•Omars Perspektiv•
Resten av gänget hade precis badat färdigt och vi bestämde att alla skulle gå in. Jag och Maja hade legat i gräset i ungefär 1 timme, bara njutit av varandras närhet. Fy denna tjejen alltså. Alla hade bytt om klockan var 23, alla ville se på film. Jag och Maja gick också med på det. Fast Maja sa att hon även var trött. När jag gick ner till tvrummet var bara Maja där. Jag tog en godis och satte halvan i munnen och lät henne bita av andra halvan. Felix hade valt en skräckfilm. Vilket tjejerna inte ville men då sa vi bara att vi var här så att det var lugnt. Just nu hade halva filmen gått. Klockan var 00:23, Linn satt ihop tryck i Ogges knä vilket såg grymt kul ut. Madde satt normalt bredvid Oscar men gömde sig bakom honom när det kom läskiga saker. Siran satt i Felix knä och höll hårt i hans händer och drog upp den för ögonen när det läskiga kom. Maja låg och sov i mitt knä, det visste jag från hela första början... Hon somnade på gräset innan så, plus att hon sa att hon var trött när vi startade filmen. Efter en kvart vaknar Maja.
"Heej" säger jag och ler mot henne.
"Hejsan" sa hon och vände sig mot filmen. Knarr hörs från Oscars övervåning, ingen märker något förutom jag. Sen hörs en stor duns och alla hoppar till. Felix och Oscar gick upp för att kolla vad som hände, och jag och Ogge fick trösta tjejerna. Eller iallafall Maja som grät as mycket. Hon blev nog rejält skrämd av det. Vi satt i tvrummet så jag drog åt mig fjärrkontrollen och satte på djur program vilket Maja älskade. Oscar och Felix kom ner och sa "ingenting" och kollade osäkert sig omkring.
"Men Donna var där uppe och en lampa låg på golvet så det var nog Donna" sa Oscar. Donna kom ner rusandes för trappan och hoppade upp i soffan vid mig och Maja.
"Ingen mer skräckfilm" sa Oscar och satte sig i soffan.
"Sova?" Frågade Maja som fortfarande var trött.
•Nästa dag, kl 12•
Vi alla hade ätit, nu satt vi i tv-rummet och bara gjorde inget.
"Sanning konka?" Frågade Ogge efter 20 tyste minuter.
"Kör till" sa Maja och alla nickade instämmande.
YOU ARE READING
True Love - O.R
Fanfiction16-åriga Maja lever sitt liv i Uppsala, men hennes liv förändras när hennes föräldrar skiljer sig och mamma flyttar till Stockholm och pappa till Göteborg? Kommer hon få nya vänner och klara av att åka emellan Stholm och Gbg. Kommer hon finna kärlek...