0.5

103 13 5
                                    

Merhaba nasılsınız? Keyifli okumalar dilerim.

.

...

Anneme sofrayı hazırlamasında yardım ediyordum. Babamın gelmesine az kalmıştı işten gelince sofra hazır olmazsa çok kızıyordu. Alışmıştım artık onun bu hallerine ya da alışmak zorunda bırakılmıştım. En çokta anneme yaptıklarına üzülüyordum ona yapmasaydı da bana yapsaydı keşke.

"Hadi kızım gelecek şimdi baban sonra kızıyor biliyorsun."dedi annem telaşla. Telaş edecek bir şey yoktu çünkü her şey hazırdı ama korkuyordu babamdan. "Tamam anne bitti zaten hazır her şey."

Kapı çalmaya başlamıştı annemle kapıyı açmaya gittik. Kapıyı da annemle beraber açıyorduk. Kapıyı açıp, babamın geçebilmesi için kenara geçtim.

"Hoş geldin baba."

"Hoş geldin Meriç."

"Hoş bulup bulmadığımızı göreceğiz bakalım."demişti babam, her dediğini yapıyorduk oysa ki hatta yapmak zorunda bırakıyordu.

Babama sesimizi çıkartamıyorduk. Sesimizi çıkartmak istediğimizde hep döverdi. Başka şehirde okumak istiyordum ama bunu söylediğimde bile çok tepki vermişti. Başka şehirde okumak istememin neresi kötüydü onu anlayamıyordum.

Babam ayakkabılarını çıkartıp içeri geçmişti bizde hemen arkasından gitmiştik sofrayı hazır görünce bize dönüp, "Aferim, ben gelmeden sofrayı hazırlamışsınız."

Söylediklerini duymamış gibi yapmıştım. Söylediği şeyleri umuruma takmıyordum açıkçası böyle yaptığımı görünce daha da sinir oluyordu ama ben onu sinir etmeyi seviyordum. Yemekleri koyup oturmuştuk. Babamın söylediği şeylere şaşırmamıştım hep aynı şeylerdi.

"Müdür aradı denemede birinci olamamışsın Deniz ne bu şimdi ders çalışmıyor musun sen?"

"Yok baba çalışıyorum hastaydım biraz o yüzden böyle oldu bir daha olmaz."dedim. İkinci olmuştum birinci olamamış olabilirdim ama ikinci olmuştum neyine yetmiyordu anlamıyorum.

"Olmasın da zaten Deniz hanım kimin kızı olduğunu nasıl olman gerektiğini unutmayacaksın anladın mı?"

"Meriç kızın fazla üstüne gitmesen mi ikinci olmuş bir dahaki denemede birinci olur değil mi güzel kızım?" Annemin bu dediğine şaşırmıştım çünkü her zaman babamın tarafında olurdu. "Sen sus karışma kızımla konuşuyorum. Seninle daha sonra ilgileneceğim. Duydun mu dediklerimi Deniz? Sen Meriç Zorlunun kızısın duydun mu beni? Sen her zaman en iyisi olmak zorundasın."

"Duydum baba bir daha olmaz özür dilerim."dedim. Bunları söylemek hiç içimden gelmiyordu nefret ediyordum babamdan. "Müsaadenle odama gidebilir miyim?"

"Git bir daha olmasın anladın mı beni?" demişti babam sadece kafamı sallamıştım ve hemen odama gitmiştim. Odama gelince içeri girip kapıyı kapattım içeriden kavga sesleri geliyordu. Babam yine anneme bağırıyordu elimden de bir şey gelmiyordu ki yapayım. Düşünmemeye çalışıp kitaplıktan bir kitap alıp yatağıma oturup kitabı okumaya başladım.

Aradan uzun bir zaman geçmişti telefonuma mesaj gelmişti. Telefonu çıkartıp mesajın nereden geldiğine baktım sınıf grubundandı. Önemli şeyler olmadığını görüp telefonu kapatmıştım. Bugüne kadar kimseye hiçbir şey yapmamıştım. Okuldan eve evden okulaydı bazen arkadaşlarımla parka gider otururduk oda çok fazla olmazdı zaten çok nadirdi.

Babam çağırmıştı kalkıp gittim yanına, "Getir bakalım bugün neler yaptın. İnşAllah düzgün bir şekilde çalışmışsındır."dedi babam "Tamam baba hemen getireyim."dedim ve hemen odama gidip kitaplarımı alıp geldim. Tek tek hepsini gösteriyordum her gün.

"Neden az bu kadar sınav senen olduğunu ve yüksek puan alamazsan neler olacağını biliyorsundur inşAllah."

"Biliyorum baba kitap okudum bugün biraz o yüzden bu kadar az birde proje ödevimi yapmıştım." dedim neden kendimi açıklamak zorundaydım. Her gün aynı şeyler yaşanıyordu. Babam omzuma vurup, "Git hemen uyu şimdi erken kalkacaksın sana ceza yarın bunların fazlasını istiyorum küçük hanım. Eğer bunların iki katı soru çözmesen o zaman görüşürüz seninle şimdi git zıbar."

"Tamam baba."

Odama gidip üstümü değiştirip yatağıma yattım. Babamın yaptıklarını düşünüyordum bu zamana kadar hep aynı şeyleri yapmıştı. Annemde bir şey yapamıyordu, babamın yanında kötü davranırdı her zaman bana ama bugün öyle yapmamıştı. Babamdan çok korkardı annem ben korkmazdım en fazla dövüyordu. Zaten vurmaktan başka bir şeyde yapmıyordu.

Hep ters düşerdik babamla, babam A diyorsa ben B diyordum. O da buna sinir oluyordu ya zaten. Annem her zaman huyuna gitmemi söylerdi ama dinlemiyordum onu da elbet bir gün babam da anlayacaktı beni,bizi.

.

...

Meriç (Deniz'in babası) hakkındaki düşünceleriniz?

Yurdagül (Deniz'in annesi) hakkındaki düşünceleriniz?

Deniz hakkındaki düşünceleriniz?

Bölüm hakkındaki düşünceleriniz?

Bir sonraki bölümde anonimimiz olacak bu arada. Bu bölüm de Deniz'in ailesini görmenizi istedim.

Bir sonraki bölüme kadar kendinize iyi bakın hoşça kalın.

Fikrimin İnce Gülü ||TextingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin