Part 15

1.7K 111 5
                                    

"Perkenalkan name aku...Jesy"

___

" Jesy!"

Terkejut ali dan jet yg mengetahui name wanita itu ielah 'Jesy' yg naksir kepada Rudy dan Chris. Wanita itu tersenyum dengan lebarnya+tertawa kecil, ali dan jet kesal dengan wanita di hadapan mereka yg terlihat biasa saja tanpa rasa bersalah sama sekali dengan reaksi jesy yg terbilang tanpa rasa bersalah yg ia buat sama sekali. Jet kesal dengan jesy dan ingin menghabisinya tapi di cegah sama Ali sebab Ali tak yakin jet akan melawan jesy dengan ke adaan teman-temannye yg terluka parah.

"Kenape dengan super ejen kite ni? Hahah!" jesy tertawa dengan kerasnya yg mengakibatkan Ali naik angin, ia bisa saja melawan jesy dengan jet tapi itu mungkin tindakan gegaba.

"Ape patut kite buat ni Ali?!!" tanya jet sambil melihat ke arah Ali. Ali melihat ke arah jet dan kembali melihat ke arah jesy yg sedang memandang mereka sambil tersenyum.

"Aku...aku....aku tak tau nak buat ape" mendengar jawaban dari Ali jet terkejut dengan perkataan Ali yg kebingungan tak tau nak buat ape sambil menunduk.

Jesy yg mendengar perkataan Ali kini senyumannya malah lebih melebar dari sebelumnya. Jesy merasa senang dengan keadaan Ali yg tak tau nak buat ape, kalau lawan die sudah tentu kalah.

Jet memegang pundak kiri Ali , pemilih pundak pun langsung tersadar dan melihat ke arah jet yg menampilkan wajah kesalnya dengan perkataan ali tadi.

"Kau tarek kate-kate kau Ali! Semue ejen-ejen mude, mento, termasuk ketue-ketue teras sekali pun menantikan super ejen mereke!!" Ali masih belum mengerti perkataan jet sambil ia memenangkan kepalanya ke kanan tandenye tak faham.

"Kau lah 'SUPER Ejen' kami Ali!!" perkataan jet membuat Ali terkejut, selamet ie melakukan misi dan mengalahkan musuh-musuh M.A.T.A dan akhenye Ali adelah 'SUPER Ejen' M.A.T.A!

"Aku....aku....aku.." Ali.

"Percaye diri Ali, aku yakin kau pasti bise Ali!! Kau bukan sendiri ali...aku dan ejen-ejen mude yg lain kami semue mendukung kau ali!!" Kata-kata semangat dari jet membuat rasa kepercayaan ali sekarang mulai kembali ke dalam tubuhnye.

"Terima kasih jet dah semangatkan aku" jet tersenyum dengan kembalinya rasapercaya ali, dan jet membalasnya dengan senyuman khasnya.

Kini ali dan jet melihat ke arah jesy yg sedari tadi menunggu mereka untuk bersiap melawannya dan menguji kemampuan barunya yg secara khusus di rancang olehnya.

"Dah siap ke dengan drame korang?" tanya jesy sambil memainkan pistolnya.

Ali dan jet maju beberapa langkah maju kedepan dan berhenti tepat di hadapan jesy.

"Kami sudah siap" kata Ali dan jet secara bersamaan.

Jesy yg mendengar hal itu pun tersenyum dan bersiap di posisinya untuk melawan Ali dan jet. 2 lawan 1 itu tidak jadi masalah untuk jesy, mau berapapun orang yg ia lawan tetap saja ia akan mencari kemenangan.

"Nampak nya kalian sudah cukup siap.." Kata jesy dengan sombongnya.

"He'e! Kite liat sape yg akan kalah" kata jet dengan tak mau ngalah sombongnya dari pada jesy.

"Oke! Kalo macamtu.............ayo kita main!" dan mulailah pertempuran andare Ali dan jet melawan jesy dengan mahirnya memainkan pistol dengan hebatnya dan kemampuannya jago bela diri.

Pertarungan mereka sangat sengit yg artinya seri. Ali sedari tadi melawan jesy dengan mencari kelemahannye yg tak dapat ketemu sedari tadi. Jet yg membantu untuk mengalihkan perhatian jesy dari udara sambil menembakan laser dari tangannya supaya dapat melukai bagian tubuh jesy. Jet bukan hanya menembakan laser yg ia andalkan dari tangannya, tetapi jet juga menggunakan senjata barunya yg Ali buat khusu untuk jet. Senjate yg Ali buat untuk jet iyelah 'senapan laser' bukan senapan biasa, senapan khusus yg di rancang oleh Ali untuk jet ini ini sangat spesial. Bukan senapan laser saja senapan ini bisa berubah menjadi tongkat ataupun bisa membaca pikiran kita dengan melalui menggunakan sepeti IRIS milik Ali. Tetapi bedanya senjata yg ali sambungkan ke 'IRIS JET' milik jet bisa membaca fikiran penggunanya tentang kita imajinasikan dengan melalui fikiran kite dan senjate itu akan berubah sesuai ape yg kite fikirkan. Ali menamaka kaca mata jet adelah 'IRIS JET'.

Cinte di akademi M.A.T.A [Ejen Ali] [RuLi]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang