8

713 23 1
                                    

•Majas Perspektiv•
Vi var på grönan länge, sen gick alla hem till sig själva (det var sommarlov) på måndag skulle jag och Omar ta tåget till Göteborg. Det skulle bli kul att sitta med Omar på tåget annars skulle jag sitta själv, vilken enligt mig var det värsta som fanns.
•Pling•
Jag får ett sms och är snabbt över mobilen för att kolla vem som skickat. 'Kan vi ha tjejkväll?' Står det, det bar ett sms från Siran. 'Visst kom över du :)' skriver jag tillbaks. Ungefär 10 minuter senare knackar det på dörren. Jag springer ner för trappan, först trodde jag att det var Siran som knackade men när jag öppnar står Omar där.
"Hej" säger jag glatt.
"Siran ligger på sjukhus kom snabbt!" Säger han.
"Shiit vad har hänt?!" Säger jag lite mer stressat.
"Vi tar det på vägen dit" säger han.
Jag drar på mina Jonny Bulls och springer ut där Omar står.
"Men du har väl inte moppe?" Frågar jag honom.
"Sak samma" säger han och ger mig en extra hjälm. Jag hoppar smidigt upp bakom Omar och han kör snabbt iväg från min avfart. När vi kommer till sjukhuset springer vi in. Vi får sätta oss i väntrummet och då frågar jag "så vad hände?".
"Vi hörde att någon skrek ute, vi gick ut för att kolla vad som hänt och då låg Siran blodig på marken" säger han lessamt. "Var hon på väg till dig?" Lägger han till.
"Ja, hon var på väg hem till mig, vi skulle ha tjejkväll. Hon sa att hon hade något att prata om" säger jag och Omar nickar. När jag och Omar kanske suttit och pratat i 20 minuter kommer Felix, han sätter sig i en stol och drar sig frustrerat i håret.
"Felix lägg ner det hjälper inte, hon blir bra" säger Omar till honom. Felix nickar och sjunker ner i sitt knä. (Ansiktet ner i knäna)
•Två timmar senare•
En doktor kommer ut ur ett rum, "Madde" säger hon och skakar han med oss alla.
"Tillfället är ganska allvarligt, medicinen som vi använder på Siran gör att hon tappar minnet, hon mins bara några personer och några andra saker." Säger Madde. Vi alla nickar förstående.
"Hur länge kommer detta vara?" Frågar Omar.
"Kan ta upp till 3 månader för henne att bli helt frisk, men har man tur så kanske det bara tar någon vecka!" Säger hon glatt.
"Eran hälse tid får ni imorgon kl 13, men kom ihåg att hon kanske inte minns" säger Madde. Jag, Omar och Felix går ut från sjukhuset. "Kan jag sova hos dig Felix?" Frågar jag och kolar upp få Felix, han svarar inte så Omar kollar på mig och säger "Visst".
Vi alla går hem till Felix. Felix går direkt upp till sitt rum, "Sorry han blir så när han är deppig" säger Omar och ler försiktigt. "Lugnt" svarar jag och ler. Omar går och lägger sig i soffan, jag kommer hack i häl och lägger mig bredvid honom. Jag gillar verkligen den här killen och ska sluta leka med honom, han kanske tycker jag är jobbig då? Omar satte på något tråkigt tv-program så jag somnade.
__________________
Så kapitel 8 var det, lite längre än 7😂

True Love - O.RDonde viven las historias. Descúbrelo ahora