(Steve pov)
Ik kijk naar kentekens. Alleen maar Russische kentekens. Toch blijf ik zoeken. Opeens zie ik een kenteken dat afkomstig van Nederland is, BZ-VZ-E6. "Bah," mompelde ik zelf. "Ik weet het Steve,maar we vinden dit wel,Maak je niet druk." Ik zucht. Ik pak mijn mobiel die op gps achtervolging staat. We zitten nog 50 meter van de auto vandaan. "He, dat is hem. Dat is het, BZ-VZ-65." Roept Chin. Warempel het klopt ook. "PJ laat die auto stoppen!" "Komt voor de makker," roept hij. Hij trap op het gas en gaat wat sneller. "Ohowow, rijd niet zo hard man. Heeft Steve jou ook leren autorijden ofzo?" "Nee andersom," antwoorde PJ. Danny kijkt verbaasd op. "Jongens hou je vast." Maar Danny blijkt niet horen. "Dus jij hebt van die oude mafketel geleerd om zo hard te....." Veder komt hij niet. PJ maakt met volle vaart en slip en Danny valt met zijn hoofd tegen de ijzere deur. "Auw," moppert hij. "Ik heb nog zo gezegt, hou je vast." Grinnikt PJ. Ik kijk gelijk naar de auto tegen ons. Een man met pistool. "Jongens, Bukken! Hij heeft een wapen." Terwijl ik buk hoor ik schoten. Ik kijk gelijk of alles in order met iedereen is. Ik kijk naar Chin en Danny. Gelukkig die zijn in order. "PJ? Ben je in order?" "Ja, maar blijft jullie actie?" "Jongens jullie weten wat jullie moeten doen." Ze knikken bijden. Oke Actie.(Anne pov)
Ik. Kijk naar het meertje. Mooi uitzicht. Ook al ligt laagje ijs onder. Het heeft vandaag gesneeuwd. De takken zijn wit. Op looppad zie je verschillende voetafdrukken. "Hey Ann, was je daar ook." Ik draai me om en zie Emma met haar moeder die knikt "Dag Anne." "Dag Mevrouw de Jong." Groet ik terug. "Mam Anne is daar ook mag ik dan bij haar zitten dat ze op mij oplet, dan kunt u boodschappen doen." Mevrouw de Jong kijkt mij aan. "Wil je dat Anne?" "Tuurlijk geen probleem." Mevrouw de Jong knikt en haalt iets uit portemonnee. Dan geeft ze Emma het geld. "Jullie moeten toch pas om elf uur beginnen, drink daarvoor nog iets bij de Hema." "Bedankt mam, dat gaan we doen." Zegt Emma en Helena gaat weg. "Hoe is met jou?" Vraag ik aan Emma. "Goed alleen mag ik nu niet in me uppie naar het meertje toe zoals je net kon vermoeden." Ik knik. "En de baby?" "Gaat ook goed. Ik voel het vaak dat ze zit te schoppen en daar word ik soms misselijk van." Ze zwijgt even. "Ik ga de baby opvoeden met mijn ouders." Ik kijk verbaast. "Toch geen autopsie?" Ze schud haar hoofd. "Mijn moeder is toch fulltime huisvrouw. Dus zij kan op kleine passen als ik naar school ga. En alles is goed geregeld zelfs de Maatschaplijk werker van jeugdzorg staat achter me." "Tjonge, dat is geweldig Em," en ik geef haar een knuffel. "Heb je ook al namen?" Vraag ik veder. "Ja, die heb ik." "Vertel?" "Dat ik moet vertellen, nou. Ik vertel je over drie maanden als ze de wereld heeft ondekt." Lacht Emma. "He, toe nou." Mompelde ik. "Zullen we naar de Hema gaan?" "Ik heb het wel door dat het afleiding is hoor, maar ik zal net alsof doen dat ik niet door heb!" "Nou dan, waar wachten we op." En Emma trekt mij de centrum in.(Merel pov)
Ik kijk naar mijn Juf. "Snappen jullie wat jullie nu moeten doen." Iedereen knikt behalve ik. "Merel snapt jij het." "Ja juf ik snap het alleen moet ik naar de WC." "Nou,ga maar snel dan." Ik sluip de klas uit. Ik ga naar de wc en blijf net zolang tot saaie werkjestijd voorbij is. Eigenlijk wil ik naar huis. Wacht ik ga net alsof doen dat ik ziek ben. Maar volgens Laura ben pas ziek als je te warm hebt. Ik heb alleen bij gym altijd warm. Oke dus ik moet gaan springen enzo.(Emma pov)
Als er drie muffins en twee glazen twee en pak Vifit op dienblad liggen rekenen ik af met de kassa en ga ik naar Anne. "Waarom drie Muffins en pak vifit? We zijn met ze tweeën." "Drieën sufferd," en ik klop zachtjes op mijn buik. Anne begint te blozen en ik schiet in de lach." Geef niet." En we beginnen aan onze muffins. "He Ann en Em zijn jullie hier ook. " We draaien allebei onze hoofden en zien Nancy, Skylin, Dyanne, James, Boris en Marthijs staan. "Yup dat zie toch." Zegt Anne met volle mond. Ik lach. "Komen jullie hier ook voor voedsel?" Ze knikken alle zes. "Wij halen een ombijtje." Zegt Nancy. "Leuk, haal het maar op en schuif dan lekker bij ons aan." Ze lopen naar de rij die daar staat. Evenlater komen ze terug. "Ik heb nog stees honger," mompelde ik. "Serieus je hebt al volgens mij al twee muffins, een kop thee en vifit op." Zegt James. "Snap jij het niet, zij moet zich zelf en de baby voeden." Zegt Nancy en die geeft mij broodje omelet die bij standaard ombijt zit. "Hier, ik ben toch op dieet." "Dieet? Je bent hardstikke slank man." Roept Anne terwijl ik hap neem van een omelet. Iedereen kijkt naar Nancy. "Moet van mijn moeder," antwoord zij sip. "Ze wilt dat ik model word. Ik helemaal niet en heb zo henkel aan graatmagere modellen. Ik wil wel beroemd worden maar dan actrice of zangeres." "Jij moet stoppen met die dieet en wat je moeder wilt maakt niks uit. Kies je eigen weg." Zegt Boris. Ineens word op mijn schouder getikt. Ik draai me om en zie een Meisje met veel mack -up voor me staan. "Ben jij Emma de Jong." "Ja en wie ben jij?" "O, kijk daar heb je die hoer die zwanger is." "Wat zeg je daar." Roept Nancy. "Dat zij een hoer is en dat haar schuld is dat zij zwanger is." "Waar slaat dat nou op," reageert Skylin vel. Omdat zij mijn vriendje in de gevangenis heeft laten dumpen." "Wat kan zij nou doen dat jou vriendje haar verkracht. En volgens mij is dat jou vriendje niet eens je bent piepjong. Daar gaat een oud ventje niet mee om hoor!" "hij is maar 24." Reageert dat meisje vel. Voor ik weet slaat ze mijn gezicht en trekt ze mijn haren en spugt ze op mij. "Zo is het wel genoeg." Roept Nancy en ik hoor een harde klap en dat meisje laat mijn haren los. Ineens zie ik een ongevallen stoel en nancy boven het meisje zitten. "Iemand mishandelen die niks fouts heeft gedaan he." Roept ze kwaad. Vechtend doen ze elkaar. Ik zit met de rest anstig mee te kijken.(Nancy pov)
Ik doe haar lekker pijn waar het kan. Ik krab haar, schop haar, sla haar. Trek aan haren. Ook trekt ze aan mijn haren. Opeens word ik door iemand afgesleurt van meisje en pakt het meisje. Het is meneer de Wit. "Ben je helemaal gek geworden Nancy." En ze kijkt naar het meisje "Voor jou heb ik al de politie gebeld." Ze schrikt "En zij dan." Schreeuwt ze. Zei heeft me mishandeld." de Agenten komen binnen en man van Hema wijst dat meisje aan en evenlater ook naar Nancy. Ze lopen op het meisje af. Maar ook naar Nancy. "Jullie gaan naar het bureau. Zegt Agenten en ze nemen Nancy en het meisje mee.~Op het politcie bureau ~
Ik zit in kammertje en komt agent binnen. " Zo Nancy." Jij hebt met een crimineeltje gevochten?" Wat zij een crimineel. "Wat bedoelt u meneer." De agent gaat zitten. "Ze heet Sabina Akuway, ze is een Lovergirl. " Ik kijk verbaast. "Nancy zal je me willen eerlijk opbiechten wat er is gebeurt." Ik vertel over Anne,Emma,James,Boris, Skylin en Mathijs. Ik vertelde over Emma en die mens dat een crimineel is en over vechtpartij. Als ik alles vertelt knikt. "Dus euh... Emma is verkracht door die vriend van haar?" "Ja en zij is daardoor ook zwanger geworden." De agent zoekt even op. "Aha Gerben Pannes. " Ik kijk hem raar aan. "Zo heet de verkrachter van Emma en vriend van Sabina." Ik knik. "Ik ga dan nu de offcier van Justisie bellen. Ik zal goed woordje over je doen. Je komt me over als aardig meisje je strippelde niet eens tegen toen je aangehouden werd. Dat gebeurt niet vak!" Zegt hij. Ik knik. Hij loopt de deur uit en komt even later terug. "Je hebt geluk je bent met een waarschuwing er van af gekomen." Zegt hij
(Steve pov)
"Dat man is te gevaarlijk, bijna al onze kogels zijn op." Antwoorde Danny. "Dan tijd voor plan B. Geef me dekking." Zo vlug stap ik de auto uit en ren als een gek met mijn wapen voorbij de auto. Opeens val ik een pijnscheurt in mijn been. En val neer, maar snel sta ik op een hinkel veder tot ik bij kofferbak ben. Ik kijk even bij mijn kuiten er zit gat wat bloed stroomt. Maar niet veel dus ik overleef het. Maar veel pijn. Ik zie ook de kogel. Eerst Laura eruit halen. Ik doe de kofferbak open en precies wie we zochten. Laura!(Danny pov)
Steve blijft veel te lang bij kofferbak. Niet zo gek want hij is bij zijn kuit geraakt. "Chin.... Steve, het gaat niet goed met hem." "Jawel zie je dat niet!" Ineens zie ik Steve hinkelt met een bewusteloze meisje. Niet veel later hoor ik de politcie aankomen. "Hehe zijn ze eindelijk." Roep ik. "Rusland is eenmaal een groot land Danny en wij hadden geen bereik. Het komt vast door een getuige." zegt PJ. Opeens word ontsingeld met politcie auto's. Opeens heeft die man geen kogels meer. Mooi. Chin en ik denken allebei hetzelfde. We stappen uit. "HAWAII FIVE-0," schreeuwen wij en layen onze penning zien. Ook stapt die man uit. Plotsing hoor ik een knal en die ontvoerder valt neer. O my aarde die Russen schieten onze crimineel neer. Opeens komen ze in actie. Ineens Schreeuwt PJ in gekke taal. Alle Russen kijken naar hem. Hij zegt iets in die taal. Opeens gaan veel met auto met zwaailichten weg. "Wat heb je gezegt?" Vraagt Chin. "Dat ze een vliegtuig . Twee ambulances en lijkwagen moeten klaarzetten. " antwoorde PJ. Soms mag ik gast niet maar nu wel. "We moeten Steve en Laura zoeken."(Steve pov)
Ik stop tot we vellig zijn. Ik leg laura bij boom neer en ik kijk naar mijn kuit. De wond is niet zo fraai. "Steve!" Dat is Chin. Ik pak Laura weer en loop terug. Ik zie Chin Blij kijken. "Het is geslaagd." Ik lacht. "Maar niet met de gouverneur." We zijn buiten het boekje gegaan." Opeens zie ik laura spaans blauw worden. Shit!
JE LEEST
Chaos!!!!
Teen FictionHet leven van Laura is gewoon normaal. nooit beleeft ze avonturen, oke een keer dan. Maar dat veranderd weer .Als Laura van school uit komt, Zijn er Thuis manen die haar zomaar onderschot houden.En komt zij wat meer achter. Het leven van Laura is...