Kini viktor izin sekolah sebab pekare yang ie buat tadi malam dengan Zass sampai punggungnye sakit dan agak susah nak jalan kesana kesini.
Zass juga minte izin sebab harus rawat viktor akibat perbuatannye tadi malam, sebab viktor bosan kata rumah zass dan rindu ngan aku jadi zass harus menuruti apa yang viktor inginkan.
*Skip
Zass masok dengan menggendong viktor dengan pose dari belakang. Ali, jet, Rudy, Chris, dan moon melihat ke hadiran mereke berdue.
"Aik! Korang.......tak sekolah ke?" tanya moon sambil memakan sarapannya di sebelah Rudy dan Ali.
"Viktor izin tak sekolah sebab punggungnye sakit" kata zass lalu mendudukkan viktor di ranjang jet.
Moon yg mendenga kata-kata 'sakit punggung' pun membuat dirinye berpikir-pikir bende tu sampai-sampai moon tak sadar yg ie tersenyum seperti setan.
"Kau pulak zass, nape tak sekolah?" kini giliran Chris pula yg bertanye kepade zass sambil menyuapi jet makan.
"Aku kene jage viktor, sebab susah nak jalan kesane kesini.." jawab zass.
"Kenape kau tak bise jalan vikte?" tanya Ali yg bise kite katekan khawatir dengan sahabatnye.
(Izin ambek hasil orang gambar ye:v☝)
Wajah Viktori seketika menjadi memerah dan tak tau alasan ape yg nak die katekan. Zass yg mengerti ke adaan pun memuliakan katanye.
"Sebab jatoh dari tangge rumah aku.." zass membantu menjawab. Viktori pun lega dengan zass yg kate.
Ali, jet, Rudy, dan chris tekejut mendenga zass becakap yg viktor jatoh dari rumah tangge zass.
"Ai! Kau tido kat rumah zass??" tanya jet. Dan di anggupi oleh mereke bedue.
"Mama aku pegi lua kote jadi aku stay lah kat rumah zass" jelas viktor.
Sedari tadi moon masih tersenyum setannye yg tak abeh-abeh melihat ke arah zass sambil menyantap sarapannye. Zass yg menyadari pun melihat ke arah moon tersenyum ke arahnye dengan senyuman setan, zass yg menyadari senyuman itu mengode-ngode kelua kejab untuk membicarakan sesuatu. Moon yg mengerti pun bangun dari duduknya menaruh sarapannye ke meja di samping kasil ali dan berjalan keluar dari bilik rawatan. Semue orang yg melihat ke pergian moon merasa bingung kecuali zass.
"Nape deuan moon tow?..." tanya jet sambil mengunyah makanannya di mulutnya.
"Aku kelua kejap, jangan pegi mane-mene.." 'cup!' setelah mengartikan itu zass mengecup kening viktor lalu berjalan kelua dari bilik rawatan menyusul moon.
Ali, jet, Rudy, chris tekejut dengan sikap zass macam tu ngan viktor. Terutama Ali yg tibe-tibe tersenyum macam moon tadi.
"Ai~~ dah jadian ke?~" tanya Ali dengan godanya ke sahabatnya dengan cengiran setannye.
"Tak cakap-cakap pun kau dah jadian ngan zass, viktor?!!" kini giliran jet pula Kate.
"Sejak bile Korang jadian?" tanya chris dan Rudy.
Wajah viktor memerah ketike di tanye macamtu, tak tau nak cakap ape dan viktor bingung harus berkata yg sebenarnya atau tak.
"Eeee... M-mane ade kitorang jad---"
"Semalam!~" perkataan viktor terputus ketike moon menyambungkan katenye dengan cengiran setan sambil berjalan ke arah mereke dengan zass di belakang moon.
Wajah viktor kini memerah seperti tomato akibat perkataan moon benar, viktor menundukkan kepalanya supaye menyembunyikan wajahnye yg berona merah.
Ali, jet, Rudy, dan chris terkejut mendenganye. Terutama Ali yg sebagai sahabatnye.
"Betul ke viktor?!!" tanya Ali yg nampaknye tak pecaye angan sahabatnye.
"Betol! Zass yg beritahu aku!" dengan bangganye moon berkate macam tu.
Semakin tak pecaye diorang dengan perkataan moon.
"Macam ni citrnye..." moon.
______________________________________DI TEMPAT MOON & ZASS
"So😏~?" moon.
"Nah!" zass.
Zass memberikan sebuah rekaman kamere kepada moon.
"So.....dh sampai mane?" moo.
"mmmm.....sekejab je, 2 ronde je" zass.
"Alah sikitnye..." moon.
"Macam mane korang boleh tido bedue?" moon.
"Mama viktor pegi kelua, jadi aku adalah die kat rumah aku..." zass.
"Ouh macam tu.." moon.
______________________________________(Mls panjang-panjang:v)
"Macam tulah citenye...~" cite moon dengan banggenye. Zass hanye bereaksi biase je sedangkan viktor dah merona merah, semakin merona saat moon menjelaskan.
Ali, jet, Rudy, dan chris tak pecaye ape yg moon citekan tadi.
"Aku tengah tunggu korang je~~" goda moon melihat ke arah Ali dan jet dengan cengiran nakalnye.
Ali dan jet merah padam muka diorang.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sorry lah ye....korang dah tunggu lame. Klo korang tak suke lagi dengan cite autor maksutnye tak menarik dan sebagus macam dulu maafkan autor ye.....Bye bye
Assalamu'alaikum
KAMU SEDANG MEMBACA
Cinte di akademi M.A.T.A [Ejen Ali] [RuLi]
Fantasymenceritakan seorang Ejen inviso sedang jatuh cinte dengan Ejen tekno. Sudah lama Rudy menyembunyikan rasa suke die kepade seseorang yang ie suke. tapi ejen mude perempuan, yaitu 'Ejen fujoshi' sudah tau lebih dulu tau. klo Rudy suke dengan..... ...