46

268 13 5
                                    

*Felix Perspektiv*

Vi satt i Majas soffa och försökte tänka lite smart om vart fan dem kunde va... Det plingade till i min mobil, jag tog upp den och kollade vem det var, någon jag inte har i min kontakt lista iallafall. Jag läste allt och blev as sur?! 

-VAFAN! skrek jag högt. Siran kom fram till mig och frågade var det var.

-Här läs själv.. sa jag och gav min mobil till Siran som satte sig i mitt knä.

*Sirans Perspektiv*

Vänta, vänta,vänta... vah? jag tror jag läste det där jävla meddelandet 10 gånger..

- Asså Whhaat??? sa jag chockat. Glad var jag ända, för först trodde vi ju att de var Felix som hade ställt till allt. Men, det är inte Ogge och inte Felix, om jag nu fattat det rätt då.

-Får se! sa Omar. Jag räckte mobil till honom och han gav den sen till Oscar.

-Jag har seriöst inte gjort något! Jag lovar! sa Oscar direkt han läste klart meddelandet. Ogge tog mobilen
ur Omars hand, sen sa han

-Asså.. vem har ställt till det nu då??

-Ähh.. asså sorry. Sa Omar snabbt och lämnade sen rummet vi satt i.

-Omar?! ropade Maja efter honom.

-Jag kan gå och hämta honom sa Ogge till Maja.

-Nej, jag går stanna här och prata ni så länge. Sa Maja och gick åt det hållet Omar gått när han lämnat oss.

Maja gick iväg och vi stannade här för att prata lite om vad Omar kan ha haft att göra med Fredrik och Max att göra, ingen av oss hade någon aning... Vi hade inte vetat att Omar ens hade typ umgåtts med dem? Vi satt tysta en stund, jag satt och lekte lite med Felixs fingrar medans jag tänkte.

*Felix perspektiv igen sry*

Siran lutade sig mot mig och efter typ en kvart kände jag att hennes andetag blev tyngre.

-Vi måste typ prata med Omar nu, tiden rinner iväg. Sa Madde ganska irriterat, hon och Ogge var nog mest stressiga eller vad man ska säga, Linn och Ogge va ju tillsammans och Madde och Linn var barndoms kompisar sedan länge. Men klart att vi alla ville hitta Linn, man vet aldrig vad Fredrik och Max kan göra mot henne. Det stod lixom klart och tydligt att inte  jag eller Ogge hade gjort något. Sen Oscar var inte den för bråk och sånt men man vet inte riktigt.

-Oscar har du haft något med dem och göra så bara säg det, vi måste få reda på vart dem är, sa Madde till Oscar.

-Jag lovar har ingen aning om vart dem kan va, och jag har inte haft något med dem att göra, Svarade Oscar.

-Men jag vet att Omar har gjort något med dem typ i vintras eller våras typ. Fortsatte Oscar.

-Ja, jag har haft med dem och göra, i våras.. Dem är ju äldre än mig så jag bad dem köpa lite saker till mig som inte jag får pga min ålder. Sa Omar som nu kommit in i rummet.

Maja såg helt förstörd ut och jag chansar på att Omar hade berättat för henne. Siran hade nu vaknat och tittade oförstående upp på Omar och Maja som nu kommit in i rummet. Siran reste rig upp och Maja gick snabbt in i hennes famn. Siran är så snäll mot henne.. Dem lämnade rummet, antagligen för att prata igenom om vad Omar hade sagt.

-Och vadå?.. frågade Ogge som såg oförstående på Omar.

-Jag har inte haft pengar till att betala tillbaks okej? jag är skyldig dem en massa pengar. Men det finns en sak dem vill göra mot mig, sen är dem färdiga med mig. Fortsatte Omar.

-Mmmhm, vad är den saken dem ska göra? Vad har du bett dem köpa och vart är dem? frågade Jag lugnt.

-Eh, det ä just det.. asså

-Omar?! Vad har du bett dem köpa?! frågade Madde frustrerat.

-Jag bad dem fixa fram droger och massa skit! OKEJ?? sa Omar.

Alla såg chockat på honom.

-Vart är dem då? frågade Oscar.

-I ett litet hus i skogen, ni vet skogen vi alltid typ lekte i...sa Omar deppat.

-Jaja vi drar, sa jag.

Vi tog mopederna, Siran åkte med mig och Maja med Ogge för att Maja var ganska ledsen på Omar för att han inte hade berättat detta tidigare... Omar åkte själv och Oscar med Madde.

-------------------------------------------------------

Hej hej alla! de ä torsdag klockan ä 04.17 Hahah jag vne vad jag gör vaken!men jag vet iallafall hur kapitlerna ska va nu, nästan. en fråga till er som läser. Vill ni ha många små kapitel eller typ 3 långa? de ä inte långt kvar på denna novell nu!

True Love - O.RWhere stories live. Discover now