9 De poging

37 6 2
                                    

(Laura pov)

goeiemorgen dit is 538 het nos journaal. de vermissing van Laura van Dijk blijft nog staan omdat de ontvoerders ervandoor zijn met haar.de politie zegt niks. de moeder en haar zusje liggen nog stees in het ziekenhuis en blijven verloppig daar. en dan over de brandstichter  die brand stak op de flat in bla bla.......

Ik krijg tranen in me ogen,dus moeder en Merel zijn vellig. Wat fijn maar ik wil er ook van af en nu meteen. Wacht iedereen slaapt.Waarom zoek ik geen mobiel. ik zoek de mobiel. He daar een. Ik toest de nummer.

Hallo politielijn uit Nederland,waarmee kan ik uw van dienst zijn.

Hallo mijn naam is Laura van Dijk.

Laura waar zit je zegt een stem die bezorgt klinkt. Ik weet niet maar ik weet wel dat ik ergens in Parijs Gevangen zit.Ik klik op de rooie knop en legt de mobiel waar hij zat netjes terug en doe het oogjes weer dicht alsof ik slaap.

Wacht eens even iedereen slaapt. Snel checken of de deuren open zijn. Nee kofferbak zit op slot dan maar tussen de stoelen komen.been over de stoel dan ander .de deur zit ook op slot dan de ander proberen maar daar leunt een man op als ik zijn hoof probeer. Met mijn handen pak ik de kussen en leg hem onder de man,de zweet breekt uit en handen trillen nu legt zijn hoofje op de kussen en draai het langzaam.  Het duurd een eewigheid terwijl het 10 minuten zijn. Eindelijk en nu de deur. Yes, hij is open. Ik stap zachtjes uit en doe zachtjes de portier dicht en ren weg stees veder en nog een veder,  de bus word stees kleiner en tot een klein zwart stipje is.

(Laura,s moeder)

We zitten in een kamertje. "Nou mevrouw en meneer."  Zegt een van de twee agenten. "Ik wil een paar vragen stellen met name over het gezinssituatie. Jullie hebben gezegt dat Laura alleen een broetje en zusje  heeft maar volgens het hele dossier klopt het niet.'

(Ricardo pov)

"Maar volgens het dossier klopt het niet hoor' ik mijn collega zegen.  Er valt een stilte. Moeder slikt een paar keer en begint. "Ik ben ook tienermoeder geweest en hij is tienervader geweest, Ik werd ongewenst zwanger maar mijn man die steunde mij en na de bevalling hebben hem afgestaan." "Jullie de naam van die zoon?" "Ja Ricardo hebben we hem genoemd." Oke, we moeten mededelen daarbij dat uw zoon ook aan de zaak werkt van de opsporing op Laura."  Ze kijken met beide ogen naar mijn collega en dan naar mij." "Wie is het  en waar is hij  zegt de mevrouw dat officieel mijn moeder is."

(Laura, s moeder)

"Wie is hij en waar is hij. Ik kijk twee agenten aan maar bij een van hem blijf ik aanstaren. Ik kijk van top tot teen. Hij heeft blond haar en van die krachtige ogen die mijn man  ook heeft, wacht eens, Is hij het. Ik durf het gewoon  niet te vragen en kijk de ander agent aan. Hij begint met zuchten. Het is mijn collega die naast me zit . Waarempel het is waar, het liefst zou ik zeggen dat ik spijt van hed gehad en hem omhelsen, geen seconden denk ik na en sta op en loop naar hem toe.

(Ricardo pov)

Het is stil en opeens staat de mevrouw op zij loopt op me af, ik kom van mijn stoel af. Ze onhelst me en ik haar. "Het spijt mij zo". Ik slik en krijg tranen in me ogen. "Het is goed moeder'.

(Merel pov)

"Zuster waarneer mag ik naar huis?" " Weet ik niet meisje 'zegt zuster Loes. "Wie weet dan wel?" "De dokter als hij komt dan moet je aan hem vragen." "Oke."

(Laura pov)

Waarempel een politie bureau , ik loop richting naar het gebouw. Ik zucht. Op eens zie ik een zwart busje rijden." NEEEEEEEE gil ik. ik wil lopen maar ik voel een harde klap achter mij en ik val. Ik hoor de stemmen je hebt haar. Die stem ken ik maar voordat ik veder ga word het zwart voor mijn ogen.

Chaos!!!!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu