VİRANE
6
"UNUTULMAK SANCISI"
Şarkılar;
Jakuzi, Koca Bir SaçmalıkUnutma Dila, bir kez olsun hatırla. Tek bir anı, tek bir kalp atışı.
Bazı unutuluşların geri hatırlanışı yoktur.
Bazen ayakta durmak zordur, adım atmak onun tecellisidir.
Kalamamak bir insanın yanında, hissettiğin duygularınla savaşmak, o savaşın yegânesi olmaktı.
Değil tek bir anı, bütün acılarımı o geçmişimde hatırlamak isterdim. Acılardan kaçmak yerine savaşmak seni daha güçlü kılardı çünkü. En azından bildiğin bir şeyle savaşırsın.
Ben tüm gücümle savaşmaya hazırdım.
Geçmişimde buna hazırdı çünkü gözümün önüne serdiği birkaç anı kalbimde hissettiğim derin sancıya sebep olmuştu.
"Bak sevgilim," diyordu biri içimden. "Burada o çok sevdiğin pamuk şekerlerden var." Ben pamuk şeker yemezdim.
"Aaa, şu tablolara bak. Benimkilere benzemiyor mu?"
"Hayır," Gözleri ona döndü. Sevdiği adamın gözlerinin içinde yaşıyormuş gibi baktı. "Senin tabloların eşittir sen demek, ve sen bu dünyadaki en güzel tablosun."
"Yalan söylüyorsun!"
"Evet yalandı," Elini onun eline geçirdi. "Bu dünya demek yalan olur."
"Peki ya ne?"
"Benim dünyamın en güzel tablosusun."
"Bana pamuk şeker alsana."
"Alayım, bekle burada."
"Gitmem ki hiçbir yere zaten."
"Gitme."
Sonrası derin bir karanlıktı zihnimde. Hiç canlanmamıştı bu sahne zihnimde. Öyle çok karanlıktı ki o an, sadece sesleri duyabiliyordum.
Gitmem ki hiçbir yere zaten, diyen bendim. Gitme, diyen kimdi?
Kalbimin ortasına bir alev topu düştüğünde kalbimin cayır cayır yandığını, o yangının da gözlerime sıçradığını hissettim. Öyle çok yanmıştı ki sulanmıştı. Evet sulanmıştı çünkü ben ağlamıyordum. Çünkü ben ağlayamazdım, ağlayamıyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VİRANE
أدب المراهقينTuzak sandığın her yol, aşk sandığın her sevgi, gözlerinde aradığın yaşam belirtisi; virane. "Sen gittin, ben öldüm. Benim ışığımı sen söndürdün, Azad Zehir. Başkasında suç arama." - Ölüm yakana yapışır, boğazında izini bırakır. Nefes aldıkça o i...