10. Fejezet

202 9 0
                                    


És nyelte is. Egyetlen árva szó nélkül. Sosem panaszkodott, pedig olyan sértő és fájdalmas dolgokat vágtak fejéhez, amit még kívülállóként is nehéz volt elviselni.

És a feladat minden nappal egyre nagyobb megterhelést jelentett. Minden bántás egyre fájdalmasabb volt, minden újabb kritika csak tágította a sebet, sőt újabban úgy tűnt, mintha sót is szórnának rá.

Sissi tudta, az eszével tudta, hogy ezen keresztül kell mennie és azzal is tisztában volt, hogy ez nem sétagalopp, de a szívét, a lelkét nagyon is megviselték a mögötte álló hetek.

Láthatóan megváltozott gyakorlatilag mindenki kedélyállapota, aki érintett volt az ügyben. Feszültek, kissé ingerültek és gyakran csalódottak voltak, mert a törekvéseik hiábavalónak látszottak. A tömeg nem csitult, nem volt hajlandó félre tenni az előítéletet. Soha nem tapasztalt egyetértésben utálták Sissit, aki mindezt sajátos módon dolgozta fel.

A Madamme Delacroix divatszalonjában tett látogatása óta fokozatosan bezárkózott és gyakran elkedvetlenedett.

Ezt mindenki észrevette és lelkesen próbálta oldani a hangulatát, felvidítani, több- kevesebb sikerrel.

A társaság hozzáállása változott. Mivel a Bridgertonok nyíltan nem léptek fel ellenük felbátorodtak és egyenesen Sissit célozták meg a pocskonidával. Förtelmes, ostoba megnyilvánulásoknak volt továbbra is az elszenvedője és az őt ilyen méltatlanságokkal illető emberek a saját maguk által olyan nagyrabecsült elegáns és kifinomult stílusukat félre téve nem átallottak utána kiabálni, ujjal mutogatni rá, sőt egyszer még egy összegyűrt napilappal is megdobták.

Akkor történt a dolog, amikor Kate-el sétált nem messze a Bridgerton- háztól.

Az elmúlt napokban teljesen érthető okokból kifolyólag nem kerekedett világi jókedve és nem szívesen hagyta el a házat, ha nem volt rá különösebb oka. Ezt természetesen senki nem rótta fel neki.

Aznap sem szeretett volna kimenni, túl fáradtnak érezte magát hozzá, de a vikomptesz kérésére nem mert nemet mondani.

A családba való beilleszkedése jól haladt, ám alkalmanként nehezére esett elvonatkoztatni a társadalomban betöltött szerepüktől. Ezúttal is csak azért nem utasította el Kate meghívását, mert illetlenség nemet mondani egy ilyen magas rangú nőnek, mint Lady Bridgerton.

Az inzultus pedig úgy történt, hogy senki ne lássa. Természetesen tisztában volt azzal az elkövető, hogy Kate Sissi védelmére kelt volna egy ilyen egyenes és célzott bántalmazás szemtanújaként, ezért Miss Cowper kivárta a megfelelő alkalmat a cselekedetre.

Kate Sissitől néhány lépés távolságra állt, egy ismerős hölggyel váltott néhány kedves szólt.

Miután a jövendő sógornőjét bemutatta az asszonynak, aki kivételesen rendes volt vele, sőt még kezet is nyújtott és mondott neki néhány kedves szót Sissi hátra lépett, hogy ne zavarja a beszélgetést.

Ekkor érte találat pont a tarkójánál.

Szeretett volna gyorsan megfordulni és utána nézni annak a galádnak, aki erre a tettre vetemedett, de nem tette.

Megértette milyen nehéz Bridgertonnak lenni. Azzá válni, főleg neki pedig kétszer olyan rögös volt

Hogy ki volt az elkövető a következő napon tudta meg a híres pletykalapból.

Drága Olvasóim!

Az élet Londonban sosem áll meg. Semmi sem bizonyítja ezt jobban annál, hogy a társaság mélyen tisztelt tagjait továbbra is meglehetőst foglalkoztatja Mr. Benedict Bridgerton választottjának kiléte és kitartó próbálkozása, hogy elfogadást nyerjen ebben a kivételes és jól láthatóan zárt közösségbe.

Az eső kincseWhere stories live. Discover now