Jeg kysset Noah på pannen og gikk ut av rommet hans. Lot døra stå halvveis åpen. Hørte stemmer fra gangen. Der sto en nedsnødd Zayn.
"Snør det?" Niall smilte.
"Hva tror du?" spurte Zayn og ristet jakken fri for snø. Jeg tørket opp snøen som hadde blitt til vann.
"Jeg lurte på om dere ville spise middag hos meg i morgen?"
Zayn så på oss.
"Hva med Noah da?" spurte jeg.
"Ikke glem Sammy" sa Niall.
"Ta dem med" svarte Zayn.
Jeg så skeptisk på Zayn.
"Noah kan sove på gjesterommet og Sammy kan være der også" sa Zayn.
"Da kommer vi" jeg smilte.
"Når skal vi være hos deg?" spurte Niall.
"Kl 17.00" svarte Zayn.
"Vi gleder oss"
Zayn tok på seg jakka.
"Kan dere ikke komme tidlig? Så kan Noah leke i snøen i hagen?"
"Det kan vi godt, Noah elsker å leke i snøen" sa jeg."Niall? Har du sett ulldressen til Noah?" ropte jeg.
"Den tynne?"
"Ja"
"Den er på badet, du hang den til tørk der for noen dager siden" ropte han.
Jeg hentet ulldressen og kledde på Noah. Gikk ut i gangen.
"Har du pakket alt Noah trenger?" spurte jeg Niall. Han sto i skapet og lette etter noe.
Niall svarte noe utydelig.
"Hva?"
Han stakk hodet ut.
"Ja da, bleier, flaske, leker og klær" sa han.
"Fint"
"Hva leter du etter?" spurte jeg mens jeg tok på Noah vinterdressen.
"Boblebuksa mi, har du sett den?"
"Ja, Sammy ligger på den" svarte jeg.
Niall løftet på valpen og fikk tak i buksa. Jeg tok på meg boblebukse og jakke. Fikk på Noah sko, votter og lue.
Niall låste døra og vi gikk ned trappene til bilen. Jeg satte Noah i setet hans og festet belte. Satte meg inn selv. Det var ikke lange turen bort til Zayn. Niall sang med til radioen.Han parkerte bilen og gikk ut. Jeg fikk av Noah beltet og løftet han ut. Niall gikk inn med bagen og snakket litt med Zayn. Jeg tok Noah med til hagen. Snøen var kram. Noah koste seg. Han gikk rundt i snøen. Sammy var nesten umulig å se i den hvite snøen. Bare halen var synlig. Han bjeffet og virket fornøyd.
"Skal vi lage snømann?" Niall hadde kommet ut til oss.
Jeg nikket. Niall begynte å trille en snøball. Noah hjalp han. Jeg måtte ta opp mobilen og ta bilde av Noah som dyttet den store snøballen.Vi hadde vært ute i mange timer. Kun avbrutt av at Noah sov i nesten to timer.
Noah var gjennomvåt. Jeg bar han inn på badet og tok av han de våte klærne. Tok på han bleie og tørr bukse og genser.
Jeg stakk hodet inn på kjøkkenet. Der sto Zayn og ei jente med ryggen til meg. Hvem var det?
"Zayn?"
Han snudde seg og kom bort til meg.
"Noahs klær er våte, skal jeg henge dem på badet?" spurte jeg.
"Heng dem på vaskerommet, det er nederst i gangen til høyre" svarte han.
"Takk" jeg var på vei vekk.
"Spiser Noah pesto?" spurte Zayn.
"Nei" svarte jeg.
"Kylling spiser han?" Zayn så på meg.
"Ja" jeg smilte litt.
"Takk"Noah satt på gulvet og lekte. Niall snakket med Louis og Danielle.
"Middag"
Alle reiste seg og gikk bort til bordet. Niall hadde tatt med egen barnestol til Noah.
Zayn satte maten på bordet. Det luktet nydelig.
"Hva har du laget?" spurte Niall.
"Pasta med pesto" svarte Zayn.
"Det er pasta og kylling blandet med pesto og matfløte. Det er også bacon for dem som vil ha det, det ligger der"
Zayn ga Noah en tallerken med pasta og kylling.
"Hvem er det?" Liam så på jenta som hadde kommet og satt seg ved siden av Zayn.
"Min mye kjæreste" svarte Zayn.
"Du har ikke, når ble dere, hæ?" alle snakket i munnen på hverandre.
"Derfor" mumlet han.
Jenta rødmet og så ned.
"Kan vi spise først?" spurte Zayn.
Alle nikket og begynte å spise.
"Det var veldig godt" sa Liam.
Alle nikket enig.Alle satt i sofaen. Maten var ryddet vekk.
"Nå kan du vel snakke?" spurte Harry.
Zayn nikket. Hadde armen rundt jenta.
"Hun heter Christine og vi ble sammen for et par uker siden"De andre hadde dratt. Bare Niall, Noah og jeg var igjen. Christine og jeg kom godt overens og hadde flere interesser til felles. Nå diskuterte vi en bok vi begge hadde lest. Zayn og Niall hadde gitt opp for lenge siden å høre på oss. De var midt i en runde FIFA.
________
Håper dere ikke syns denne delen er dårlig. Har ikke hatt noen bra ideer på en stund.