Daha önce, tüm dikkatini ve çabasını gelişim alemini yükseltmeye adayarak, böylesine genç bir yaşta Zhenqi alemine ulaşmıştı. Durum böyle olunca mızrak sanatıyla hiç ilgilenememişti.
Doğal olarak şu anda hala mızraktan bihaber bir cahildi.
"Daha önce hiç öğrenmedin mi?" Whang Chong şaşırmıştı.
Eğer mızrak konusunda bir bilgisi yoksa, nasıl bir görüş alışverişi yapabilirlerdi ki?
Ouyang Cheng'in yüzünde de garip bir ifade belirdi.
Zhang Xuan'in mızrak ustalığını öğrenmek istediğini duyduğunda, bu sanatta en azından temel seviyede olması gerektiğini varsaymıştı. Öğrenmek istediğini söylemek yerine, görüş alışverişi yapmak istediğini söylemesi de bu yüzdendi. Bu şekilde Zhang Xuan en azından itibarını korumuş olacaktı, ama... Mızrak konusunda hiçbir şey bilmediğini nereden bilebilirdi!
Garip!
Mızrak sanatını hiç öğrenmediğini önceden biliyor olsaydı, onu herhangi bir mızrak hocasına yönlendirebilirdi. Eski dostunu rahatsız etmelerine gerek kalmazdı.
"Durum şöyle. Mızrak sanatında ilerlemek isteyen bir öğrencim var, bu yüzden ona öğretebileceğim birkaç hareket öğrenmek istiyorum..." Herkesin ona baktığını gören Zhang Xuan'in tek yapabildiği gerçek niyetini açıklamak oldu.
"Şimdi birkaç hareket mi öğrenmek istiyorsun? Başka birisine öğretmek için?" Whang Chong geriye doğru sendeledi ve şaşkınlıktan neredeyse yere kapaklanıyordu.
Şaka mı yapıyorsun?
Eski deyişi duymadın mı; sopayla bir ay, kılıçla bir yıl, mızrakla bir ömür!
Sayısız insan genç yaşta mızrak sanatına başlasa da, tüm yaşamını adamasına rağmen gerçek ustalık seviyesine ulaşamaz. Konuyla ilgili en ufak bir fikrin bile yok, ama kalkmış öğrencine öğretmeyi düşünüyorsun...
Fazla cüretkar davranmıyor musun? Yoksa mızrak sanatının kolay olduğunu mu düşünüyorsun?
Wang Chong'un yüzü karardı. Zhang Xuan hakkında edindiği olumlu izlenim bir anda çökmüştü.
Tüm yaşamı boyunca mızrak sanatında eğitim yapmıştı ve mızrağı yaşamının vazgeçilmez bir parçası olarak görüyordu. Başkalarının sanatını küçümsemesinden nefret ederdi. Ama bu herif konuyla ilgili tek bir şey bilmemesine rağmen kalkmış öğrencisine öğretmekten bahsediyordu... Bu mızrak sanatına yapılan büyük bir hakaretti!
Karşı tarafın 1 yıldızlı eczacı kimliğine saygı duymasa ve eski dostu Ouyang'ın itibarını düşünmese, onu şu anda kovardı.
Hoşnutsuzluğunu bastırıp, açıkladı, "Mızrak öğrenmesi ve uygulaması zor bir sanattır. Kısa sürede önemli bir ilerleme kaydetmek imkansız bir iştir. Sanatı tamamen kavramadan başkalarına öğretmeye kalkışırsan, onları büyük olasılıkla yanlış yönlendirirsin!"
Sesi sertti.
"Aa.." Karşı tarafın yüzündeki hoşnutsuz ifadeyi fark eden Zhang Xuan, karşı taraftan doğrudan mızrak eğitimi almasının neredeyse imkansız olduğunu anladı. Bir anlık tereddütten sonra sordu, "Şuna ne dersiniz, Kardeş Wang'ın elinde mızrak sanatıyla ilgili kitaplar var mı? Eğer varsa, şöyle bir göz atmama izin verir misiniz?"
"Kitaplara göz atmak mı?" Wang Chong kaşlarını çattı.
Mızrak ustalığı bir çeşit savaş tekniğiydi ve her bir hamle bir uzmanın düzeltme ve rehberliğini gerektiriyordu, ayrıca uzun bir pratik süreci gerekliydi. Eğer kitaplardan okuyarak kolayca öğrenilebilseydi, kimse bu kadar çok çalışmak zorunda kalmazdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LOHP-1.Kitap
FantasyLOHP -1.KİTAP:İşe Yaramaz Zhang Xuan . ismiyle serinin ilk kitabıdır.. kütüphane görevlisi olan bir adam, bir yangında öldükten sonra başka bir dünyaya beceriksiz dövüş sanatları öğretmeni Zhang Xuan olarak reenkarne olur. Hiçbir öğrencisi olmadığı...