
"Kau ikut tak?" lamunan Viktor tersadar ketika alicia bercakap.
"Eee, ok la. Tunggu sekejap aku ganti baju dulu. Jemput masok....." Viktor mempersilahkan mereka semua masok dan terus berjalan ke arah kamar untuk mengganti bajunya.
Ketike ejen pompuan sedang menunggu Viktor yg sedang ganti baju mereke membuat rencana untuk memperkuat syipan baru mereka. Setelah tunggu beberapa menit Viktor selesai mengganti baju begitu juga dengan ejen pompuan yg sudah membuat rencana dan telepon zass untuk segera pergi ke taman.
Mereka keluar dari rumah kediaman Viktor dengan segera menuju ke arah tama. Di sepanjang jalan tak ade obrolan hening sampai mereka sampai di tempat tujuan.
Mereka masok di perkarangan taman itu dan mencari kelibat keberadaan zass yg menunggu. Akhenye mereke menemukan zass yg sedang menunggu mereka di dekat air mancur di tengah-tengah taman.
Zass merasa ade orang yg sedang berjalan ke arah die. Saat zass melihat ke arah orang itu, ternyata itu alicia, mika, roza, iman, moon, dan lelaki yg sepertinya itu Viktor. Yg alicia memperlihatkan foto Viktor ke zass.
Mereka sampai di hadapan zass yg sedang membuka (korang tau lah kan, yg sering zass pakai kat akademi tu).
"Zass, kenalkan ini viktor. Viktor kenalkan ini zass, orang nak kenal kau" alicia memperkenalkan viktor ke zass. Begitu juga alicia memperkenalkan zass ke viktor.
"Kat foto pipi kau sangan tembam dan begitu manis dengan senyuman manismu, begitu dari dekat pipi kau terlebih tembam ditambah lagi kau sudah menarik perhatian hati aku, viktorku" zass masih menatap wajah viktor yg terlalu manis apa lagi viktor menatapnya.
"Eee, salam kenal..." viktor menghulur kan tangannya menandakan ingin memperkenalkan dirinya.
"Zass, panggil aku zass" zass membalas ja batangan viktor. Mereka pun berkenalan.
KAMU SEDANG MEMBACA
Cinte di akademi M.A.T.A [Ejen Ali] [RuLi]
Fantasíamenceritakan seorang Ejen inviso sedang jatuh cinte dengan Ejen tekno. Sudah lama Rudy menyembunyikan rasa suke die kepade seseorang yang ie suke. tapi ejen mude perempuan, yaitu 'Ejen fujoshi' sudah tau lebih dulu tau. klo Rudy suke dengan..... ...