(Steve pov)
Ik wacht in het ziekenhuis. Elk moment kan het meisje binnen gebracht worden. Ik kijk naar de saaiste vreselijke schilderij die ik ooit heb gezien. "Hey Steve!" Ik kijk op en zie mijn collega Willams met het meisje binnen loopt. "Hey Dan,hoe staat met haar voor?" "Ze is moe, maar ze praat ook niet tegen mij na paar zinnen." "Welke zinnen? " "nou ze zei ; Ze zitten daar nog' en ; Waarom weer fout?" "Oke maar veder praat ze niet." "Nee."
"Oke we moeten eerst weten wie het meisje is, dat is de vraag" zeg ik. "Ja maar ik kreeg in vliegtuig een telefoontje van de Nederlandse Ambasse. Ze willen dat ons hele team met de zaak doen, omdat ze denken dat de zaak dan snelle verloopt."
"Oke schakel jij dan Chin, Kono , Jerry, Lou en Max in dat ze de vliegtuig moeten nemen?" "Ja, dat doe ik" zegt Danny en loopt me zijn mobiel weg.
"Bent U Hawaï Five-0 Unie agent McGarret ?" Vraagt een man in het witte jas. "Ja, dat ben ik. Is er iets?" "Dat meisje heeft dringend een chemo nodig en zakken bloed. Ze heeft veel verschillende soorten harddrugs binnen gekregen dat het bloed niet meer aan kon. Ze is zeer ziek, het is eigenlijk een wonder dat ze nog leeft." "Oke dus jullie gaan haar behandelen." "Ik laat het liever aan de kinderziekenhuis Utrecht over. Daar zijn ze gespecialiseerde in. Maar ze staat op de donor lijst omdat we weten niet wie de ouders zijn." "Welke type bloed heeft ze?" "Type B. Wel moeilijke type maar ze kan blij zijn dat het ze geen type AB heeft die zijn extra moeilijk." "Oke dan ga ik nu met een collega naar Utrecht." "dat is goed." Ik loop gelijk naar Danny. "Kom, we moeten naar Utrecht."
(Laura pov)
"Laura? Ik ben misselijk." Ik kijk gelijk naar Puk "is het heel erg?" Maar voor dat Puk kan antwoorden kots ze gelijk. "Holy, shit. Puk gaat het?" "Nee" huilt ze. Nu ligt een braksel bloed op de grond. O, god laat Puk niet ziek zijn. Genees haar astublieft. Straks is het zelfde als Elise.
(Steve pov)
Ik volg de ambulance gewoon mee en een Nederlandse politie auto. Ook met sirenes. "Jeetje kan je niet zachter rijden" zegt Danny. "Nee,ik wil voor zeker weten of de ambulance naar Utrecht gaat." En ik scheur tussen twee auto's. "Jeetje Steve straks belanden wij ook in het ziekenhuis. " "jij kan gewoon je fobieën niet bedwang houden." "O, ja en nu gaat om mijn fobieën." "Nee man ik zit maar wat te geinen." "Wat leuk geintje, niet dus." Ik lach er om. Ik heb hem mooi te pakken. Ondertussen zijn we in Utrecht aangekomen. "Zie, de ambulanceverpleging zijn hier gewoon te vertrouwen" zegt Danny. "Welke bloedtype heb jij." "Type B, hoezo." "Dat meisje heeft wat bloed nodig en ze heeft type B." "O, verwacht je soms dat ik bloed doneer?" "Wie weet"zeg ik.
(Pov Laura)
Wij zijn in Polen. Puk is mee genomen. Ik hoop dat ik niet zolas met Elise meemaak. Iris huilt heel wat. Ze mist haar zus zo. Ik weet even niet. "Mensen ik verveel me kapot" roept Sarah. "Inderdaad ik hou het niet vol" zegt Jenna. "Ik denk dat ik even ga bidden!" "Is goed Lau!" Ik ga in alle stilte zitten
"Heere...."
(Emma pov)
"Het is een meisje." Ik glimlacht. O,leuk, Em kun je haar leren shoppen later" zegt Nancy. "Wie weet maar eerst de barbies" zegt James. En de hele klas juigt. Ze vonden wel intersant over 20 weken Echo. Hoewel de leraar straks verbaast gaat opkijken." "Dit gaan we eerst vieren" zegt Skylin en ze antwoorde gelijk. "Ik trakteer wel." "Yes."
We stappen allemaal op de fiets richting de Hema.
Eenmaal bij de Hema lopen razend door naar de restaurant. Maar plotseling staat iemand voor ons. "Zo, ik kreeg te horen dat niemand het derde lesuur kwam opdagen." Zegt meneer Wit. "Ik kon gelijk raden dat jullie in het centrum waren, maar het verbaarste me dat jullie daar eerst niet waren." Euhm we waren bij de verloskundige." Ineens kijkt hij mij aan. "O,nee. Laat me raden. Jullie zijn met Emma mee geweest voor haar 20 weken Echo." De hele klas knikt enthousiast. "En nu trakteer Skylin op onze om even te drinken" zegt Femke. "Als ik ook word getrakteerd, vergeef ik jullie." "Doe ik met alle plezier!" Antwoorde Skylin enthousiast. En iedereen gaat bij een lange bank met tafel en stoelen aan de overkant zitten. Behalve Lau!
(Laura pov)
"Amen." En ik open me ogen opdat moment gaat deur open. Ik zie Puk. "Laura."en ze komt na me toe rennen en houd me vast. "Dank U Heere." Fluisterde ik.
Jenna neemt Iris even van me over.
"Fijn dat je terug bent Puk" zegt Sarah die ook is bijkomen staan.
"Ike ook blij, ik ben niet bang bij jullie." Zegt het schattige stemmetje. Ik sla mijn armen over haar heen en knuffel haar.
(Steve pov)
Ik wil de kamer binnen lopen. "Ho, meneer." Er komt een zuster toegelopen. "U mag hier de kamers niet zo maar binnen lopen. U moet onze toestemming hebben. "Sorry." Ik pak mijn budget van Five-0 en laat het zien. "Hawaï five-0. Ik moet dit meisje even spreken." "Oke dat mag kort, maar doe wel deze jas,muts en mondcap op!" Ik luister wat die zuster zeg en evenlater lijk ik op een chirurg. Maar kan me niet schelen en ik loop naar binnen.
(Emma pov)
Van Skylin een kop thee met muffin gekregen en iedereen is stil. Allemaal het zelfde gevoel en het is duidelijk aan hun gezicht af te lezen van; Laura had hier ook bij moeten er zijn, waar is ze ? Ik zucht en neem een grote hap van me muffin. "En weten jullie of Emma een jongen of een meisje in de buik heeft. Iedereen knikt enthousiast. "Mag ik het weten? " "Nee, dat moet je aan Emma vragen" zegt James. Meneer Wit kijkt mij een poos aan. "En?" "H-he-e-t word e-een-n meisje? " en ik sta huilend op om uit de Hema te lopen met klas die ik verbaast achter laat blijven. Rotzooi!
JE LEEST
Chaos!!!!
TienerfictieHet leven van Laura is gewoon normaal. nooit beleeft ze avonturen, oke een keer dan. Maar dat veranderd weer .Als Laura van school uit komt, Zijn er Thuis manen die haar zomaar onderschot houden.En komt zij wat meer achter. Het leven van Laura is...