Niall sto i gangen. Jeg kledde på Noah. (Bilde)"Hvor er vinterdressen til Noah?" Spurte Niall.
"Til tørk på badet" svarte jeg.
Selv om det er blitt vår, er det fortsatt kaldt noen dager. Niall hentet dressen og pakket den ned.
"Har du husket bleier?" Spurte jeg.
"Jepp"
"Skiftetøy?"
"Jepp"
"Matboks og drikkeflaske?"
"Nei, det står igjen på kjøkkenet" Niall skyndte seg og hente det.
Jeg tok på meg jakken og skoene. Hjalp Noah med jakken og tok sekken hans. Vi gikk ut døra og Niall låste etter oss. Det var ikke langt til barnehagen så vi gikk.
Da vi kom til barnehagen gikk vi inn. Det var flere eldre barn ute og lekte. En ung dame med lyst hår og mildt ansikt møtte oss.
"Velkommen hit" sa hun.
"Takk" sa jeg.
Hun bøyde seg ned og så på Noah.
"Er det du som skal begynne her?" Spurte hun.
Noah gjemte seg bak meg. Damen viste oss en ledig plass. Niall la på plass klærne til Noah. Jeg tok av Noah jakke og sko og tok på han tøfler. Damen smilte litt.
"Nå er alle sammen inne. Kl 09,30 går vi ut og leker. Kl 10.30 går vi inn og spiser. Etter måltidet er det hvilestund. Så lek, ute eller inne til kl 14.30. Da spiser vi igjen. De fleste hentes mellom 15 og 17" sa damen.
Vi nikket.
"Vi tenkte at vi dro når det er hvilestund, så blir det en kort dag i dag" sa jeg.
"Det er veldig vanlig, skal dere begge være her i dag?"
"Ja, men i morgen kommer bare Alicia" svarte Niall.
"Da tenker vi at jeg er her en stund og så drar jeg og kommer tilbake igjen" sa jeg.
Damen nikket.
"Jeg heter Emily" sa hun.
"Skal vi gå inn på avdelingen? Her er alle fra 1-3 år"
Vi gikk inn på avdelingen. Det var et stort rom. Et spisebord sto under det ene vinduet. Det var en lesekrok med masse bøker og leker over alt. Noen barn satt ved et bord og tegnet. Et par jenter lekte med dukker i et hjørne. Det var duplo og klosser i et hjørne. Noah så på alt sammen. Han fikk øye på togbanen og gikk bort dit. Fant et tog og kjørte rundt på togbanen. En liten gutt kom bort til togbanen og begynte å leke. Noah så på gutten. Det så ut som han lurte på hva han skulle gjøre. Gutten smilte.
"Leke tog sammen?" Spurte Noah gutten. Gutten nikket.
"Ser ut som Noah har funnet en venn" sa Niall.
"Det er Luke, han er sjelden sammen med de andre barna. Han leker helst alene" sa Emily.
"Det ser ut som de liker hverandre" sa jeg.Alle barna satt ved bordet og spiste matpakke. Noah og Luke satt ved siden av hverandre. De hadde lekt sammen ute, var blitt gode venner.
"Vi skal gå hjem når du har spist Noah" sa jeg.
Noah så på Luke og på meg.
"Du kommer i morgen, da kan dere leke" sa jeg.
Emily kom bort til meg.
"Er det greit jeg gir nummeret ditt til foreldrene til Luke? Du får nummeret deres også. Jeg tenkte at guttene sikkert vil leke på fritiden også" sa hun.
Jeg nikket.
"Helt greit det""Nå skal vi gå" sa jeg og så på han.
Noah klemte Luke.
"Hade" sa han.
Jeg løftet opp Noah og gikk ut i gangen. Tok på han jakke og sko. Niall ventet på oss. Vi gikk ut av barnehagen.Luke
Noah(bare at øynene er blå, ikke brune)
___________________
Hva syns dere? Syns dere jeg bør ha med bilder oftere?