15 Geef niet op

30 2 0
                                    

( Laura pov)

Na een nachje te geslapen hebben. Nou! Meer een nachtje wakker gelegen . Dus Elise en Sarah zijn langer hier dan mij. Ik kijk naar de overkant waar zij allebei liggen te slapen. Ik ben nu net als hun bang , ja bang. Hoe houden hun die pijn en elende vol. Voor Sarah helemaal vanaf toen ze een kleuter was . En Elise, een man als vertrouwpersoon op school. Ik vertrouw met gemak niemand meer.

Hoe heette de tekst ook alweer

Ik denk na. O,ja .

Ik loop op straat.
Er zit een diep gat op de stoep.
Ik val erin.
Ik ben verloren,
Maar het is mijn schuld niet
Het duurd er eewigheid voor dat ik uit ben.

Ik loop op dezelfde straat.
Er zit een diep gat op de stoep.
Ik doe net alsof ik het niet ziet.
Ik val weer erin .
Het is mijn schuld niet.
Het duurd weer lang vóórdat ik uit kom.

Ik loop de straat in.
Zie een gat in de stoep.
Val ik alweer in.
Mijn ogen zijn open.
Het is mijn schuld.
Ik klim er onmiddellijk eruit.

Ik loop op straat.
Er zit een diep gat in de stoep.
Ik loop erom heen en dan in er ander straat.

Ja zo was het. Daarmee wil god zeggen dat we de ogen open moeten doen en zelfstandige leven moet lijden.  Doe je niet dan is je leven hopeloos, je hebt dan opgegeven. Dus ik geef me zelfvertrouwen ook niet over. Tja mensen denken : gelooft zij. Ja ik geloof God is mijn vader en Jezus mijn zoon ,en er is geen ander god dan hem.

"Prijs de heere " roep ik.

"Geloof jij in god' roept Sarah. Oeps iets te hard haar wakker gemaakt. 

"Ik was al wakker hoor'.

Ik zucht."Ja ik geloof in god'.

"Kun jij je godsdienst uitleggen aan mij ,want me moeder zong altijd de heere berscremt jou als ik na bed ga'.  "Voor je vier was'? 'Ja'.

"Goed 'zeg ik.

(Anne pov)

Ik pak de jongeren bijbel en bladerde erin'.  Maar ik word zo woest dat ik het door me kamer. "God waarom dit nu,waarom dit leven, waarom niemand anders?'

Ik barst veder. 'WAAROM GOD'schreeuwde ik.

Er word op de deur geklopt.

'Binnen'. De deur gaat open. "Gaat het zussie' "hij Daan had jij dit weekend geen politie oefening". 'Ja maar het is afgelast en waarom is mijn liefe zusje verdrietig. ' 'Laura' mompel ik en ik barst op nieuw huilen uit. "Sssst is goed Ann huil maar,roep maar wat je wilt zeggen dat lucht op'. 'Ik ben boos op god omdat het leven zo gaat'.

"Dat begrijp ik Ann ,maar dit wil hij ook niet, ik zal je wat vertellen'. Daan gaat naast mij zitten op bed. " in Genesis van het oude testament staat dat Adam en Eva niet mochten eten van het boom van goed en kwaad,helaas deden ze het wel . Nu wisten Adam en Eva allen emoties en schaamden snel, zo bestond de zonde, ineens ginnen mensen stelen,pesten en alle ander verkeerde dingen doen, daarom maakte een god een plan, die plan is Jezus,hij is naar de aarde gekomen om ons zonde te nemen, hij deed geen vlieg kwaad, maar hij kreeg de straf: de kruising en wij niet , hij daarna drie dagen in graf gezeten om de sleutels des dood te pakken, Als gezondigd had gin je dood. Maar omdat hij die sleutels had hééft de dood geen macht meer en kunnen een stap dichter bij god. En als jij in hem gelooft dan ben je welkom.  Je gaat na de dood naar de hemel en je blijft dan eeuwig leven.  Wie dit niet gelooft gaat eeuwig verloren.  Dus als je hem gelooft leef je voor eeuwig".

(Laura pov)

"Dus als je hem gelooft leef je eeuwig'.

(Anne pov)

Ik kijk naar mijn broer.

"Snap je dat Anne'. Ik knik.

"Soms mag je ook bos op god zijn'. Maar hij staat voor je áltijd klaar en vraag hem om vergeving'.

(Laura pov)

"Maar hoe moet ik bidden dan Laura'. "Het mag verschillend zijn, in stilte of hardop,fluisteren, in je hoofd of zingend'.

'Wil je even stil zijn dan ga ik bidden' zegt Sarah.

"Ja hoor' . Sarah gaat in hoekje zitten en vouwt haar handen. 

Dank u Here.

(Anna pov)

"Dat ik hoop dat Laura snel word  gevonden maar wilt U bij haar zijn heer, Amen".

Ik open me ogen . Het was een fijn gesprek met Daan .'wat een toffe broer 'zeg ik zachtjes.

Ik sta op,pak mijn jas en loop naar buiten om even een frisse neus te hallen en denk goed nog eens na wat mijn broer heeft gezegt.

Chaos!!!!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu