•Omars Perspektiv•
Jag satt och kollade instagram medan Maja packade sina saker. Vi skulle liksom va i USA i 2 månader och bara jobba, men det visste tjejerna att det skulle bli mycket jobb. Men Katia sa att om vi var duktiga så skulle vi 4 killar få en månad ledigt och resa någonstans med tjejerna. Så jag var lite extra taggad över att jobba. Men det skulle ju också vara kul att vara i USA.
"Omar?" Frågade Maja och viftade med handen framför mig.
"Va oj aa" sa jag och kollade mot Maja.
"Vad tänker du på?" Frågade hon och log.
"USA" sa jag och la mig ner i hennes säng.
•En timme senare•
"Omar vakna jag är färdig" sa Maja och skakade mig.
"Mmm" mumlade jag sen reste jag mig upp.
"Hur länge?" Frågade jag.
"ungefär en och en halv timme kanske" sa hon och knuffade ner mig i sängen igen, hon satte sig över mig.
"När ska vi till Ogge?" Frågade hon.
Jag tog upp mobilen och kollade klockan, "vi skulle vara hos honom klockan 15.30, så kanske om 20 minuter" sa jag. Hon log stort sen la hon sig över mig och kysste mig länge. Efter en liten stund gick det över till hångel men inge länge eftersom att vi sen var tvungna att få luft. Sen bara tittade vi på varandra, hon la sig bredvid och vi la oss i sked (säger man så?) Maja somnade efter typ 5 minuter men jag får inte somna för då kommer vi försent sen...
•OG's Perspektiv•
Alla var hemma hos mig nu, nästan alla Maja och Omar skulle varit här för en timme sen. Det betyder att klockan är 15.30 och vi ska snart vara på Arlanda.
"Eyy, vi får dra hem till Maja då" sa jag och alla nickade instämmande. Vi gick mot hallen och alla drog på sina skor, jacka behövdes inte i denna sommar värmen... Vägen hem till Maja var inte så lång... Men jävligt tyst Felix och Siran gick och pratade om något men inget jag brydde mig mig. Nu stod vi utan för Majas dörr och jag blev den som knackade. Nu hade stått där kring 5 minuter och ingen öppnade....
"Maja är hemma själv idah, öppna dörren" sa Siran och kollade mot mig. Sakta öppnade jag dörren och vi gick in i huset. Vi bestämde oss för att först gå upp till Majas rum och det gjorde vi. När vi öppnar dörren ligger det två latmaskar och sover.... Seriöst?
"HAAALLLLÅÅÅÅ SÖMNTUTOR" skrek Felix och hoppade i deras säng. Båda två bokstavligen flög upp...
"Shit, hur mycket är klockan?!" Frågade Omar.
"Tillräckligt mycket till ett gränsfall att vi ska komma försent... Kom nu vi har bråttom" sa jag irriterat. Vi gick ner för Majas trappa och satte på oss skorna. Alla gick mot mig igen för att hämta väskor, förutom Maja som hade sin nu då. Vägen hem till mig var tyst, igen... När vi kommit hem till mig tog vi våra saker sen drog vi till bussen, men asså vi fick springa till busshållsplatsen... Annars skulle vi missat bussen.Bussen tog vi till Arlanda där vi skulle säga hejdå till dem Foooers som kommit. Alla våra Foooers bodde liksom inte i Stholm och kunde då inte säga hejdå, men vissa kommer även om dem inte bor i Stholm.
Nu stod vi på Arlanda och hade lagt ifrån oss väskorna och skulle fota lite med våra Foooers. Vi gick runt och sa hejdå till dem och snackade lite. De flesta pratade mest då om våra girls men vi brydde oss inte riktigt... Eller det beror vilken fråga det var. För vissa frågor var extremt jobbiga om man får vara ärlig. Klockan gick jävligt snabbt och tiden började rinna ut.
"20 minuter killar" sa Kat. Vi fortsatte gå runt och krama och ta bilder med våra Foooers och sa hejdå till dem vi hann med. Men tiden gick alldeles för snabbt för att hinna alla dem, och innan jag visste ordet av det satt vi faktiskt på flyget...
___________
No Internet... Eller inte just nu... (18/1-15 03.11) och idag är ingen vanlig dag för idag är det min systers födelsdag👭💗 Hurra, Grattis på födelsedagen Lovisa🎉🎊💗
YOU ARE READING
True Love - O.R
Fanfiction16-åriga Maja lever sitt liv i Uppsala, men hennes liv förändras när hennes föräldrar skiljer sig och mamma flyttar till Stockholm och pappa till Göteborg? Kommer hon få nya vänner och klara av att åka emellan Stholm och Gbg. Kommer hon finna kärlek...