hoofdstuk 1

1.2K 25 2
                                    

Pov: matthy
Ik zit alleen op mijn kamer zoals gewoonlijk.. ik heb het idee dat de jongens het niet leuk vinden als ik beneden ga zitten omdat ik toch niet met ze praat ofzo! *klop klop* hoor ik opeens. Hey matt ik ben het! Zegt robbie. B-binnen zeg ik. Hey maatje gaat het een beetje vraagt robbie lief. Ja hoor! Zeg ik zo realistisch mogelijk. Want het gaat eigenlijk helemaal niet! Ik heb allemaal flashbacks van vroeger de laatste tijd! Maar ik wil dat niet laten merken aan robbie of aan de andere bz want ik ben bang dat ze zich zorgen gaan maken! Vooral robbie....

Pov: robbie
Ik zit beneden met andere jongens behalve matt, want die is de laatste tijd alleen nog maar boven! Ik heb het idee dat het slecht met hem gaat dus ik besluit om naar hem toe te gaan! Hey boys ik ga even bij matt kijken! 'Isg' zegt raoul en de rest. Dus ik loop naar boven en ik klop op zijn deur. Ik hoor dat er iemand schikt! Hey matt ik ben het zeg ik zodat hij niet bang wordt! Ik hoor dat ik mag binnen komen dus ik doe de deur open en ik die dat hij op bed zit! Hey maatje gaat het een beetje? Vraag ik lief. Ja hoor zegt matthy zo realistisch mogelijk! Ik zie aan hem dat het niet gaat maar ik zeg het niet! Oké maar we gaan zo eten dan weet je dat zeg ik. Oké zegt hij. Ik ben benieuwd of hij wil eten want hij eet de laatste tijd niet heel goed meer! Ik ga weer naar beneden!

Pov: milo
Robbie die loopt nu naar de kamer van matthy. Ik weet dat hij zich zorgen maakt om matt en ik snap het want matthy gedraagt zich de laatste tijd een beetje raar! Het kan komen van zijn verleden wat ik als enige weet want hij wil het niet tegen de rest zeggen! En hij zit al dagen in zijn kamer wat niet perse raar is want hij houdt niet van drukte, dus daar maak ik me geen zorgen over! Maar ik maak me wel zorgen over hoe hij eet..... want ik weet dat hij vroeger een eetstoornis had en ik wil niet dat hij dat weer heeft! Ik hoor dat rob ondertussen naar beneden loopt. En? Vraag ik terwijl iedereen hem vraagend aankijkt. 'Hij zei dat het gewoon goed ging! zegt robbie. Ik denk dat we hem meer in de gaten moeten houden! Zegt koen. Ja vind ik ook! Zeg ik. Ik hoop dat het goed komt met hem.

Pov: matthy
Robbie is weer weg. Ik hoop niet dat hij erachter komt dat het slecht gaat of dat ik een eetstoornis heb! Milo is de enige die wel van mijn verleden weet en hij weet dat ik vroeger een eetstoornis had maar ik denk niet dat hij weet dat ik het nu nog heb! Ik zit nog helemaal in mijn gedachten tot ik opeens roel hoor schreeuwen. MATT KOM JE ETEN? vraagt hij. JA IK KOM! Zeg ik. Ik heb eigenlijk helemaal geen honger maar anders gaan ze zorgen om me maken dus ik ga toch maar naar beneden!

Pov: raoul
Terwijl de andere jongens op de bank zitten besluit ik maar eten te maken want het is al 18:00 uur. Ey boys ik ga eten maken! 'Isg' zeggen ze. Behalve matt want die is weer boven op zijn kamer. Ik hoop echt dat het goed met hem gaat! Ik hoorde dat robbie is gaan kijken maar hij zei dat matt zei dat hij oké is maar hij had zijn twijfels zei die! Wat ik snap want dat heb ik ook! Na een tijdje had ik het eten gemaakt! Ik had besloten om een lekkere pasta te maken! Als ik het op tafel neerzet wat milo al had gedekt ga ik matt even roepen dat het eten klaar is! MATT KOM JE ETEN? vraag ik. JA IK KOM! hoor ik matthy zeggen! Ondertussen zitten we allemaal aan tafel! Eetsmake-
Lijk iedereen! Zeg ik. Jij ook roel zeggen ze terug.

Pov: koen
Terwijl ik tv zat te kijken zei roel dat het eten klaar was. Dus ik spring van de bank af om aan tafel te zitten! Eetsmak-
Kelijk iedereen! Zegt raoul. Jij ook roel zeggen de rest! Terwijl ik aan het eten ben van de heerlijke pasta kijk ik ondertussen even naar matthy en zie ik dat hij nog geen èèn hap op heeft. Heb je geen honger matt? Vraag ik. Niet echt! Zegt matt. Ik vind dat raar want hij heeft nog bijna niks gehad vandaag! Probeer even een paar happen! Hoor ik raoul zeggen. Oké dan. Zegt matthy. Na een tijdje heeft iedereen het eten op behalve matt want die heeft maar 3 happen op! Ik hoef echt niet meer! Zegt matt. Is oké matt, laat maar staan! Zegt raoul. Ik zie dat matt opgelucht is! Dan ga ik weer na boven oké? Zegt matt. Oké maatje zeggen we terwijl hij naar boven loopt! Wat is er toch met hem?

Jaja het eerste deel is een feit! Ik ben trouwens ook nieuw en ik lees veel boeken en toen dacht ik dat het leuk zou zijn om er zelf 1 te schrijven! Dus geen haat want ik ben nog niet zo heel goed! Ik haal een beetje inspiratie door de andere boeken dus hopelijk worden de hoofdstukken steeds beter!!

Is niet zo lang! Sorry daarvoor. De andere delen worden hopelijk wat langer

Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Xx esmee

Zorgen Om Niks....Toch?? // Mabbie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu