Senin Sıran

401 67 0
                                    

"Ancak ikiniz resim sanatıyla tanışalı çok olmadı. Sınav için ikinize resim yaptırmak etkisiz kalacağı gibi, bu sanata hakaret olacaktır. Bu yüzden Yuanyu ile konuştuktan sonra yeni bir sınav sistemine kadar verdik."

Huang Yu ve Bai Xun resimle tanışalı yalnızca bir ay olmuştu. Usta Lu Chen onlara resim yaptırsa bile, nasıl bir sonuç ortaya çıkabilirdi ki? Utanç verici olmaktan öteye geçemezdi. Bu yüzden Usta Lu Chen onları sınamak için başka bir yöntem bulmuştu.

O noktada kıkırdayarak devam etti, "Sınav şu şekilde olacak... Ben, Yuanyu ve Kardeş Zhang Xuan birer resim yapacağız ve siz ikiniz bu resimleri değerlendirip sıralayacaksınız. Değerlendirmesi en doğru olan kişi Mürekkep Gün Güzeli Tablosunu kazanacak!"

"Resim mi yapacağız? Hm?"

Çayını yudumlayan Zhang Xuan sınav için orada bulunmasının yeterli olacağını düşünmüştü. Ancak Usta Lu Chen'in sözlerini duyduğunda yalpaladı ve neredeyse ağız dolusu çayı adamın suratına püskürtecekti.

Şaka yapıyor olmalısın! Yalnızca sayıyı tamamlamak için buradayım, kalkmış resim yapmamı mı istiyorsun... Sınava onlar mı giriyor ben mi?

Daha fırça tutmayı bile bilmem, ne tür bir resim yapabilirim ki?

"Bence resim yapmamam daha iyi olur..." Zhang Xuan telaşla araya girdi.

"Bu teklifi reddetme, sanat yoluyla birbirimizi daha yakından tanıyabiliriz. İnsanların şiir ya da resimleriyle katıldığı pek çok sanat toplantısı yapılıyor. Seni ve Kardeş Yuanyu'yu aynı anda bir arada görmek ender bir olay, bu yüzden resimlerimizle birbirimize ilham verelim. Aynı zamanda bu gençlere resmin gerçek cazibesini göstermiş olacağız. Belki bu sanata aşık olacaklar ve gelecekte birer usta olabilirler."

Usta Lu Chen sakalını sıvazlayarak kıkırdadı.

Zhang Xuan ağlamak üzereydi!

Ne dediğimi duymuyor musun sen?

Söylemeye çalıştığım şey resim yapamadığım ve yapmak istemediğim. Ama kalkmış resim yoluyla birbirimize ilham vermekten bahsediyorsun...

Ayağımdan ilham al!

"Öhöm öhöm, buna gerçekten gerek yok. İkinizin resim yapması yeterli olacaktır. Bunun için hiçbir hazırlığım yok..."

Zhang Xuan'in tek yapabildiği sözlerini daha açıkça ifade etmek oldu.

"Çoktan fırça, kağıt ve mürekkep hokkasını hazırladım. Kardeş Zhang Xuan, bu kadar çekingen davranmana gerek yok, burayı kendi evin gibi gör ve resmini istediğin gibi yap. Aynı zamanda, bırak gerçek resmin ne demek olduğunu görsünler!" Usta Lu Chen cevap verdi.

"Çekinmek mi? Gerçek resmin ne olduğunu anlasınlar mı?"

Söylemeye çalıştığım şey bu değil ki!

"Pekala, Ah Cheng, gidip resim malzemelerini hazırla. Xiao Yu ve Bai Xun, biz çizerken dikkatle izleyip öğrenin!"

Lu Chen Zhang Xuan'in utandığını düşünüyordu ve bir gülümsemeyle endişelerini gidermeye çalıştı.

"Emredersiniz!" Kahya Cheng Amca eliyle işaret etti ve üç set resim malzemesi taşıyan birkaç hizmetçi odaya girerek malzemeleri önlerindeki masaya yerleştirdi.

Zhang Xuan'un kaşları öfkeyle seyirdi.

Bir kalemle bile çizemiyordu ve şimdi bir fırça kullanacaktı...

Sınavın bu şekilde yapılacağını bilseydi kesinlikle gelmezdi.

"Resimlerimizle birbirimizi tanımak için burada olduğumuza göre kendimizi herhangi bir başlıkla kısıtlamayalım!" Hazırlıklar tamamlandığı anda Usta Lu Chen sırıtarak Usta Yuanyu'ya baktı. "Kardeş Yuanyu, sen bir misafirsin, bu yüzden en iyisi önce senin başlaman!"

LOHP-1.KitapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin