25 de grens

19 1 0
                                    

(Laura pov)

We zitten nog stees in de auto. Heel lang is deze rit zeg. Waar gaan we nou heen? Ineens gaat snelheid langzamer en komen we bij soort Douane. Gek in Europa doen we niet meer aan grens bewaking ofzo? Of is dit nou een land dat toevallig niet bij Europeese Unie hoord? Ach ja ik zal wel dom zijn. Uiteindelijk komen wij aan. Josh doet raam open. "Здравствуйте," zegt een besnorde man. Is dat een code? De man kijkt mij aan en kijkt met grote ogen aan. PANG PANG! Ik maak mij gelijk klein. "Shit," Josh trapt op gas en keert gelijk om. Hij heeft aan zijn linkerhand een vuurwapen. Ik kan mezelf niet beheersen.

(Josh pov)

Ik zie dat de man zijn pistool uit zak haalt, zo vlug als ik kan pak ik mijn wapen en haal ik de trekker over. Gelijk geschreeuw en vooral het gil van Laura achterin. Ik geef gelijk gas en keer om. "Josh laat mij eruit, ik wil dit niet, laat mij nu uit asjeblieft!" Ik rem gelijk en laura komt met klap tegen de voorstoel aan en ligt gelijk bewustloos op de achterbank. "Mooi," mompelde ik. En ik rij de van door. Opzoek naar ander grenswacht.


(Steve pov)

"Maak u riemen vast voor de landing." Roept de piloot door de luidspreker. Danny word gelijk wakker. "Huh....wat?" "Je riemen vastmaken," zegt Chin. "Slaapkop." mompelde ik. "wat zei je daar," riep Danny die gelijk goed wakker is. "Vinger in je neus," zei ik. "Ach, schei toch uit, alsof ik dat niet hoorde dat ik slaapkop ben." "Waarom moet je dat dan nog een keer vragen?" Nu hield Danny zijn mond, heb ik hem mooi tuck. Het gegrinnik van Chin op de achtergrond. "Niet leuk," mompelde Danny. "Nou en, maak je riemen vast." Riep ik.


(Laura pov)

Ik voel me goed misselijk. Ik heb ook zo barste hoofdpijn. Ik kan mijn pijn niet verdragen."Auw... Auw,a Auw!" "Jeetje Laura, potverdorie!" Roept Josh. "Josh ,ik heb echt pijn." Hij reageert niet. "Josh?" Weer reageert hij niet. "JOSH?" En gelijk voel ik een soort scheur in mijn hoofd. "Laura van dijk," hij remt en stapt uit. O, shit, wat gaat hij nu weer doen? Hij doet de deur open en sleurt mij uit. Gelijk krijg ik een volle stomp in mijn maag en hap ik naar lucht en zo gaat door. Auto's rijden gewoon voorbij. Waarom stopt niemand? Waarom helpt niemand? Het lijkt eeuwig duren voor hij stopt. Hij sleurt mij mee en pakt mij op. Opnieuw gooit hij voor zoveelste keer in kofferbak. "What are you doing?" Gelijkt hoor ik weer een schot van een vuurwapen. Nee, niet alweer! Josh pakt mijn benen vast en ik strippel gelijk tegen. "Rot kind." Roept hij. Hij slaat mij weer, maar dat houd mij niet tegen. Toen pakte Josh een injectie. Ik strippel nog veller tegen. Ik heb een henkel tegen naalden een keer toen bij bloedprikken viel ik zo flauw omdat naald scherp dat door mijn huid gin. Uiteindelijk voel ik iets scherp en.......


(Josh pov)

wat is dit nou weer? Ik heb niet eens dat spul ingespoten en ze valt nu al flauw! Vreemd kind. Toch spuit ik het spul in, dan is ze straks lekker slap dat ze niet weer tegen strippelt." Ik pak touw en bind voeten en polsen om haar middel vast. Vervolgens gooi ik mijn kofferbak dicht en ga rustig weer in auto. Op dat moment hoor ik sirene's. Shit, dat is waar, die man ligt daar. Snel wegwezen! Ik zet gelijk gas en rijd er vandoor. Ik probeer Henk te bellen. "Hallo, dit is Hawaii Five-0, met Kono. Josh luister goed," "Wat nou luister, waar is Henk. Ik wil hem niet jij mevrouwtje agent." "Luister eens goed, Henk en jou alle anderen maatjes zijn opgepakt, vertel mij waar Laura is." " bij mij en nee, vraag niet waar, denk jij dat je mij kan onderscheppen, dat gaat je niet lukken Juffrouwtje." En ik hang op.


(Kono pov)

"Bingo," mompelde Jerry. "Hij is al in beurt van de grens," roept hij paniek. "he,Jer, kalm aan." "Dat zeg je altijd." Ik grinnik erom. "En als deze Jerry paniek is moet hij voedsel hebben." " oke Jerry wat wil je hebben?" "typish hollands dus ik wil kaas en ik wil hagelslag en ik wil dat fries gebakje." "Fries gebakje?" "Ja of is dat niet typish hollands?" "Nee Jerry." Zegt Max onverwachts komt. "Sorry dat ik stiekem mee luister maar dat Fries gebakje heet Oranjekoek het komt alleen in Friesland voor en sommigen supermarkten in Nederland voor maar het is niet typisch Hollands maar typisch Friesland, hoewel Friesland een provincie is van Nederland. Friese mensen beschouwen Friesland meer als een land dan een provincie ze praten daar ook Fries." "Hoe weet je dat allemaal en wat is een provincie?" Vraag ik. "uit boek met informatie over Nederland gelezen in vliegtuig en provincie is een soort net zolas bij ons een staat. Nederland heeft wel 12 provincies. "Nou en, of het Fries of Hollands is , ik wil het eten." Riep Jerry. "Tja Max ga jij eten halen, je bent de enigste die in Nederlands praat." "vooruit, maar Jerry jij moet dan wel de anderen vertellen." "is goed." Mompelde hij en hij pakte de telefoon.

(Laura pov)

"Laura!" Ik kijk om mij heen ik zit in de mooiste kleding, om mij heen zijn overal bloemen. Ja ik loop over bloemenweide en kijk goed om mij heen. "Laura," roept de stem weer. Ik draai me om en zie ineens Elise staan. Nee.... Kan niet....... Ze is dood. "Ik weet wat je denkt Laura, maar ik kom nog zeggen dat ik leef!" Nee, dit is een droom, kom op Lau, wakker worden.

Ineens voel ik de scheur door mijn lichaam. Ik herinner me weer dat ik in de kofferbak lig. Leeft Elise echt nog? Stel je voor! Is dit droom een bedroog of is dit een boodschap van God, omdat hij teken geef dat Elise nog leeft? Ik hoop echt op de laaste. Stel je voor! Dat zou fantastisch zijn. Maar wacht, ach het is een bedroog. Daar waar wij gevangen waren kon je nauwelijks ontsnappen. Dus ze is gewoon dood! Rot droom!

                  

Chaos!!!!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu