Všichni se zmateně rozhlédli kolem sebe a potom i na Harryho.
"Potřebujeme jist," pokrčil rameny a vydal se k lednici.
Ostatní ho chvíli zaskočeně pozorovali, než se vydali k jídelnímu stolu. Harry nanosil na stůl jídlo, které našel v lednici.
Po té co se všichni najedli se vrátili k myslánce. Jediný kdo zatím chyběl byla Ginny, která kontrolovala malého Jamese, ale když se chystali ponořit zpět do myslánky, už stála vedle nich.
Jakmile všichni stáli pevně nohama na zemi myslánky, tak se vzpomínky znova začaly přehrávat.
...
Brána se okamžitě otevřela. Uprostřed ní stála vysoká černovlasá čarodějka ve smaragdově zeleném hábitu. Vypadala velice přísně a Harrymu v tu chvíli napadlo, že by nebylo dobré dostat se s ní do sporu."Ne, Minnie je fajn," ušklíbl se James.
„Tak to jsou ty prváci, paní profesorko McGonagallová,“ řekl Hagrid.
„Děkuji, Hagride. Teď už si je vezmu na starost já.“
Otevřela bránu dokořán. Vstupní síň byla tak veliká, že by se do ní vešel celý dům Dursleyových. Kamenné stěny ozařovaly planoucí pochodně stejně jako u Gringottových, strop byl tak vysoko, že na něj ani nedohlédli, a do hořejších pater vedlo velkolepé mramorové schodiště.
Šli za profesorkou McGonagallovou po podlaze z kamenných dlaždic. Ze dveří vpravo slyšel Harry šum stovek hlasů – všichni ostatní studenti už tam zřejmě byli – profesorka McGonagallová však žáky prvního ročníku odvedla do malé prázdné místnosti vedle vstupní síně. Směstnali se dovnitř, stáli jeden vedle druhého o dost blíž, než by se postavili jindy, a neklidně se rozhlíželi.
„Vítejte v Bradavicích,“ řekla profesorka McGonagallová. „Za chvíli začne slavnostní hostina na zahájení školního roku, ale ještě než zaujmete svá místa ve Velké síni, každého z vás zařadíme do některé koleje. Jedná se o velice důležitý obřad, poněvadž po celou dobu, kterou tu strávíte, vaše kolej v Bradavicích bude něco jako vaše rodina. Budete chodit na vyučování spolu s ostatními ze své koleje, spát v kolejní ložnici a trávit volný čas ve společenské místnosti své koleje.
Čtyři koleje naší školy se jmenují Nebelvír, Mrzimor, Havraspár a Zmijozel. Každá z nich má vlastní slavnou historii a ze všech vyšli vynikající kouzelníci a čarodějky. Dokud budete v Bradavicích, získáte každým svým úspěchem pro svoji kolej body, ale když porušíte školní řád, vaše kolej o body přijde. Kolej, která dosáhne nejvyšší počet bodů, získá na konci roku školní pohár, což je veliká pocta. Doufám, že každý budete dělat své koleji čest, ať už se dostanete do kterékoliv z nich.
Ke slavnostnímu Zařazování dojde už za několik minut, před zraky všech ostatních studentů a profesorů. Doporučuji vám, abyste se do té doby pokud možno upravili.“
"Přesně tohle říkala i nám," řekla s úsměvem Lily.
"Nám taky," přitakala ji Dora.
Na okamžik utkvěla pohledem na Nevillově plášti, který měl zapnutý pod levým uchem, a na Ronově ušpiněném nosu. Harry se nejistě pokusil urovnat si vlasy.
Fleamont s James se slabě nad tím pokusem pousmáli. Věděli, že to nebude fungovat.
„Vrátím se, až na vás budeme připraveni,“ řekla profesorka McGonagallová. „Počkejte prosím, a chovejte se tiše.“
Vyšla ven. Harry naprázdno polkl.
„A jak nás do těch kolejí vlastně zařadí?“ zeptal se Rona.
ČTEŠ
RETURN 《FF - HP》
FanficDruhá kouzelnická válka skončila. Co se stane když James s Lily se vrátí zpět k životu? Vrátí se i někdo jiný? A uvěří Harry, že jeho rodiče jsou zpět? Předem upozorňuji na gramatické chyby. Velice pomalé vydávání kapitol. #1 v #ronweasley (3.11.202...