Niall og de andre hadde fri så vi hadde dratt til en park for å spise lunch ute. Niall trillet vognen til Noah. Liam hadde kurven med mat og Zayn bar et teppe. Louis bar en fotball. Jeg gikk sammen med Niall, bar stellebagen til Noah og Harry bar på en kake vi skulle ha til dessert. Liam fant en ledig gressplen og gikk bort dit. Zayn la teppet på bakken. Alle satte seg ned og jeg løftet Noah ut av vognen og lot han sitte på teppet. Han hadde koseapen med seg og en grønn smokk i munnen. Han så seg rundt. Gikk bort til fotballen og så på den.
"Ball" sa han.
"Vil du leke med ballen?" spurte Louis.
Noah svarte ikke, bare gikk bort til Niall. Niall løftet han opp og smilte. Noah lo, en lys barnelatter. Liam fant frem maten og gjorde alt klart. Zayn satt med ryggen mot et tre og hadde tatt opp tegneblokk og blyant. Han tegnet. Niall tullet med Noah som lo så han hikstet. Jeg smilte og så på guttene mine. Niall var så flink med Noah. Jeg løftet Noah over i armene mine. Liam delte ut kopper og Harry fant frem drikke.
"Niall? Finner du flasken til Noah i stellebagen for meg?"
Han nikket og fant flasken. Ga den til meg. Jeg ga Noah flasken og han drakk melken sin. Jeg tok et smørbrød og begynte å spise. Ga Noah en liten skål med oppskåret frukt og bær. Niall ga Noah en kjeks og Noah tok den i mot og spiste på den. Harry delte ut drikke til alle sammen.Plutselig kom det latter fra Noah. En liten valp hadde kommet bort til han og slikket han i ansiktet.
"Hvem er det sin hund?" spurte Liam.
"Det ser ikke ut som den har halsbånd" sa Zayn.
"Den er veldig møkkete og tynn" sa Niall.
"Kanskje den ikke har noe hjem" sa jeg trist.
Noah så på valpen og tok forsiktig på ene.
"Ser ut som Noah liker valpen" sa Harry.
"Jeg synes vi skal ta den med oss hjem" sa Niall.
Alle overrasket på ham.
"Den trenger mat, stell og et hjem"
"Men vi er på turnè" sa Liam.
"Jeg kan ta den med til dyrlegen" sa Zayn og løftet opp valpen.
Noah strakk seg mot valpen.
"Du skal snart få vennen din igjen" sa jeg og løftet opp Noah.
Zayn dro til dyrlegen mens vi pakket sammen og dro tilbake til bussen.Zayn kom en stund senere. Valpen gikk ved siden av ham, var nybadet og logret med halen. Gikk bort til Noah da den fikk øye på ham.
"Hva sa dyrlegen?" spurte Liam.
"Det er en blanding av Berner senen og noe han ikke kunne si, han regnet med at hunden ikke ville bli like stor som en vanlig Berner senen" sa Zayn.
"Han sa også, at det er en gutt og at eieren har forlatt den"
"Hvordan kan noen forlate en hund?"
"Jeg vet ikke" sa Zayn.
"Hunden var helt frisk og dyrlegen trodde den var 4-5 måneder gammel"
"Vi beholder den" sa Niall og jeg i kor.
Noah lå inntil valpen og sov._________________________
Hva syns dere?Bilde av valpen