14. Fejezet

139 6 0
                                    


Így történt a hintóban is útban Violethez.

A teste közepéből hirtelen melegség csorgott szét minden végtagja irányába, s a nyakán fel, egyenesen az arcáig, leplezhetetlen pírral borítva mindkét járomcsontját.

Lehunyta a szemeit, próbált uralkodni ezen az izgalmas és ismeretlen szépséget ígérő érzésen.

Mély levegőt vett, s azt hangosan fújta ki, mivel felhívta magára Benedict figyelmét

- Mire ez a nagy sóhaj, kedvesem?

Természetesen sejtette, hogy mire, hisz minden alkalommal pont ugyanígy pirult ki a kisasszony arca, ha ÚGY érintette. Inkább csak kíváncsi volt, hogy bevallja e Sissi miért volt szüksége arra a tisztító lélegzetre.

- Te jártál a fejemben.

- És mit csináltam?

- Ugyanazt, amit az istállóban.

- Nos, szívesen megismételném, sőt fokoznám is azt hiszem.

A hintó ebben a pillanatban megállt, s egy inas azon nyomban sietett ajtót nyitni, Sissi pedig hasonló lendülettel hagyta el a kocsit. Távolságra volt szüksége Benedict magához csalogató kisugárzásától.

- Ha megvárnál akár együtt is átléphetnénk a küszöbön- kiáltott utána Benedict, daliás büszkeséggel miközben lassan sétált a ház felé, mindkét kezében egy- egy meleg pitével.

- Akár siethetnél is- kiáltott vissza a válla fölött a kisasszony.

Az évődő hangulatot Violet kétségbeesett ábrázata szakította félbe. Az asszony meg sem várta, hogy a fia és a majdani menye belépjenek a házba, kirohant egy levelet lobogtatva a kezében.

- Gyerekek nagy a baj- kiáltott teljes riadalomban.

Olyan rémülettel szaladt a látogatói felé, hogy ők maguk is megijedtek.

Amilyen zaklatott volt, ahogy sietett, ahogy rámeredt a tekintete a világra legalábbis azt a feltételezést keltette Benedictben és Sissiben, hogy a levél valakinek a halálhírét hozta.

Benedict az inas kezébe nyomta a pitéket és Sissivel együtt Violethez siettek.

- Mi történt anya?

- Mi a baj Violet?

Kérdezték egyszerre kórusban.

Violet pedig ott a háza előtti lépcsőn beavatta őket az állapota okaiba.

Nem elég, hogy a sáros talaj, a vizes udvar és a hideg idő miatt nem tudnak majd kültéri mulatságot rendezni a három nappal későbbre kitűzött esküvőn, még a szervezéssel is elmaradtak, hiszen majd' négy napig kényszerült a házban maradni. Hovatovább Madamme Delacroix épp most üzente meg a szomorú hírt, hogy az időjárás viszontagságai megrongálták a divatárus bolt tetőszerkezetét, ami miatt az üzlet teljesen elázott tönkre téve ezzel Miss Narcissa menyasszonyi ruháját, és ha ez még nem lenne elég, a kelengyéjét is.

Violet hisztérikus állapotba hozta saját magát a temérdek gond miatt és meg inkább indulatos lett, amiért nem látott sokkot és döbbenetet Sissi és Benedict arcán.

- Hát ez titeket meg sem hat?- vonta őket kérdőre furcsán, ismeretlenül magas hangon, hisz hozzá képest a két legfőbb érintett egy szemernyit sem zaklatódott fel.

- Jöjjön Violet, menjünk be a házba- kérte Sissi majd az asszonyba karolt, s a másik oldalról Benedict is így tett. Együtt kísérték be a ladyt, majd rögtön frissítőt kértek, hogy megnyugtassák az idegeit.

Az eső kincseWhere stories live. Discover now