•Majas Perspektiv•
Killarna badade i Felix pool, jag och Siran solade på några solstolar Felix hade bredvid sin pool. Killarna viskade något till varandra, dem flinade och gick upp ur poolen. Omar gick och torkade av sina händer, samma gjorde Felix. Jag och Siran var inne på våra mobiler, men Omar springer fram mot mig och tar min mobil, Felix springer fram till Siran och tar hennes mobil. Killarna är mycket snabbare än oss så skulle aldrig komma ifatt. Killarna lägger våra mobiler på ett bord på andra sidan poolen.
"Ge oss mobilerna" säger Siran bestämt.
"Kom och ta dem då" säger Felix med retande röst. Jag och Siran gick på varsin sida av poolen för att inte killarna skulle komma undan om dem tog våra mobiler en gång till. Omar tar det hållet jag kommer på och Felix tar det hållet Siran kommer från. Killarna ropar "Tre" högt och Omar kramar om mig hårt och hoppar ner i poolen.
"Fan ta dig Omar" säger jag surt.
"Är du sur nu? Skyll dig själv att du inte är social" säger han och putar med under läppen. Siran och Felix står och hånglar i poolen, "Hallå love birds vi är också här" säger Omar och skrattar. Dem tittar sig omkring sen skrattar dem. Vi badar länge sen går vi in och tittar på film.
"Vilken film vill ni se?" Säger Felix och kollar på mig och Siran.
"Ingen skräckfilm bara" söäer Siran och jag nickar, för jag vill inte se på skräckfilm.
"Tjejer gå och hämta godiset i skafferiet" säger Felix och ler. Jag och Siran går till köket.
När vi kommer tillbaks med godis skålen sitter killarna redo i soffan och väntar på oss. "Vilken film blev det?" Frågar Siran nyfiket.
"Märker du snart kom och sätt dig här nu" säger Felix till Siran och klappar med handen bredvid honom. Jag satte mig mellan Omar och kanten av soffan. Siran hade sagt att jag skulle sluta leka med honom för att han blir sårad när jag gör det, men jag har bara känt dem i en dag, jag kan inte gå så fort....
___________________
Kapitel 5 ✔️ tycker ni? Rösta😘
YOU ARE READING
True Love - O.R
Fanfiction16-åriga Maja lever sitt liv i Uppsala, men hennes liv förändras när hennes föräldrar skiljer sig och mamma flyttar till Stockholm och pappa till Göteborg? Kommer hon få nya vänner och klara av att åka emellan Stholm och Gbg. Kommer hon finna kärlek...