16 De Wens

31 2 3
                                    

(Laura pov)

"Lau,lau? " ik kijk om mijn heen, het is donker. Te donker dat ik niks kan zien.  Maar opeens schijnt de licht,een velle licht." Lau,laura?' Ik hoor nu dat het meerde stemmen zijn ik tuurt . Plotseling  zie ik papa, mama, Jochem,  merel, Emma en Anne en alle ander mensen die ik ken.

Maar opeens verdwijnt het licht.

"Aaaaargh'. "Laura wat is er, gaat alles goed'? Ik zie dat Sarah bij komt staan. "Een nachtmerrie gehad'. Ze knikt en komt bij mij zitten.  "Ik wenste dat ik nooit was ontvoerd'. Ik kijk haar aan. "Ik ook niet' zeg ik dan. "Ik wenste dat ik thuis was bij mijn ouders. Jochem en Merel.'

" ik vraag me af hoe mijn ouders nu zijn' zegt Sarah. "Ik ben nota benede 15 en hed me ouders al 11 jaar niet gezien." "Ik kan je inderdaad voorstellen hoe jij je ouders mist.' zeg ik. Het is even stil.

Een week later

(Anne pov)

Ik loop naar school binnen. Het is al een week later. Emma en ik hebben allebei een weekje vrij gekregen. Meneer wit  kon ons niet aanzien dat we verdriet haden en met slapperig gezichten op school zitten.  Samen met Emma loop ik naar de hoofdingang.  We doen de deur open en opeens komen onze klasgenoten aflopen.  "Hey Ann en Em , hoe is het?'' De blikken van onze klasgenoten kijken ons aan. "Gaat stukker beter ,maar blijft moeilijk dat Laura er niet is, maar op een vreemde plek'' zeg ik. "Dat vinden we allemaal meid'' zegt Nancy. 
Triiiiinnnnng

"Kom 'zegt Skylin en slaat een arm om mij en Emma heen. Wij hedden Mentor uur , dus niet zo veel te doen. "Goeiemorgen allemaal' zegt meneer Wit die uit me gedachte ontwaakt.  "Emma en Anne fijn dat jullie er zijn, met jullie wil ik een gesprek voeren als het kan." "Ja dat kan' zegt Emma. "Mooizo,  veder hed ik een mededeling dat meneer van de veen volgende week voor de rechter komt, de politie zoekt nog getuigen,'' Gelijk gaat mijn hand in de lucht en een paar anderen. Meneer Wit gaat veder . "Mooi dan krijgen we meneer zwart, euh van Veen in de bak." Meneer hoe weet u dat dat zijn bijnaam is." "Tja ik hoorde dat jullie vaak in katine zeggen als ik pauzedienst had." 'Dan weet uw ook u bijnaam of niet'zegt Jordy.  "Ja zeker." "Nu zijn die bijnamen niet meer nodig' zegt Emma. ''Ik vond best wel leuk die bijnamen hoor' Zegt meneer de Wit. "Mogen we u zo noemen?" " Ja en geen u maar jij." Ik lachte.

"Mogen wij Thee halen'' vraagt Skylin. ''Ja is goed." ''Ga je mee Dyanne?" vraagt Skylin. "Ja."

(Emma pov )

Ik voel me nog stees niet goed. Het zal weer de dagelijkse ochtend misselijkheid zijn. Alleen Lau wist ervan en meneer Wit.  Was dit ook nooit gebeurt. Jamer genoeg is de dader niet te vinden.  Ik haat hem zo. Ik zat nog te twijfelen om abortus te  plegen ,maar ik doe het niet want dat is moord. Ik voel me opeens zo misselijk worden dat ik de klas uitsprint en naar wc,s ga.

(Meneer Wit)

Ik zie dat Emma opeens de klas uitremt. Ik loop achterna maar weet dat ik de meisjes toilet daar niet binnen kom. Dus ik wacht op de gang. Uiteindelijk zie ik Emma aankomen.  "Gaat meis."  Emma knikt. Haar gezicht is lijkbleek.  ''Ik denk dat je toch aan klas moet vertellen."  Zij knikt.  ''Vind je het moeilijk? '' "Ja best wel." "Het komt goed ik ga het wel vertellen en dan mag jij vertellen dat je zwanger bent."  Ze knikt.  Samen lopen we terug de klas in. Er zijn meteen gezichten op Emma gericht'.

'"Jongelui mag ik even de aandacht."

Meteen is het stil. Jullie zagen dat Emma net wat moeite had en ik wil daarvoor met jullie overhebben.  "Tijdje geleden is Emma plotseling van haar fiets gesleurd en gelijk bewusteloos geslagen, ze is weer wakker geworden in het ziekenhuis en kwam toen erachter dat ze verkracht was. Twee weken later kwam een meisje met hetzelfde verhaal en er was een getuige die het had gezien, de dader is spoorloos maar schijnt meer meisjes te hebben mishandeld en op dezelfde manier als Emma."  Ik kijk mijn leerlingen een voor een aan.  "Jeetje wat een zak' zegt Nancy.  Gelijk is er een protest in de klas. Alleen Anne gaat op Emma af.

(Emma pov)

Anne komt op mij af.  "Jeetje Em ik ben voor je."  Ze geeft me een knuffel.  Het voelt fijn. " Jongelui stilte en ga zitten'. Iedereen is gelijk stil en Anne gaat zitten. "Emma wil er zelf nog over hebben "Ja dat wou ik graag,  ik wil zeggen dat ik hierdoor in verwachting ben en dat ben ik een maand geleden achtergekomen'. Iedereen is stil. "Alleen meneer wit en Laura wisten het ik wou jou ook nog inlichten Ann maar je was ziek toen, en paar dagen werd je beter maar Lau werd ontvoerd'. "Maar waarom gin je mee naar dansen' vraagt Anne. "Ik wou het daar vertellen maar het gin niet door door de ontvoering van Lau."

Iederéén is stil. "Ik stond te twijfelen om abortus maar ik vond dat moord.en dit was het een beetje." "Je word een goede moeder Emma" zegt James. "Ja en wij gaan je steunen'zegt Dyanne.  "We steunen elkaar'zegt meneer Wit.

"Jaaaaaaa' roept de klas.

"Maar Em waarneer krijg je de echo van je kind' vraagt Anne. "Morgen heb ik mijn eerste Echo. De twaalf weken echo.,  "Oke dit was het zo beetje, ga jullie doen wat je moet doen dan wil ik Emma en Anne even meenemen.

(Anne pov)

Samen met Emma lopen we achter meneer Wit aan. Samen gaan we in een kantoor zitten.  "Hebben jullie al thee gehad?" 'Nee' roepen we in het koor. "Maar ik hoef even geen thee."  "Oke ik kom zo terug' zegt hij.

Het is stil. "Anne?" "Ja?" "Zal jij met mij mee willen gaan morgen naar de verloskundige." "Ja zeker dat vind ik leuk'.

"Het spijt dat ik dit voor jou gezijgt heb."  'Geef niet, wat denk dat het word?" "Ik weet het niet." "Oke." Het is weer even stil. "Zo thee voor jou Anne." Hij geeft de thee aan mij.  "Hoe is het afgelopen week gegaan?"

(Pov Laura)

Ik voel me een stuk beter na de gesprek met Sarah.  Maar aan de ene kant minder ik hed zo koppijn.

Dat ik denk dat ik  ziek word.

Chaos!!!!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu