•Ogges Perspektiv•
Vi knackade på hos Maja, frustrerade va jag, Oscar, Omar och Felix.. Väldigt. Vi hade hittat en lapp på min dörr där det stod "Vi har Linn, vill ba klargöra för dig att fatta att vi är bättre / Max och Fredrik" Dem jävlarna... Dem ska alltid förstöra allt för oss.. Asså åh... Dem kan fan.. Asså jag orkar inte.. Max och Fredrik/Fredde har jag Oscar och Felix känt i en stor del av vågat liv, vi va typ bästisar med dem i 2-4:an.. Men sen började dem bara va ad kaxiga, dem har gjort att vi har fått skulder för massa saker.. Som att tända eld på Böcker och massa skit.. Vi vände oss imot dem och sa att det dem gjorde va fel.. Men det fattade inte dem. Vi har gjort en gång att dem hamnade på ungdomsfängelse i 2 år. Sedan dem kom tillbaka är det ända dem har velat göra att få oss att "förstå" att vi har bråkat med fel, att vi är svagare än dem, sämre och sånt skit. Men nu har dem gått över gränsen.. Att kidnappa mig flickvän gör inte saken bättre..
•Majas Perspektiv•
Det knackade på dörren, jag, Siran och Madde gick mot dörren, när vi öppnade dörren körande jag först om Omar och gav honom en kyss snabbt. Sen gick jag till Ogge för att krama om honom och be om förlåtelse. Han har själv sagt att det inte är mitt, Maddes och Sirans fel men vi alla tre känner fortfarande skuldkänsla..
•Max Perspektiv•
"Haru Ogges eller någons nummer?" Frågade jag Fredde.
"Ää, ska kolla tror jag har Felix nummer" sa han och låste upp sin mobil.
"Serri, efter alla dessa saker och du har fortfarande hans nummer?" Sa jag och kollade på Fredde med konstig blick.
"Jaja käften med dig, ska du ha det eller?" Frågar han suckande.
"Ja"
"076-**5-***9"
Jag skrev upp Felix numer och började skriva ett meddelande.
-Så, ni har nu förhoppnings vis sätt lappen som satt på Ogges dörr, om inte kan ni ju gå dit och läsa den. Men jaja.. Hur som helst. Ni har till innan 00 att fixa det här.. Ni vet vad vi vill. Men en av era O.n har något att förklara.. Han har haft business med oss och inte gett oss det vi vill ha.. Vi har kommit över att ni gav oss straffen. Det var vi värda. Så be någon av dina o.n att prata lite om vad han gjort några månader tillbaka. Nu kan ni prata om något roligt för en gångskull. Hejdå!- tryckte sedan på skicka och kände mig riktigt nöjd över det jag skrivit. Ogge är oskyldig i detta. Vi tog Linn för att hon va enklast. Vi hare tagit O*****s tjej om vi kunde. Men hon har varit med andra hela tiden.
_________________
Tack för ni läste! Måste bara säga att det inte är jätte långt kvar på novellen!😕 och som sagt ingen uppföljare💗
YOU ARE READING
True Love - O.R
Fanfiction16-åriga Maja lever sitt liv i Uppsala, men hennes liv förändras när hennes föräldrar skiljer sig och mamma flyttar till Stockholm och pappa till Göteborg? Kommer hon få nya vänner och klara av att åka emellan Stholm och Gbg. Kommer hon finna kärlek...