Mun pikku hoitaja

291 15 0
                                    

Tällee aluks haluun selventää, et Aleksi siis asuu rivitalossa. En tiiä miks halusin sen näi kirjottaa, mut mennään nyt sillä :)

Olli (POV)

Kävelin kohti Aleksin asuntoa. Minulla oli jotenkin kummallinen olo. Vilutti ja päätä särki. Olin varmaankin tulossa kipeäksi. Järkevintä olisi varmasti ollut jäädä kotiin lepäämään, mutta olin luvannut Aleksille, että näkisimme tänään. En olisi millään voinut perua tätä näin viimehetkillä. Se olisi saattanut vaikuttaa Aleksille, että en muka haluaisi nähdä häntä.

Saavuttuani Aleksin rivitalon ovelle, koputin oveen varovasti. Kuulin oven takaa haukkumista ja kolinaa. Pian ovi jo avautui ja pääsin jälleen katsomaan noita kauniin sinisiä silmiä edessäni. Hymyilin tuolle hennosti, mutta hymy ei yltänyt silmiini asti sillä päätäni särki niin paljon, että tuntui kuin joku hakkaisi ohimoitani vasaralla. 

''Hei'', Aleksi sanoi ja kietoi kätensä niskani taakse. Hän alkoi heti pyöritellä kiharoitani sormiensa välissä. 

''Hei'', vastasin ja suukotin tuon otsaa. Aleksi katsoi minua pitkän aikaa ennen kuin siirsi kätensä poskilleni josta ne valuivat alaspäin rintakehälleni.

''Onks sulla kaikki hyvin? Sä oot ihan tuli kuuma'', Aleksi sanoi ja nosti vielä kämmenselkänsä otsalleni ja kokeili sitä kulmat kurtussa. ''Onkohan sulla kuumetta?'' tuo mumisi hiljaa ja vetäisi minut sisälle asuntoonsa. 

Aleksi auttoi minulta takin päältäni vaikka olisin saanut sen kyllä itsekin otettua pois. Hän otti myös piponi ja kaulahuivini pois. Samalla kun tuo työnsi niitä takkini hihaan otin kenkäni pois ja asettelin ne siististi Aleksin kenkien viereen. Rilla tuli heti nuuskimaan varpaitani. Rapsutin koiraa hellästi ennen kuin Aleksi lähti vetämään minua olohuonettaan kohti. 

Istuin sohvalle, jossa Aleksi kääri ympärilleni viltin. Hän kävi nopeasti vessansa lääkekaapilla hakemassa kuumemittarin ja palattuaan asetti sen varovasti kainalooni. Hän oli tuonut myös särkylääkkeen ja vesilasin. Otin lääkkeen tärisevin käsin ja huuhdoin sen vedellä alas.

''Mä käyn keittää sulle teetä'', Aleksi kuiskasi ja suukotti tulikuumaa otsaani varovasti. Aivan kuin tuo pelkäisi, että menisin rikki. 

Pääni tuntui sumealta. Tuntui kuin pääni olisi tuhat kertaa painavampi kuin normaalisti ja että se saattaisi millä hetkellä hyvänsä vain pudota alas lattialle. Kuulin kuumemittarin pitävän ääntä, jonka vuoksi otin sen pois kainalostani. Jouduin hieman siristämään silmiäni, jotta näin mitä se näytti. 

Samassa Aleksi kävelikin jo takaisin olohuoneeseen höyryävä kuppi kädessään. Hän asetti sen sohvapöydälle ja istui sitten viereeni ottaen kuumemittarin kädestäni. Hän katsoi sitä hetken aikaa ennen kuin huokaisi pienesti.

''38.7. Nyt me tehään kuule Olli sillä tavalla, että sä hörpit ton teen ja sit meet nukkumaan tota kuumettas pois'', Aleksi sanoi ja laski kämmenensä alaselälleni ja alkoi silittää sitä hennosti. Se tuntui hyvältä. Aleksi ojensi teekupin minulle. Puhalsin sitä hieman ennen kuin nostin sen huulilleni ja hörppäsin kuumaa nestettä. 

''Anteeks et tulin kipeeks'', kuiskasin hiljaa katsomattakaan Aleksiin päin. 

''Et sä voinu sille mitää et oot kipee. Tärkeintä nyt on et saadaan sut kuntoon'', Aleksi sanoi ja jatkoi yhä selkäni silittämistä. ''Me ehditään kyl jutteleen sillonkin kun oot taas terveiden kirjoissa''. 

Ainiin. Aleksihan halusi jutella kanssani jostain. Hän oli illalla laittanut minulle viestiä, että sitten kun tulen hänen luokseen tänään niin hän halusi jutella kanssani jostakin. Olikohan tuolla kaikki kunnossa? Mistä tuo oikein halusi jutella kanssani? Toivottavasti se ei ollut mitään vakavaa, sillä tässä kunnossa en varmasti kykenisi ajattelemaan selkeästi.

''Onhan sulla kaikki okei?'' kuulen itseni kysyvän. 

''Joo mut jutellaan lisää sit kun sun aivot ei oo ihan kuumehouruissa'', tuo naurahti pienesti, mutta näin kuitenkin silmäkulmastani, että tuon hymy ei ylettynyt silmiin asti. Hänen kasvonsa olivat jotenkin vaivaantuneet. Ehkä tuo ei kertonut minulle ihan koko totuutta.

Sain teeni juotua pikkuhiljaa ja kun olin valmis laskin kupin takaisin sohvapöydälle. Aleksi auttoi minut ylös sohvalta ja johdatteli minua nyt kohti makuuhuonettaan, jossa hän auttoi minut istumaan sänkynsä reunalle. 

Hän auttoi paitani pois päältäni, joka sai minut punastumaan hieman. Aleksi ei kuitenkaan näyttänyt huomaavan sitä, sillä kasvoni olivat varmasti jo valmiiksi punaiset kuumeeni vuoksi. Laskeuduin makaamaan sängylle ja painoin pääni tyynyyn. Se tuoksui Aleksilta. 

Aleksi peitteli minut ja painoi suukon otsalleni. Hän kääntyi jo lähteäkseen, mutta otin tuon kädestä kiinni, jottei tuo pääse pois.

''Älä mee'', kuiskasin ja katsoin tuota anovasti. Aleksi hymähti pienesti ja käveli sängyn toiselle puolelle. 

Tunsin kuinka sänky hieman painautui alaspäin Aleksin kiivetessä viereeni. Käännyin kyljelleni jotta Aleksi pääsi vetämään minut kiinni itseensä ja kietomaan kätensä ympärilleni. Hän painoi kasvonsa niskaani ja suukotti sitä hellästi. 

''Koita Olli nukkua. Edes vähän aikaa'', kuulin Aleksin kuiskaavaan. Painoin silmäni hennosti kiinni ja vedin Aleksin tuoksua sieraimiini. Hänen tuoksunsa oli yllättävän rauhoittava. 

''Mun oma pikku hoitaja'', sanoin ennen kuin annoin unen viedä minut mukanaan.


-------

Noni tää nyt oli vähä tälläne täyte luku, mut toivottavasti tykkäsitte :)

Let me bleed out, Leave me open (Oleksi)Onde histórias criam vida. Descubra agora