hoordstuk 11

441 13 0
                                    

Pov: matthy
Ik rij nu met robbie naar mijn huis. Ik kijk uit het raam en ik zie dat robbie d'r hele tijd naar mij kijkt. Wat zou die van me denken. Hij vind je lelijk matthyas. Daarom kijkt hij ook zo naar je. Weer die stemmetjes die al weken, wat zeg ik, MAANDEN tegen mij aan het praten zijn. Ik word er helemaal gek van. Ik voel mijn ogen weer vochtig worden. Ik knipper ze snel weg. Gelukkig zag robbie het niet want die moet op de weg letten. Na 1 uur rijden zijn we thuis. Eindelijk weer in die oude vertrouwde armeide. We pakken de spullen en rob die doet dan de deur open. "Welcome home!!!!" Schreeuw ik meteen als ik de woonkamer binnen kom. Robbie grinnikt. Ik ga gelijk naar boven om alles uit te pakken. Robbie en ik slapen niet samen. Robbie die slaapt op de logeerkamer. Ik vind het Stiekem een beetje jammer maar dat durf ik absoluut niet toe te geven. Ik leg alles weer netjes in de kasten. Ik loop dan de badkamer in en leg alles daar neer. Ik zie dan ook het scheermesje liggen. Ik zucht en leg het er wel neer. Maar op een plek waar robbie het niet ziet of bij kan. Ik moet lachen om het idee dat robbie best klein is voor zijn leeftijd.

Pov: robbie
Matthy is gelijk naar boven gelopen om zijn spullen uit te pakken. Ik moet dat eigenlijk nu ook doen maar ik heb er even de motivatie en energie voor. Ik plof neer op de bank en scroll wat op insta. Tot ik een bericht krijg. Ik open watchapp en ik zie dat koen mij een bericht heeft gestuurt. Ik antwoord erop.
Het gesprek:

Koen:
Hey maatje, mag ik iets vragen?

                                                                 U:
                       Tuurlijk maatje! Wat is er?

Koen:
Ik vroeg me af of je al iemand op het oog had!?

                                                                 U:
                   Uhm ja wel iemand maar dat
                   Zeg ik liever niet! Sorry

Koen:
Is oké! Bedankt dat je al eerlijk bent geweest dat je iemand leuk vind! 🙃

                                                                  U:
                        Geen probleem maatje! 😀

Einde gesprek
Oké? Heel random maar ik laat het er maar gwn bij. Ik hoor iemand de trap af lopen. Dat kan er natuurlijk maar 1 zijn. De jongen waar ik verliefd op ben..

Pov: matthy
Ik loop de trap af en zie robbie op de bank zitten. Ik loop er ook heen en ga in de hoek zitten. Ik hoor mijn telefoon. Ik kijk en zie dat koen mij heeft geapt. Hij zegt "ik heb gevraagt of robbie al iemand leuk vind en hij zei ja maar hij wou het niet vertellen." Hij vind dus wel iemand leuk. Waarom zou het dan meteen ik zijn? Niemand is ooit 'echt' verliefd op me geweest. De deden allemaal alsof. Dus daarom durf ik niet meer van iemand te houden. Want voor je het weet breekt ie je hart. Ik typ terug: "Ja oké maar dat kan ook iemand anders zijn! Het hoeft niet meteen mij te zijn." Ik sluit mijn telefoon af en doe de tv aan. Even ergens anders aan denken. Ik doe iets aan waar ik altijd naar kijk. Ik zie dat robbie meekijkt. Moet ik nu niet vragen wat hij wil kijken? Jezus matt wat onbeschoft om gwn maar iets aan te zetten wat jij leuk vind. "uhm rob?" Vraag ik. "Ja matt?" Antwoord hij lief terug. "Wil jij niet iets anders kijken? Want dan zet ik wat anders op hoor." Zeg ik. "Ohw nee hoor. Ik vind dit wel leuk." Zegt hij met een glimlach terwijl die weer naar de tv kijkt. Hij is niet eerlijk! Zet iets anders op. Ik word gek van die stemmetjes. Hij gaat je haten als je nu niet iets anders aanzet! Doe het nu het nog kan. Ik doe mijn handen op mijn oren. Ik raak in paniek. Het lijkt alsof ik in een hele andere wereld zit. Ik begin te huilen. Mietje, echte mannen huilen niet! Nu gaat hij je al helemaal niet leuk vinden! Ookal deed hij dat al niet. "Stop" zeg ik. Hij gaat alleen maar met je om omdat hij je zielig vond. Daar helemaal alleen. "Ga uit mijn hoofd!!!" Geloof me matthyas. Je hoord hier niet!! GA WEG. Ik schreeuw heel hard. Die stemmen zijn echt 100 keer erger vandaag. Ik hoor iemand iets zeggen maar dat klinkt echt 100 km verder. Wat gebeurt er?

Pov: robbie
Ik ben heel erg gefokkest op de tv als ik opeens iemand hoor huilen. Ik kijk naast me en zie dat matthy zijn knieën op heeft en zijn hoofd erin heeft. "Stop" zegt hij. Stop? Wat bedoelt hij daarmee. Hij huilt nu harder. Ik sta op en ga naast hem staan. "Ga uit mijn hoofd!!!" Zegt hij. Ik ben helemaal in de war. Ik roep hem maar hij reageerd niet. Ik begin me nu echt heel veel zorgen te maken. Wat gebeurt er met hem? Ik schrik me dood als hij opeens heel hard begint te schreeuwen. Ik schut hem door elkaar. "MATTHY?? WORD WAKKER!!" zeg ik uit paniek. Ik herhaal en nog een keer tot hij opeens opschrikt. Hij kijkt om zich heen. Hij is nogsteeds in paniek. "Hey rustig maar. Ik ben bij je matt" zeg ik. Ik zet zijn voeten op de grond en kom naast hem zitten. Ik doe een arm om hem heen. Hij legt zijn hoofd op mijn schouder. Hij huilt nog een beetje maar naar 5 min hoor ik niks meer. Ik kijk naast me en zie dat hij in slaap in gevallen. Ik weet niet wat er gebeurde maar ik ga het er morgen wel over hebben met hem.

Hoe kon dit zo uit het niets gebeuren?.....

-------------------------------------------------------------

957 woorden

Arme matthy 🫢😔

Ik vind het Stiekem echt zielig om over te schrijven 🤭🥲

Tot bij Deel 12 💗

             

Zorgen Om Niks....Toch?? // Mabbie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu