22

621 25 1
                                    

•Linns Perspektiv•
Alla badade i Oscars pool. Vi hade musik på och kastade lite boll. Siran och Maja var tråkiga och solade.
"Vi måste få ner dem i poolen" viskade Ogge mitt öra.
"Prata med Felix och Omar deras tjejer" sa jag och pussade honom lätt.
"Eyy Felix Omar kom" skrek han.
Dem kom mot oss, när dem stod bredvid oss sa Ogge "få ner Siran och Maja i poolen" tyst så att inte dem skulle höra.
•Felix Perspektiv•
Jag bara log as mycket åt det Ogge sa precis, det verkande också som att jag och Omar hade fått samma ide. Vi hoppade tyst upp ur poolen och smög fram till dem. Solen var åt rätt håll så det blev ingen skugga. Vi la oss över dem, jag log stort jag var så proud över det jag just gjort.
"FEELLLIXX" skrek Siran, samma gjorde Maja men hon skrek Omars namn såklart.
"Kom och bada med mig annars går jag inte bort" sa jag och flina.
"Jajaj jag kommer" sa hon surt. Jag gick av henne för att kolla var Omar och Maja gjorde.
"Omar det skulle du inte göra" sa jag surt, dem låg och hånglade, alltid när dem får chansen.
"Sorry, men du Maja kom och bada" sa han och log.
"Jag får väl vara snäll för att du är som du är" sa hon skratta. Omar gick av henne, jag såg att Omar räknade till tre med fingrarna.
"TREEE" skrek Omar högt, jag tog Siran hårt runt midjan och sprang mot poolen. Samma gjorde Omar med Maja, snacka om att dem kommer vara arga sen.
•Omars perspektiv•
Vi hade nu hoppat ner i poolen med tjejerna, snacka om att dem inte kommer vara glada sen. Vi kom upp till vatten ytan "Ärligt Omar?!" Sa Maja surt. "Skyll dig själv" sa jag och pussade henne lätt. Hon försökte spela sur men hon lyckades inte. Efter ett tag började hon skratta jätte mycket.
•KL 18•
•Sirans Perspektiv•
Klockan var nu 18 och vi hade bestämt oss för att kolla på film.
Killarna hade fått välja film men vi girls hade sagt att vi inte ville se skräckis. När jag, Madde, Linn och Maja går in till tv rummet har killarna gjort det jätte mysigt. Dem hade mörklagt rummet, tänt ljus, lagt fram godis och chips och tagit fram massor av filtar och kuddar.
"Naawww" sa Linn till killarna som satt i soffan.
"Vilken film?" Frågade Maja och satt sig vid Omar.
"Säger vi inte" sa Ogge. Jag gick och satte i Felix knä, Han gnydde till.
"Vad hände?" Frågade jag oroligt och kysste honom på näsan.
"Känsligt ställe" sa Felix och kysste mig lätt.
"Sorry" sa jag och skrattade. Alla satt nu i soffan Oscar drog kontrollen mot sig. Han playade filmen och Omar hade snott godis skålen, såklart! Om man tog godis från honom blev han sur, men jag ska prova. Maja är ju här hon kan trösta honom. Jag hoppade av Felix knä och kravlade mig mot Omar och Maja. Jag tog snabbt en godis från Omar.
"Naaaee" sa Omar.
"Tyst" sa Maja, tog en godis och satte halva i munnen sen lutade sitt ansikte mot Omar. Smidigt bet han av halvan och kysste henne snabbt.
"Oh, den godisen var mycket godare" sa han och flina. Jag sa ju att Maja skulle trösta honom.
_________________
Sitter på tåget! Har det chill asso😂 kände för att skriva ett kapitel så varsegoood✨

True Love - O.RTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon