Hoofdstuk 37 De familie van papa Niall

797 40 6
                                    

Sally Tomlinson p.o.v.
'Het begon toen ik 6 was en mijn opa overleed..' begin ik.

'Mijn opa hield de familie bij elkaar omdat hin ruzie gewoon háátte. Hij leek de lijm tussen alle gebroken scherven,' vertel ik en alweer stromen de tranen over mijn wangen.
'Voor een lange tijd leek alles weer rustig, maar de ruzie brak weer los toen er kanker bij mijn opa werd geconstateerd. Hij vocht voor zijn leven en ik kan me nog zó goed mijn laatste cadeau'tje herinneren dat ik gaf een paar dagen voor zijn dood. Het was een schattig poesje, die had ik ook en omdat opa hem zo leuk vond had ik hem precies de zelfde gegeven.' ga ik dapper verder maar ik barst weer in huilen uit en verberg mijn gezicht in Rhissar's manen.
'Op de avond van zijn dood waren Jelle en ik bij goede vrienden, toen kwam mijn vader ons ophalen om afscheid te nemen van opa.' ga ik in Rhiss' manen verder.
'Och meissie, wat naar!' roept oma Maura uit.
Ik kan niet meer en begin hard te huilen en sla strak mijn armen om Rhiss' nek.
'Na de crematie ging haar vader haar oma helpen met de rekeningen omdat haar opa dat altijd deed, haar tante en oom wilden dat absoluut niet en hebben na een grote ruzie het contact helemaal verbroken. Sally's vader en moeder hielpen haar oma 4 jaar lang, dag in dag uit maar haar oma werd steeds meer eisender en het de band van haar moeder en oma ging steeds verder achteruit. Uiteindelijk na een ruzie met Sally's oma zijn Nick en Ellen er achter gekomen dat ze al een tijdje weer contact had met haar oom en tante + neefje en nicht.' gaat een gebroken stem verder die ik maar al te goed herken.
'Toen hebben ze ál het contact verbroken en had Sally eigenlijk geen oma en geen opa meer.' eindigt Victoria het lange verhaal.
'Je weet het nog steeds?' vraag ik Victoria verbaasd aan kijkend en ze knikt.
'Natuurlijk, het verhaal blijft is in mijn hoofd blijven hangen.' glimlacht Victoria naar me en ik laat me van Rhissars rug glijden.
Ik klim over het hek en ren naar Victoria toe.
Ook zij rent naar me toe en ik sla mijn armen om haar heen.
'Ik heb je gemist zussie.' fluistert Vicky en ik glimlach.
'Ik jou ook, kunnen we alsjeblieft over nieuw proberen?' vraag ik snikkend aan Victoria.
'Heel graag, ik heb je gemist!' fluistert Victoria en ik laat haar los.
'Dus het is nu weer goed?' vraagt Ashton voorzichtig en we knikken.
'Sorry dat ik jullie hier mee heb verveeld!' verontschuldig ik me.
'Nah ah! Helemaal niet! Het is alleen maar goed en dapper dat je dit verteld hebt!' roept oma Maura trots uit en ik glimlach.
'Okay, ik ga Rhissar even terug binnen zetten en dan kom ik!' roep ik en een gejuich stijgt weer op terwijl iedereen weer vrolijk naar binnen gaat.
Ik klim weer over het hek en loop met mijn handen in mijn zakken terug naar het huisje.
Ik fluit een keer en Rhissar komt aan gegalopeerd.
Ik open de deur en braaf stapt hij zijn stal binnen, hij drinkt wat en begint rustig lekker aan zijn hooi te knabbelen.
'Tot vanavond jochie, ik ga nu gauw nog even naar de visite.' zeg ik en hij hinnikt weer.
Ik loop rustig de box uit en doe de grendels ervoor, dan loop ik het huisje uit en doe die ook op slot.
Ik ren naar het enorme huis toe en stap rustig naar binnen.
'Ah Sally, daat ben je! Kijk is, je cadeau!' roept oma Maura vrolijk en ik glimlag als ik het pakje aan pak.
'Danku!' bedank ik haar netjes en ik geef haar opa Bobby een knuffel.
'O my gawd! I love it!!' gil ik blij en iedereen kijkt me nieuwsgierig aan.
'Een pinguïn crop top en pinguïn ketting!' gil ik blij en ik laat het iedereen zien.
'Ahh die wil ik ook!' pruilt Luke en ik grinnik.
'Dan gaan we binnenkort een pinguïn shirt voor jou kopen zodat we kunnen matchen!' grinnik ik en als een Michael die net te horen heeft gekregen dat hij een puppy gaat krijgen knikt Luke hevig en blij.
'Wacht, kom eens hier.' beveelt Luke me en ik doe een stap naar hem toe.
Hij pakt de ketting uit mijn hand en draait me voorzichtig om, hij haalt mijn haar uit de weg en hangt de ketting om mijn nek die hij voorzichtig weer sluit.
'Dankje.' fluister ik en hij glimlacht waardoor zijn kuiltjes zichtbaar worden.
Ik prik in een kuiltje en hij begint te lachen.
'CAKE TIMEE!!' gilt papa Niall.
Ik pak Lukes hand en sleur hem naar Calum, ik zet ze naast elkaar en gooi Calums arm om de schouder van Luke.
Ik gris snel mijn telefoon uit mijn broekzak en maak een foto van de verbaasde Luke en Calum.
Dan kijk ik rond en ik word van alle kanten aan gekeken.
'What? Daddy Niall said it was Cake time.' reageer ik schouderophalend en Calum, Luke, Ashton en Michael barsten in lachen uit.

Adopted by One Direction ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu