Sınavın Üç Turu

437 70 0
                                    

Önceki hayatında, Zhang Xuan bekar bir erkekti ve hiç kimseyle çıkmamıştı. Bu nedenle, çoğu zaman kadınların düşüncelerini anlayamıyordu ve doğal olarak resepsiyonist Wen Xue'yi on dakika içinde çileden çıkartıp, patlamanın eşiğine getirdiğinin de farkında değildi.

Fakat, durumun farkında olsaydı bile değişen bir şey olmazdı.

[Ne de olsa, güzellik karın doyurmuyor. Ayrıca, Shen laoshi ve Huang Yu ile karşılaştırıldığında, onların binlerce kilometre gerisindesin, bu özgüvenin nereden geliyor?]

O anda, bu konuda hakkında düşünerek zaman kaybetmedi. Odaya girdikten sonra, ilk sıradaki kitaplığa yöneldi, rastgele bir şekilde onlarca kitabı aldı ve yavaşça göz gezdirdi. Daha sonra, başka kitapları almadan önce aceleyle önceki aldıklarını yerine koydu.

Hualala! Hualala!

Aralıksız kitap çevirme sesleri eşliğinde, kitaplar hızlıca Cennetin Yolunun Kütüphanesinde derlendi.

Okumasıyla birlikte kitaplardaki bilgiler zihnine kazınıyordu. Tıpkı resepsiyonistin dediği gibi, bunların çoğu bir eczacının bilmesi gereken temel bilgilerden oluşuyordu. Farklı bitkileri ayırt etme yöntemleri, bitkilerin ayrıntılı açıklamaları, özellikleri, tipleri, diğer bitkilerle bir araya getirildiklerinde oluşan etkiler ve bu etkilerin birbiriyle uyum gösterip göstermediği açıklanıyordu.

Onları normal bir şekilde ezberlemeye çalışsaydı, kendini ölümüne yorsa bile bunu başarmakta zorlanırdı.

Eczacıların neden çok saygın bir konumda bulunduklarına şaşmamalıydı. Sadece çırak bir eczacılık yolunda bile, bu kadar devasa bir bilgi yığınını ezberlemek zorunda oldukları için, diğer mesleklerle kıyaslandığında çok daha fazla çaba sarf etmeleri gerekiyordu.

"O ne yapıyor?"

Wen Xue, Zhang Xuan'ın kendini utandıracağı anı görmeyi bekliyordu. Ancak bu anda, onun kitapları ezberlemek şöyle dursun, içlerinde yazanı bile adamakıllı okumadan sayfaları çevirdiğini gördü ve inanamama içinde gözlerini kırptı.

"Belki de sadece okumak için belirli bir kitabı bulmaya çalışıyordur. Onu görmezden gel!"

Bir kitap alıp, ona uzatmadan önce Li Amca, Zhang Xuan'a doğru bir baktı, "Sen de buna bir göz at. Her geçen zaman değerlidir. Ezberlediğin fazladan bir cümle bile sınavın sonucu belirleyici bir faktör olabilir!"

"Un!" Wen Xue başıyla onayladı. Kitabı aldıktan sonra, okumaya daldı.

Her meslek sarsılmaz bir kararlılığa ihtiyaç duyuyordu. Kişinin tek seferde cennetlere ulaşması imkansızdı ve bu durum eczacılar içinde aynı şekildeydi.

İlaç yapımında, bir formül oluştururken bile yüzden fazla şifalı bitkiye ihtiyaç duyuluyordu. Tek bir bitki seçiminde bile hata yapılacak olursa, almak için sayısız altın harcadığın diğer bitkiler işe yaramaz hale geliyordu. Bu nedenle, bir eczacı katiyen cahil ya da ihmalkar olmamalıydı.

Dört saat su gibi akıp geçti.

Bununla birlikte, Zhang Xuan kitaplıkta kalan son birkaç kitabı daha incelemeyi bitirdi ve rahat bir nefes aldı.

"Usta hocaların bu kadar nadir olmasına şaşmamalı. Diğer meslekler bir yana, sadece eczacılığın kendisi bile başlı başına oldukça derin bir meslek!" Zhang Xuan görüşünü dile getirdi.

Bilgi ve mirasın diğer nesillere aktarımını yapan hocalar, her mesleğin gelişimi için gerekliydi. Korkunç usta hocalar ise her meslek konusunda bilgi sahibiydi. Başka bir ifadeyle, usta bir hoca sadece kişinin yetiştirmesine rehberlik etmekle kalmıyor, aynı zamanda ilaç yapımı, demircilik, oluşturma ve diğer konularda da yardımcı oluyordu.

LOHP-1.KitapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin