Chapter 15

247 7 0
                                    

Jeg våknet av lyden av Noah fra babycallen og sukket. Klokka viste seks. Jeg sto opp og gikk inn på rommet til Noah. Han satt i sengen sin. Jeg løftet han opp og skiftet bleie, gikk inn på rommet mitt. Der fikk han en flaske melk og jeg satte på tven. La meg under dyna og sovnet. Jeg sov et par timer til og våknet kl 9. Følte meg uthvilt.

Niall har kjøpt en leilighet til oss i London. Noah har endelig fått eget rom. Det er litt uvant å bo i London, når man er vant til rolige Mullingar. Niall og gutta hadde noen fri dager nå. Noah har blitt en pappagutt. I dag skulle alle sammen til Niall. Det hadde kommet snø og planen var å være ute.
Jeg kledde på Noah ullsettet moren til Niall hadde strikket og dressen utenpå. Han fikk på seg lue, votter og sko. Jeg kledde også på meg. Jeg bar han ut og Niall ventet utenfor med bilen. Vi kjørte til Nialls hus.

Det var en nydelig dag, solen skinte og snøen var kram. En perfekt dag å være ute. De andre var i hagen. Liam og Zayn hadde snøballkrig. Louis stjal Noah ut av armene mine og begynte å lage snømann med han. Harry hjalp dem. Niall smilte lurt og en snøball traff meg i ryggen. Jeg løp etter han og kastet meg mot ham. Vi datt i snøen og han kysset meg mykt. Vi lå en stund i snøen. Jeg stirret inn i de blå øynene hans.
Noah storkoste seg sammen med Louis.
"Niall vi trenger gulrøtter, en hatt og et skjerf" sa Louis.
Niall forsvant inn og kom ut igjen med det Louis ba om. Snømannen fikk lue og skjerf på seg og en gulrot som nese. Den andre gulroten spiste Louis og Noah. Vi var ute noen timer før vi gikk inn. Det var deilig å komme inn i varmen.
Niall serverte kakao til alle.
"Niall, mamma har invitert oss til å feire julen hos henne i Mullingar" sa jeg.
Niall så på meg.
"Foreldrene dine, Greg, Denise og Theo er også invitert" la jeg til.
Han lyste opp.
"Skal alle bo hos moren din?" spurte han.
Jeg nikket.
"Hun hadde en plan på hvordan hun skulle løse det"
Niall lo.
"Det har hun alltid" han så på meg.
"Når drar vi?"
"I overmorgen" svarte jeg.
"Hva skal dere i julen?" spurte Niall de andre. Noah satt på fanget til Louis og koste seg.
"Foreldrene mine og søstrene mine kommer hit i julen" sa Liam.
"Jeg skal hjem til Doncaster" sa Louis og smilte.
"Jeg skal til mamma og Robin i Homes Chapel før vi drar til LA senere i julen" sa Harry.
"Jeg skal til Bradford og være med familien" sa Zayn.
"Høres ut som alle får en fin jul" sa Liam.

Niall og jeg satt i stua. Noah sov.
"Hva skal du gi Noah til jul?" spurte Niall.
"Jeg vet ikke" svarte jeg.
"Er det noe han trenger?" Niall så på meg.
Jeg tenkte litt.
"Han trenger nye klær og leker" sa jeg.
"Da har du jo noe å kjøpe da"
Jeg nikket.
"Men jeg kjøper ingenting før vi drar, koffertene er allerede fulle av julegaver fra Louis, Harry, Zayn og Liam" sa jeg.
Niall lo og nikket.

Flyet var klart til avgang. Noah hadde sutret siden han sto opp. Vi fant setene våre og satte oss ned, festet setebeltene. Noah sovnet på fanget mitt. En stemne lød over høyttalerne, flyet var forsinket. Jeg sukket og Niall så oppgitt ut.

Flyet var endelig i lufta, etter en to timers forsinkelse. Noah var nå våken og full av energi, han ville bare løpe rundt i flyet. Vi hadde prøvd iPad, den dyttet han vekk, en bok, den kastet han på gulvet, ingenting hjalp. En flyvertinne kom bort til oss.
"Urolig liten kar det der" sa hun.
Niall nikket.
"Beklager om han forstyrrer passasjerene" sa jeg.
"Ingen har klaget" sa hun.
"Enda" sa Niall lavt, så bare jeg hørte det.
"Jeg er så glad vi ikke skal fly i mange timer" sa jeg.
Niall nikket enig."godt det bare er litt over en time"

Flyet landet og vi kom raskt av. Først hentet vi vognen til Noah i spesialbagasjen. Niall plasserte Noah i vogna. Bagasjen tok tid. Vi hadde mange kofferter med oss. Endelig var bagasjen på plass. Vi gikk mot utgangen. Niall hadde trallen med koffertene og jeg hadde vogna.
Niall vinket til broren sin som ventet på oss.
"Hei Greg" sa vi i kor. Greg klemte Niall og meg etter tur og hilste på Noah. Guttene fikk stablet koffertene i bagasjerommet og jeg satte Noah i bilsetet til Theo.
"Trodde du sa du ikke kunne hente oss" sa Niall.
"Vel, jeg hadde valget mellom å hente dere eller shoppe julegaver med Denise, så var det et lett valg" svarte Greg.
Niall lo. De satte seg inn og vi kjørte mot Mullingar.
Jeg lukket øynene og sov hele veien til Mullingar.

Greg parkerte utenfor huset til mamma og smilte. Jeg løftet Noah ut av bilen. Niall og Greg bar koffertene til døra. Jeg ringte på og mamma åpnet.
Hun omfavnet meg i en lang klem.
"Hvordan har du det? Hvordan gikk flyturen?" spurte hun.
"Jeg har det bra, flyturen slitsom" svarte jeg.
Mamma hjalp guttene inne med koffertene. Greg dro for å hente Theo.
"Så mye bagasje dere har" sa mamma.
"De tre koffertene der er bare julegaver" sa Niall og pekte.
"Tre kofferter med julegaver?" Mamma så på oss.
"Noen klarer ikke begrense mengden gaver" sa jeg.

___________________________

Beklager at denne delen er sen, har hatt skrivesperre og mye å gjøre. Derfor får dere en leger del nå. Håper dere liker den. Hva syns dere om at Louis er blitt pappa?
Blir glad for kommentarer

DaddyWhere stories live. Discover now