Koňak

287 30 3
                                    

„Zvládla si to Rue! Bola si skvelá,“ pochválila ma Cecilia, keď som zišla z pódia.
„Naozaj? Nebolo vidno, že mám trému?“
„Nie. Bola si úprimná a milá. Páčila si sa im.“
Usmiala som sa. Potešilo ma, že ma Cecilia pochválila. Bála som sa, že niečo pokazím. Nakoniec to nebolo až také strašné ako som čakala.
„Kde je Thresh a Arthur?“ nadhodila som, keď sme nastupovali do výťahu.
„Už by mali byť v apartmáne.“
„Budú naše rozhovory vysielať večer v televízii?“
„Áno. Pustíme si ich, keď sa navečeriame. Sama som zvedavá. Nevidela som všetkých,“ vypochodovala z výťahu a sadla si rovno za stôl.
„Cecilia! Ruky!“ napodobnila som jej výraz tváre, keď nás za niečo karhá a začala som sa smiať.
„Och... Vidíš? Od toľkého nadšenia by som skoro zabudla!“
„Zabudla na čo?“ objavil sa v jedálni Arthur.
„Kto je zvedavý, bude skoro starý,“ zapriadla Cecilia a zmizla za rohom.
Arthur len nechápavo pokrútil hlavou a sadol si k stolu. O chvíľu sme sa už všetci napchávali kuraťom a grilovanou zeleninou. Myslím, že už som stihla aj trochu pribrať, odkedy som v Sídle. Všimla som si, že mi narástli líčka a stehná. Páčilo sa mi to. Vyzerala som akosi živšie.
Keď sme dojedli, Arthur zapol televízor. Najprv sa objavila pečať Sídla a hneď za tým následovali rozhovory. Čakala som hlavne na seba a Thresha, ale všímala som si aj ostatných. Ako každý rok, prvý a druhý obvod trpel na samochválu. Najmä Cato. Nechystala som sa tým chváliť, ale dúfala som, že nevyhrá. Ostatné obvody boli pomerne neutrálne. Niektorí boli výreční, iným musel Caesar trochu pomáhať. Thresh bol chladný ako vždy. Vedela som, že Sídelčanov neznáša, ale mohol sa pretvarovať aspoň kvôli sponzorom. A konečne som prišla na radu ja. Na to, aká som bola nervózna som vyzerala pomerne uvoľnene a tie šaty a líčenie mi naozaj pristali. Bola som so sebou spokojná. Posledný sa dostali na radu Katniss s Peetom a musím povedať, že za sebou zanechali poriadny rozruch. Katniss bola zo začiatku zmätená a očividne sa tam necítila príjemne, ale zakončila to veľkolepo. Zatočila sa a jej šaty začali horieť. Všetci boli v nemom úžase, vrátane mňa. Potom sa tam objavil veselý Peeta a vyznal Katniss lásku. Vedela som, že to bolo niečo extra, lebo Cecilia zvýskla a postavila sa.
„Dvanástny obvod tento rok prišiel vyhrať,“ skonštatoval Arthur.
„To pre nás nie je práve povzbudzujúce.“
„Máte úplne rovnakú šancu na výhru ako oni!“ vyprskla Cecilia a zamračila sa na Arthura.
„Samozrejme. Ešte nevieme ako im to ide so zbraňami,“ zapojil sa Thresh do rozhovoru.
„Pravda. Zajtra vás čaká prvý tréning. Mali by ste sa ísť vyspať.“
„Súhlasím. Dobrú noc všetkým,“ rozlúčila som sa a odišla do svojej izby.
Osprchovala som sa a do postele som si ľahnla v hodvábnej nočnej košieľke. Snažila som sa nemyslieť na tréningy, arénu, svoju rodinu, ktorú už pravdepodobne nikdy neuvidím, ale bolo to ťažké. Pozerala som sa do stropu a presviedčala samu seba, že som unavená. Márne. Obliekla som si župan a pobrala som sa do obývačky po pohár vody. Za stolom sedel Arthur.
„Nevieš zaspať?“ prisadla som si.
„Nie...“
„Ani ja... Čo to piješ?“ ukázala som na hnedú tekutinu v pohári.
„Koňak. Pijem ho, keď nemôžem zaspať.“
„Pomáha to?“
Zasmial sa.
„Chceš skúsiť?“
„Nemala by som.“
Arthur sa len uškrnul a posunul mi pohárik. Odpila som si.
„Chutí?“
„Odporné,“ striaslo ma.
„Ešte pár glgov a zaspíš ako bábätko.“
Pozrela som sa na pohár. Nemala by som piť. Mala som len dvanásť.
„Čert to ber!“ vypila som hnedú nechutnú tekutinu.
Možno to v aréne neprežijem, tak prečo to teraz neskúsiť? A zajtra ma čaká naozaj ťažký deň. Musím sa poriadne vyspať. Arthur mi nalial ďalší pohárik. Vypila som ho do dna.
„Stačí. Teraz utekaj do postele,“ zasmial sa a popohnal ma.
„Nič necítim.“
„Neboj sa. To príde.“
Mykla som plecami a vrátila sa naspäť do postele. Okamžite mi začali klipkať oči. Cítila som sa uvoľnene a vôbec na nič som nemyslela. Arthur mal pravdu. Pomáha to. Ani som sa nenazdala a zaspala som hlbokým spánkom.

Po dlhšej dobe nová časť. Dúfam, že sa vám páčila :)

Hry o život - Rue (DOKONČENÉ) Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt