Vi har kommet hjem fra Australia. Det var en flott tur. Nå holder vi på å ordne alt til Noah sin 2års dag.
Niall var i stua og blåste opp ballonger, som Sammy ødela så fort han hadde blåst dem opp. Mamma laget mat og var sjef på kjøkkenet. Jeg pyntet cupcakes med god hjelp av Christine. Hun hjalp også til med maten. Faren til Niall hadde blitt sendt ut for å hente kaken vi hadde bestilt. Moren hans dekket bordet i stua. Noah lå og sov. Festen var hos Niall, siden han hadde stor plass. Jeg hadde vurdert å flytte hit med Noah, men orket ikke tanken på å være alene i det store huset når Niall var borte.
"Kan du ligge unna ballongene?" Niall var irritert.
"Gi Sammy en leke" ropte jeg.
Niall kom inn på kjøkkenet.
"Jeg har nesten ikke pust igjen" klaget han.
"jeg må ha blåst opp minst hundre ballonger"
"Du overlever" sa jeg.
Han kysset meg på munnen og prøvde å ta en cupcake.
"Ligg unna" sa jeg og slo hånden hans vekk.
"De er til festen" sa Christine.
Jeg dyttet han ut av kjøkkenet.
"Gå og hjelp moren din" sa jeg.
Bobby kom inn med kaken og satte den på kjøkkenbenken.
"Takk"
Han forsvant ut av kjøkkenet.
Jeg tok et brett med sjokoladecookies ut av ovnen.
Gjestene kom snart. Jeg gikk opp på rommet til Noah. Han sto i senga si og smilte.
"Bursdag" sa han.
"Ja, du har bursdag" sa jeg og smilte.
Løftet han opp. Skiftet bleie og tok på han bukse og skjorte. Fikset håret hans.
Det ringte på døra. Jeg skyndte meg ned trappa med Noah på armen og åpnet døra.
"Gratulerer med dagen"
Harry, Zayn, Liam og Louis sto utenfor. Noah smilte til dem.
"Jeg to år" sa han og holdt opp to fingre.
"To år?" Louis så overrasket ut.
"Jeg trodde du ble et år jeg"
"To år" Noah så på Louis.
Guttene gikk inn. Det ringte på igjen. Utenfor sto Luke og moren hans.
"Luke" Noah lyste opp.
De to guttene klemte hverandre. Denise , Greg og Theo kom inn døra. De tre guttene forsvant bort til Noahs leker. Der ble de sittende.
"Skal vi spise?" spurte jeg og så på alle sammen.
Guttene nikket. Alle satte seg til bordet. Jeg hjalp mamma å servere pizza. Alle forsynte seg. Jeg hjalp Noah litt. Sammy lå på gulvet og så på oss. Han hadde fått rød sløyfe rundt halsen. Alle spiste pizza.
"Veldig godt"
"Nydelig"
Etter maten så Noah på alle gavene.
"Åpne nå?" spurte han.
"Ja, du kan åpne nå" sa jeg.
Zayn ga han en gave.
"Fra Christine og meg" sa han.
Noah begynte å pakke opp. Han fikk et lite badebasseng til å ha i hagen.
"Takk" han klemte Zayn og Christine.
Noah fikk mange fine gaver. Trampoline, huskestativ, løpesykkel fotballmål og fotball, Thomas toget film, klær og tog til togbanen. Niall kom med gaven fra oss. Det ringte på døra.
Jeg gikk ut i gangen og åpnet. Der sto stesøsteren min Ella.
Hun klemte meg.
"Det var lenge siden" sa jeg.
"Kom inn"
jeg hjalp henne inn med barnevognen. Hun løftet opp en liten baby kledd i rosa.
"Er det?"
"Det er Natalia" sa hun.
Vi gikk inn i stua. Niall hilste på Ella og smilte. Noah kom bort til meg.
"Hvem er det?" spurte han og så på Ella.
"Det er Tante Ella" sa jeg og løftet opp Noah.
"Og lille Natalia er kusinen din"
Noah så på babyen.
"Talia" sa han.
"Nærme nok" smilte Ella.
Ella ga Noah en gave. Han pakket opp. Det var en eventyrbok, samme eventyrbok som vi hadde hatt som små.
"Tusen takk Ella"
jeg klemte henne og smilte.
Noah klemte henne og smilte søtt.
Han åpnet gaven fra Niall og meg. Det var en bil han kunne sitte i og kjøre selv. Han lyste opp og klemte oss.
"Skal vi spise kake?" spurte mamma.
Alle var enige. Niall hentet kaken og satte den foran Noah. Øynene han lyste da han så kaken.
"Thomas" Noah pekte på kaken.
"Ja, det er Thomas" sa Niall.
Kaken ble delt ut og alle syns dem smakte nydelig.
__________
Hva syns dere? Vet jeg burde oppdatert for lenge siden