Ok, jadi ada yg mintak "kak cerita RuLi dong pliss" . Fine. Autor akan buat, tapi selain RuLi ade juge Chrisjet dan zasstor tau.
Oke! Enjoy to cerita
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Selesai pergi misi yg di arahkan oleh mento-mento. Semue ejen mude berkumpul di kantin untuk makan. Kita bisa lihat 2 meja secara terpisah dengan di isi beberapa orang.Meja yg dekat dengan pintu keluar di isi dengan alicia, moon, iman, mika, roza, khai, dan bulat. Tak jauh dari mereka duduk terlihat meja di ujung diorang terisi dengan Ali, Rudy, jet, chris, dan zass.
Di meja ejen lelaki pulak, ali sedang membalut luke Rudy saat pergi misi tadi. Jet pulak sedang menidurkan Chris yg tertidur di paha die sambil jet mengelus kepale Chris. Zass pulak sedang asyik dengan phonenye sambil tersenyum tak jelas sedari tadi.
Ali yg selesai membalut luke Rudy kini melihat ke arah zass yg sedang tersenge-senge. Ali yg bingung bertanye kepade zass.
"Zass, nape kau tersenge-senge ni?" tanya ali. Hal itu membuat Rudy merasa cemburu. Merasa namanye di panggil, zass menoleh ke arah ali.
"Oo! Tak ade ape" balas zass. Ali masih tak percaya dengan perkataan zass.
"Yee......kee?" Ali jadi penasaran di buat zass. Makin cemburu Rudy dengan Ali tak layan die. Zass menghela nafas dan memberikan phone die ke Ali.
Ali mengambil phone zass supaya tau ape yg sedari tadi zass tersenge-senge. Saat Ali melihat layar di phone zass. Terkejut bukan maen Ali dengan mata di lebarkan. Rudy yg penasaran melihat ke arah phone zass juga. Saat Rudy melihatnya, Rudy juga ikutan terkejut.
Terpampang jelas foto zass dan Viktor sedang makan di restoran mall sambil memperlihatkan senyuman mereka. Ali menggeser ke layar itu ke kiri untuk melihat bukan 1 aja foto itu.
Betol dugaan Ali, bukan cuman 1 foto melainkan ade banyak foto zass dan Viktor sedang berjalan-jalan di mall Cyberaya dengan wajah ceria bereka berdua.
"K-kau kena--"
"Boyfriend aku.." Kata-kata Ali di potong oleh zass yg sudah tau ape yg akan Ali cakap.
"AAAPEE!! " Rudy dan Ali tak percaya dengan jawaban dari zass. Ali begitu sangat kaget ketike ejen inviso zass yg begitu pendiam tak terlalu banyak cakap+susah tersenyum. Kini di cairkan oleh sahabatnye sendiri yaitu 'Viktor'.
Begitu juge dengan Rudy yg tak percaye dengan ucapan zass. Jet sedari tadi asyik mengelus kepale Chris kini di kejutkan dengan teriakan Rudy dan Ali.
"Hoi! Ingat, ade orang yg sedang tido kat sini. Nape korang terjerit ni?" jet memarahi Ali dan Rudy yg tadi teriak, takut Chris terbangun dari tidurnye sebab suare Ali dan Rudy yg teriak.
"Kou tengok la, nape diorang terjerit tadi..." zass memberikannya phonenye ke pade jet. Jet mengambil phone zass dan melihat.
Terkejut juge jet dibuatnye. Terpampang jelas zass dan seseorang yg tak jet kenali berfoto dengan zass sambil menunjukkan wajah cerianye. Begitu juge dengan zass yg ikutan tersenyum dengan lebarnye dengan mata zass tersipit.
"Sape orang di sam--"
"Boyfriend aku.." jet kaget dibuatnyedibuatnye. Sampai-sampai tak bise bergerak. Jet masih tak percaye dengan zass yg sudah ade 'BOYFRIEND!!' .
Ali ingin mendapatkan kepastian yg betol dari sang sahabatnye. Ali bangun dari duduknya dan berjalan menjauh sedikit dari meja teman-temannya. Hal itu membuat Rudy, jet, dan zass melihat ke arah Ali yg tetibe bangun dari duduknye.
KAMU SEDANG MEMBACA
Cinte di akademi M.A.T.A [Ejen Ali] [RuLi]
Fantasymenceritakan seorang Ejen inviso sedang jatuh cinte dengan Ejen tekno. Sudah lama Rudy menyembunyikan rasa suke die kepade seseorang yang ie suke. tapi ejen mude perempuan, yaitu 'Ejen fujoshi' sudah tau lebih dulu tau. klo Rudy suke dengan..... ...