Prvý tréning

316 34 3
                                    

„Vstávaj, spachtoš!" zaklopala mi Cecilia na dvere.
Posadila som sa a chytila sa za hlavu. Do spánkov mi vystreľovala ostrá bolesť. Žeby výsledok včerajších dvoch pohárikov koňaku? Dala som si rýchlu studenú sprchu a obliekla si čierne nohavice a čierne tričko so sivým a červeným pásom na rukávoch, ktoré boli položené na posteli. V jedálni už všetci raňajkovali.
„Dobré ráno. Ako si spala?" uškrnul sa na mňa Arthur.
„Dobre, ale bolí ma hlava."
„Na," Arthur predo mňa položil pohár so zvláštnou zelenou tekutinou, „Vypi to."
Vyzeralo to nechutne, ale poslúchla som ho. Nemohla som si dovoliť, aby ma na prvom tréningu bolela hlava. Na tanier som si naložila lievance s tvarohom a ovocím. Boli úžasné.
„Dnes budete mať prvý tréning," pripomenula nám Cecilia.
„Rue, s tebou som sa už rozprával. Vieš čo máš robiť," žmurkol na mňa Arthur,
„A ty Thresh, v čom si dobrý?"
„Som silý, takže by som mohol byť dobrý v boji zblízka. Taktiež viem narábať s nožmi a mojou veľkou výhodou je to, že pomerne dlho vydržím bez jedla a vody," rozrozprával sa Thresh.
„Skvelé! Zdokonaľuj svoju techniku s nožmi a zastav sa aj na stanovišti s poznávaním rastlín, či viazaním uzlov."
„Ďakujem za rady."
Všetci sme dojedli a Arthur nás zaviedol do výťahu.
„Držte sa," potľapkal ma po pleci a výťah sa zatvoril. Zviezol nás do suterénu, kde bolo tréningové centrum. Skoro všetci tam už čakali. Chýbal len piaty a dvanásty obvod. Akonáhle dorazili aj Katniss s Peetom, podišla k nám nízka snedá žena.
„Vitajte v tréningovom centre! V prvom rade, boje medzi vyvolenými sú prísne za-ká-za-né! Tých si užijete dosť v Aréne. Odporúčam vám vyskúšať si to, čo neviete a zdokonaľovať to, čo viete. Na začiatku sa zúčastníte povinných tréningov a potom je to na vás. To je všetko. Môžte ísť."
K povinným tréningom patrilo šplhanie po lane, lukostreľba, boj z blízka a poznávanie rastlín. Po ich absolvovaní sme mali krátku prestávku a ďalej sme sa mohli venovať tomu, čo sme chceli. Thresh sa pobral k vrhaniu nožmi ako mu poradil Arthur. Katniss išla k viazaniu uzlov a vyrábaniu slučiek, Peeta k maskovaniu, Líščia tvár k poznávaniu rastlín a Cato s celou ich bandou sa prechádzali pomedzi vyvolených a sledovali ich. Rozhliadla som sa po okolí a hľadala voľné stanovište. Všetky však boli obsadené. Postavila som sa teda vedľa Líščej tváre a pozorovala ju. Bola naozaj dobrá. Keď skončila, venovala mi úsmev a uvoľnila mi miesto. Nešlo mi to tak dobre ako jej, ale v rastlinách a bobuliach som sa celkom vyznala. Vďaka mame. Neskôr som sa rozhodla, že navštívim Peetu v maskovacom stanovišti. Pohla som sa k nemu, ale Katniss ma predbehla. Ukryla som sa za najbližší stĺp a započúvala sa do rozhovoru.
„U nás doma som zdobieval torty," povedal Peeta, „pozri."
„Si úplne ako ten strom! Neskutočné!"
Pozrela som sa spoza stĺpu a uvidela Peetu stáť vedľa stromu. Jeho ruka splývala s kôrou. Nikdy som nič podobné nevidela. Zrazu sa na mňa pozrel a usmial sa.
„Myslím, že máš obdivovateľa."
Katniss sa otočila mojim smerom. Spanikárila som a rozhodla sa pre útek. Cestou som vrazila do Cata a spadla na zem.
„Ospravedlňujem sa," pozerala som sa do zeme.
„Nabudúce sa pozeraj kam ideš!" zavrčal a podal mi ruku.
Zažmurkala som. Takéto gesto som od neho nečakala. Chytila som sa ho a Cato ma jediným trhnutím postavil na nohy.
„Ďakujem."
Kývol mi a odišiel. Zhlboka som sa nadýchla a pobrala sa k stanovišťu s kladením pascí. Po pol hodine sa v celom tréningovom centre ozval ženský hlas, ktorý nám oznámil koniec prvého tréningu. Rýchlym krokom som podišla k výťahu a modlila sa, aby so mnou nikto nenastúpil. Nemala som však šťastie. Okrem mňa nastúpil aj Cato a Clove z druhého obvodu.
„Zdravím ťa, Rue," pozdravil ma Cato.
„Ahoj."
„Načo sa s ňou bavíš?!" vyštekla na neho Clove.
„Nestaraj sa!"
„Aj tak ju v Aréne zabijeme."
„Nebuď drzá. Možno sa nám ešte zíde."
Výťah sa otvoril a obaja vystúpili.
„Vidíme sa zajtra, Rue," zamával mi na rozlúčku.
Stála som tam ako obarená a nedokázala som vydať ani hláska. Chcela som len rýchlo vystúpiť. Na našom poschodí som vyletela z výťahu a namierila si to rovno do izby.
„Aký bol tréning?" zastavila ma Cecilia.
„Šialený!"
„Kde si nechala Thresha?"
„Neviem."
Zrazu sa otvorili dvere a v nich stál Thresh. Cecilia k nemu ihneď podišla a začala sa ho vypytovať ako to tam celé prebiehalo. Využila som situáciu a zatvorila sa v izbe. Dala som si teplú sprchu a ľahla si do postele. Na večeru som nemala chuť. Stále som bola v šoku. Nemohla som prestať myslieť na to, čo sa stalo vo výťahu.
Aj tak ju v Aréne zabijeme.
V mysli sa mi vynárali Clovine slová a ja som to dlhšie nevydržala. Začala som potichu vzlykať.

Ďalšia časť je hotová. Dúfam, že sa páči. Budem vďačná za každý vote či koment :)

Hry o život - Rue (DOKONČENÉ) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang