"Bu burda bitmemişmiş , sen kimsin be gerizekalı , sen kimsin ??? " bir kez daha burnumu çekip derin bir nefes aldım . Babamı ya , babamı hatırlattı bana . Onu nerden tanıyordu ki , babamı nerden tanıyordu. Bir kez daha o tatlı küçük burnumu çekip , babamın ölümüyle bir alakası var mı diye düşündüm . Olmazdı demi olamazdı. Hem onun olsa babamın onunla ne ilgisi vardı. Konferans salonunun önüne geldiğimde gözyaşlarımı silip tekrar derin bir nefes daha aldım. Hiçbir şey olmamış gibi bir tavır takındıktan sonra kapıyı açıp içeri girdim. Daha Anıl hoca gelmemişti . Adımlarımı hızlandırdıktan sonra doğruca Derin'in yanına geçip oturdum . Beni farketmiş olacak ki Dorukla sohbetinden ayrılarak bana döndü.
" Masal ? Ne dedi sana , sen iyi misin ? "
'' İyiyim canım iyiyim . Sinirlendim sadece ."
Sadece. Sinirlendim . Sinirlendim . Sadece . Sini.. Söylediklerimi içimden tekrarlarken gözümden yaş akmaması için verdiğim çaba takdire şayandır herhalde. Çünkü biliyorum ki ben sinirlendiğimde de ağlarım . Aslına bakılırsa ben hep ağlarım . Sinirlenince , üzülünce , korkunca , sevinince , heyecanlanınca .. Bir insan nasıl heyecanlanınca ağlar diyorsanız ben yaparım . Elim ayağım birbirine dolaşır ve finally Masal gözyaşları içinde. Tam da bir gün kesin ağlarken öleceğimi düşürken Derin beni bu saçmalıklarımdan kurtarıp
" Kızım kalksana ayağa Anıl hoca geldi görmüyor musun ? " diye seslendi .
Kafamı kapıya çevirip baktığımda rehberlikçi Anıl ve sanat dersi hocası Elif hocayı gördüm . Hemen arkasından da Mert'i. Arkalarından sınıfa girdi ve arkaya geçip oturdu . Elif hoca masaya geçip oturduğunda yoklama almaya başladı. Ardından Anıl hocada konuşuyordu.
" Evet arkadaşlar , hatırlarsanız senenin başında size birkaç projeden bahsetmiştim , bazı yarışmalardan. Bu sabah elime bir bildiri geçti bu da demek oluyor ki beklenen tarih geldi. Okulumuz bu sene bu yarışmalardan bazılarına katılmaya hak kazandı. Ve bunlar üç farklı dalda katılabiliceğimiz yarışmalar . Elif hocam " deyip sözü Elif hocaya bırakmasıyla Elif hoca devam etti.
" Aynen öyle arkadaşlar . Branşlara geldiğimizde oluşturduğumuz gruplar ile hikayesini kendimizin hazırlayacağı bir çeşit müzikal veya tiyatro gösterisi ve edebiyat alanından kompozisyon yarışması düşünüyoruz. Bireysel yarışmalarda ise resim yarışmasını tercih ettik. Biliyorsunuz ki sene sonunda okullar arası spor alanında da karşılaşmalar olacak . Ama bu onlar gibi bir şey değil bu daha çok geneli ilgilendirecek ve daha kapsamlı olacak . Yani ilk olarak herkes kendi bölgesindeki okullarla karşılaşacak daha sonra iller arası bir karşılaşma ve daha sonra her ilin en iyileri karşılaşacak ve tüm türkiyenin en iyisi kazanacak . Ödüle gelince dereceye giren okullara katıldığı dalla ilgili bazı yardımlarda bulunulacak. Mesela edebiyat dalında derece alırsak tam teşhizatlı bir edebiyat sınıfı açılacak . Onun dışında kupa ve çeşitli madalyalar verilecek . Ve para ödülü.
Aldığımız dereceye göre katılan öğrencilerin seneye ödemelerinde yardımcı olacak kadar burs ve okuldan ayrılacak mezun öğrenciler için ise üniversite yolunda maddi yardımda bulunulacak . İhtiyacımız yok diye birşeyler duymak istemiyorum . Sadece kendiniz için düşünmeyin. Okulumuzda bursa ihtiyacı olan arkadaşlarınız var . Eğer ki siz de bu etkinliğe katılırsanız onlar yalnız kalmaktan korkmaz ve cesurca katılabilirler. Okulumuzun en iyi sınıfı siz olduğunuz için ilk olarak sizden başladım . Mümkün olduğunca çok kişi görev alabilecek . Sorusu olan var mı ? "
Elif hocanın sözünü bitirmesiyle Eliz el kaldırıp konuşmaya başladı.
" iyi de hocam onlar kendilerini yalnız hissetmesin diye biz niye zamanımızdan harcıyoruz ? "
Ya nasıl bir bencilliktir bu kızdaki ya. Bende sinirlenip araya girdim " Katılım zorunlu değil Eliz , o güzel vaktini makyajını tazelemekte veya alışveriş yapmakta kullanabilirsin . Hem ayrıca bu işi her ne kadar o arkadaşlara yardımda bulunmak için yapsakta , aynı zamanda okul için yapıyoruz . Bilmem anlatabildim mi ? "
dedikten sonra bazı kişilerin "ooo", "vurdu gol oldu " ,"helal be kıza" dediklerini duydum . Seslere dönüp baktığımdaysa bana baktıklarını gördüm . Tam önüme dönerken de Mert'i gördüm koltuğa yayılmış , ellerini göğsünde bağlamış bir şekilde beni izliyordu . Gözgöze geldiğimizde önüme bakıp sessizce " şuna bak ya bi mısırı eksik " dediğimde Derin "hı" diye karşılık verdi . " Yok birşey canım" derken Elif hoca tekrar konuşmaya başladı.
"Evet arkadaşlar Masal haklı. Katılım zorunlu değil , Elizcim . Ben aranızda katılmak isteyen olursa diye size bahsettim . İstersen katılmayabilirsin . " dediğinde herkes gülmeye başladı. Bu kız konuşmasın ya . Kendini rezil ediyor sadece.
" Evet arkadaşlar kayıtları hemen başlatıyoruz ne kadar çabuk o kadar iyi. Katılmak isteyenler bana ismini yazdırsın pazartesi günü katılanlarla toplanıcaz zaten . Şimdi çıkabilirsiniz , ders bitti " Anıl hocanın sözünü bitirmesiyle ayağa kalkıp yanına gittim . " Hocam beni yazar mısınız ? Elimden gelen ne olursa yardımcı olurum. " dedikten sonra Arkamdan Derin ve Ada'nında ismini yazdırmak için geldiklerini gördüm . Ve daha fazla kişinin ......
Eve geldiğimde formayı çıkartıp bikinimi giyip bahçeye indim . Sanırım bugünün yorgunluğu bir tek bu şekilde atabilirdim . Havuzun başına geldiğimde her zaman yaptığım gibi derin bir nefes alıp suya atladım . Dibine , suyun en dibine doğru yüzdüm .Her zaman ki köşeme gelip ayaklarım zemine temas edecek şekilde oturdum ve başladım. Düşünmeye. hayatımı , yaşadıklarımı , anılarımı , kazandıklarımı , kaybettiklerimi , aldığım nefesleri , tüm herşeyi en ince ayrıntısına kadar düşünmeye başladım . Belkide şuan en çok sevdiğim şeyi yapıyorum . milyonlarca damla içinde kendi gözyaşlarımı saklıyorum . Kim havuzun dibine oturup hayatını değerlendirir ki ? ben yapıyorum. Aslında en iyi yaptığım şeyde bu zaten . Ben hep fırsatları değerlendiririm . Hiçbir zaman gerçekleştiremem ki . Neden ? Çünkü ben korkağım . Neden ? Çünkü ben hep gerçeklerden kaçarım . Tıpkı şimdi yaptığım gibi. Bugün mert'in söylediklerinden kaçtığım gibi . Niye kaçıyorum ki ? Aslında bugün ona beni , babamı , hayatımı nerden bildiğini sorabilirdim . Belki haberlerden duymuştur çünkü babam çok ünlü bir iş adamının yanında çalışıyordu . Belki bu yüzden haberlerde izlemiştir . Belki o ilginç kazamız gazetelere çıkmıştır . Belki de benimle ilgileniyodur . Sırf dalga geçmek için, eline malzeme geçmesi için . Zayıf noktamı bulmak için araştırma yapmıştır. Ama bugünkü söylediklerinden sonra onun iyi niyetle bunları söylediğine inanmıyorum . Beni rahatsız etmek , canımı yakmak istemiştir belkide . Ama niye benimle uğraşsın ki ? Öğrenicem . Nedenini öğrenicem. Ailesini kaybetmiş basit biriyle niye bu kadar ilgilensin ki yoksa , niye araştırsın ? Ben anca böyle merak eder dururum zaten . eğer bugün bir korkak gibi kaçmayıp , yüzleşebilseydim tüm bu soruların cevabını da alabilirdim . Ama ben kaçtım herşeyin cevabını alabilecekken sadece kaçtım ...
En sonunda nefessiz kaldığımda bir hışımla suyun yüzeyine çıktım . Her zaman ki gibi 1 dakika 50 saniye nefesimi tutabildim. Kendimi düşünmek için sadece 1 dakika 50 saniye ..
Derin bir nefes daha aldıktan sonra gözlerimi açmaya başladım. Gözlerim yavaş yavaş aralanırken önümde duran bir çift ayakkabı gördüm . Ve ardından üzerimden geçen bir-iki saniyelik gölge ve ses . Bir dakika ya az önce birisi havuza mı atladı ? Hemen arkamı dönüp suya atlayan kişiye baktım . 5-6 saniye sonra sudan çıkan kişiyi gördüm . MERT !!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GECE..
ChickLit'' Yaşamak , karanlık geceye rağmen buğulanan pencere camına güneşi çizebilmektir. Ümidini kaybetme , ben kaybetmedim... ... ... Gece yine sessiz .. Ve yine aynı rüya .. Uyumak istemiyorum... Lütfen ... ... Hayatta tek başına kalsan bir gün onunla k...