Part 16

1.7K 121 2
                                    

* 3 hari kemudian...

Kini ali dan jet tak akan bise mengikuti misi atau latihan selagi kondisi mereka belum sepenuhnya pulih. Sudah 3 hari ini ali dan jet menginap di Akademi M.A.T.A dengan di temani teman-temannye dan kekasih mereka yaitu Rudy dan Chris.

Ali tak masalah die tido kat M.A.T.A sebab Ayahnye ade perlu kat luar kota. Masalah sekolah pulak sudah di atasi oleh ejen Karya, alicia, dan uncle Baka. Tetapi soal Viktor yg ingin melihat ke adaan ali pulak sudah di atasi dengan ketat dan juga sudah di beri tau oleh Viktor untuk merahasiakan soal Akademi dari orang lain selain dirinya saja yg tau.

Semenjak dari situ Viktor selalu mengunjungi ali setiap pulang sekolah. Kadang Viktor juga ade menginap di Akademi untuk menemankan ali yg sepertinya trauma akibat ie membunuh jesy. Ya....semenjak kejadian itu ali selalu bermimpi itu dan bahkan ia selalu terbangun tengah malam. Tetapi Rudy, Viktor, dan teman-temannya yg lain kini membantu ali untuk menghilangkan trauma berat itu agar ali bisa tidur dengan nyenyaknya kembali.

( ya......korang tau tak, semenjak Viktor selalu mengunjungi ali di Akademi semenjak di situlah Zass selalu bermanje dengan Viktor. Kadang Zass cemburu kadang Zass bermanje dengan Viktor bermacam-macam lah kelakuan Zass ke Viktor.

Asek!..

Ke mane Viktor pergi Zass lah selalu ikut Viktor. Kalo Viktor nak balek rumah Zass yg mengantar Viktor sampai gerbang. Dan Zass senantiasa menunggu Viktor untuk berkunjung melihat ke adaan ali. Zass dah tau jam berape Viktor pulang sekolah jadi die tak lame sangat tunggu 'kekasih' die tu~

Pernah sekali Viktor terlambat 2 menit nak jumpe ali je Zass dah setengah panik, takut ade hal buruk yg akan terjadi pade Viktor

Bucin😒 )

Kini Viktor sudah selesai sekolah dan berjalan ke arah alicia yg menunggu dah lame tunggu. Kini mereka jalan bersama tanpa ade sepata kata pun, macam hal biasa.

"Kenape lambat?" alicia bertanya kepada Viktor tentang hal yg die lambat.

"Tak de ape ma, aku cuma ambek barang yg terlupe je untuk ali" kata Viktor sambil melihat ke arah alicia.

"Kau tak ade bagi umat zass?" perkataan alicia membuat wajah Viktor seketika menjadi merah. Alicia yg melihat itu pun tersenyum.

"Kat Akademi je lah kau ajak die makan, ape susah" ucap alicia sambil menekankan kata 'die'.

Makin merah wajah Viktor dibuatnye. Kini Viktor tak bise berkate ape-ape lagi selain menghilangkan pemikiran die dengan mengajak Viktor untuk makan siang bersama.

Kini mereka telah masok ke dalam Klup stamp, di sana sudah di tunggu oleh ejen karya dan ejen baka yg menunggu kedatangan mereke bedue.

"Ha! Kenape lambat?" tanya ejen baka ke alicia dan Viktor.

"Ade keperluan tadi, sebab itulah kami lambat" kata alicia.

"Baiklah, yg lain sudah menanti kedatangan kite" ucap ejen karya yg masuk duluan dan di ikuti alicia, Viktor, dan ejen baka.

_________

Akademi M.A.T.A

Mereka telah sampai di Akademi dan terlihatlah Zass yg sudah menanti kedatangan kekasihnya (Viktor:v). Viktor pun berjalan ke arah alicia dan Viktor yg di belakang ejen karya dan ejen baka.

Kini Zass berada di sebelah Viktor, posisi alicia di samping sebelah kanan Viktor, Viktor pulak di tengah, sedangkan Zass pulak di samping kiri Viktor. Tak ade satu kata pun dari saat berjalan ke arah ruang rawat.

*Skil....

Mereka sudah sampai di ruang rawat, saat mereka masok terlihat semue ejen-ejen mude, mento, dan termasuk ketue-ketue teras pun ikut menjenguk ali dan jet.

Cinte di akademi M.A.T.A [Ejen Ali] [RuLi]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang