Dolandırıcılığı Açığa Çıkarma

474 79 1
                                    

"Bahşiş mi?"

Bu sözleri duyan 'Usta Mo Yang' sendeledi ve neredeyse kan kusuyordu.

[Başlarım senin bahşişine!

Ben usta bir değer biçiciyim, paraya ihtiyacım yok. Sanki senin vereceğin bahşişi alırım da...]

Yüzü kaskatı kesilen 'Usta Mo Yang' patlamanın eşiğindeydi. Bu anda, bahşişi alsa da almasa da kendini tuhaf bir durumda bulacaktı.

Alması, onunla dalga geçen bu adamın bahşişini kabul ettiği anlamına gelecekti. Bu durumda, bir garson ya da uşaktan bir farkı olmazdı. Reddederse... sadece karşı tarafın sonrasında takındığı tutum bile onun utanmasına neden olacaktı.

Aniden, zihninde bir düşünce belirdi... Bu Genç önceden bunların gerçekleşeceğini ön görmüş olabilir miydi, parasını almasının nedeni kasıtlı olarak onu utandırmak mıydı?

"İstemiyor musun? Harika, bu bin altını da kendime saklayabilirim o zaman. Bin altınla birçok şey satın alınabileceğini biliyor olmalısın!"

Karşısındakinin tereddüt ettiğine gören Zhang Xuan, homurdanarak çıkardığı banknotu tekrar kucağına yerleştirdi.

"..." Bu sözleri duyan 'Usta Mo Yang' yere yıkılmak üzereydi.

"Doğru olanı seçtiğin için oldukça şanslısın. Ancak, bu senin kazandığın anlamına gelmiyor! Pekala, hala yapmam gereken şeyler var, yani benim için ayrılma zamanı geldi!"

Gözlerinden soğuk bir hava yayılan 'Usta Mo Yang' ayağa kalktı, kolunu savurdu ve gitmek için hazırlandı.

Bu kararlı eylemi Zhang Xuan'ı etkiledi.

[Profesyonel bir dolandırıcıdan bekleneceği gibi. İşler aleyhine döndüğünde ayrılıyor. Onun bu kararlılığı gerçekten saygı duymaya değer.]

Zhang Xuan, bu hazineyi şanslı olduğu için mi yoksa gerçekten değer biçmede yetenekli olduğu için mi seçtiğine bakılmaksızın, bir anda bu kadar çok kazanç sağladıktan sonra bir deli olarak muamele görmeyecekti. Burada durup onunla münakaşa etmektense, meselenin burada kapanmasına izin vermek, çok daha bilgece bir karardı.

Ne de olsa, diğerlerini kandırarak yaptığı değer biçmelerden oldukça büyük bir kazanç sağlamıştı.

Tartışma ne kadar uzarsa, onun için bir şeylerin ters gitme ihtimali o kadar artacaktı.

"Rekabetimizin sonuçları henüz belirlenmedi, neden ayrılmak için bu kadar acele ediyorsun!" Usta Mo Yang'ın önceki hareketleri göz önüne alındığında, Zhang Xuan'ın onun bu şekilde kaçmasına müsaade etmesine imkan yoktu.

"Aynen öyle usta, ayrılmak için bu kadar aceleci olmayın! Seçtiğiniz eşyadan siz de kar sağladınız, daha bu onun zaferi olarak düşünülemez!"

"Usta sadece rakibini küçümsedi, bu yüzden başlangıçta en değerli eşyayı seçmedi. Biz size inanıyoruz efendim..."

Günler boyunca çalışmasının sonucu olarak, büyük ve sadık bir takipçi grubunu kendine bağlamıştı.

"Önceden yapmam gereken işler olduğunu size söylemiştim. Elveda!" 'Usta Mo Yang' elini salladı.

"Yapmak zorunda olduğunuz acil işler olsa bile, birkaç dakika daha kalmanızın sizi zora sokmayacağından eminim. Hala sizin rehberliğinize ihtiyaç duyduğumuz şeyler var!" Zhang Xuan karşı tarafın kaçış yolunu kapattı.

"Ne tür şeyler?" 'Usta Mo Yang' durdu ve burnundan soluyarak ona baktı.

"Bu arkadaş..."

Onun durduğunu gören Zhang Xuan hafifçe gülümsedi ve değerlendirme sonrasında süs vazosunu alan yaşlıya baktı.

LOHP-1.KitapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin