Chapter 8

379 17 8
                                    

Jeg la Noah i senga og la dyna over ham. Noah satte seg opp og så på meg.

"Mr.Ape" sa han og så på meg.

Mr.Ape? Jeg hadde ikke sett apen hans hele dagen.

"Mamma skal finne Mr.Ape" sa jeg og strøk han over hodet.

Jeg gikk ut til de andre som satt og spilte FIFA på Playstation.

"Har dere sett apen til Noah?" spurte jeg.

Guttene så opp på meg.

"Har ikke sett den" sa Zayn.

"Har du sett i stellebagen?" spurte Harry.

"Har ikke sett apen siden han sto opp" sa Liam.

"Jeg har ikke sett noen ape" sa Louis.

"Han hadde apen da vi spiste frokost" sa Niall.

Jeg sukket og gikk til stellebagen og tømte den, lette gjennom klær, bleier, tåteflasker og annet, men ingen ape.

Jeg gikk inn til Noah og så på han.

"Mamma finner ikke Mr.Ape" sa jeg og så ned på han.

Noah begynte å gråte. Jeg løftet han opp og vugget han i armene mine. La han i senga igjen og ga han tigergutt og hundebamsen Voffi. Noah bare kastet kosedyrene ut av senga.

"Mr.Ape" gråt han.

Niall kom inn. Han tok Noah opp av senga og klemte ham.

"Jeg går og leter etter apen" sa jeg.

Jeg fikk med meg de andre gutta og lete. Harry lette på kjøkkenet. Åpnet alle skuffer og skap, kikke til og med i fryseren og kjøleskapet. Louis lette på badet og blant tøy og sko i gangen. Zayn lå på alle fire og kikket under sofa, stoler og bord. Liam lette i lekene til Noah mens jeg lette alle andre steder.

"Noen som har funnet apen?" spurte jeg, da alle satt i sofaen. Bortsett fra Zayn som lå halvveis under sofaen.

"Jeg fant ingen ape, bare en halvspist pizza i en skuff" sa Harry.

"Ingen ape, bare fem skittene underbukser" sa Louis.

"Og det er dine egne" sa Liam.

"Jeg fant bare alle andre leker, men ingen ape" la han til.

"Jeg har funnet 5 pund, en knapp og en sko" sa Zayn som krøp fram fra sofaen.

Niall kom inn med en hylende Noah i armene.

"Har dere funnet apen?"

Vi ristet på hodet alle sammen.

"Hvor har Noah vært i dag?" spurte Liam.

"Vi var en tur i parken" sa Niall.

"Hadde Noah apen med seg?" spurte Zayn.

"Ja, jeg husker at vi kjøpte is og da holdt han apen, etter det husker jeg ikke å ha sett den"

"Hvor i parken var dere?"

"Lekeplassen, iskiosken, så på ekorn, matet ender" Niall så på oss.

"Zayn og jeg drar bort i parken" sa Liam.

Liam og Zayn fikk på seg jakker og sko, før de gikk ut. Niall gikk etter dem.

Niall POV

Jeg løp etter Liam og Zayn ut.

"Jeg blir med dere" ropte jeg etter dem.

De stoppet og ventet på meg. Jeg gikk bort til dem. Det hadde begynt å blåse, Zayn trakk jakka tettere rundt seg. Vi gikk mot parken i stillhet. Det var en stille kveld med få folk ute.

"Skal vi starte å lete ved kiosken?" spurte Liam da vi gikk inn i parken. Parken var stille på denne tiden av døgnet. Vanligvis krydde det av familier med småbarn her og gamle folk på tur. Vi gikk mot kiosken mens vi så rundt oss etter en forlatt apekatt. Liam stoppet damen som kom ut av kiosken.

"Unnskyld?"

Damen snudde seg mot ham. Hun var ung, tidlig i tjueårene, med langt blondt hår i bølger nedover ryggen.

"Hva er det?" spurte hun vennlig.

"Vennen min sin sønn har mistet koseapen sin og de var her i dag, har du sett den?" Liam fant fram et bilde av Noah og apen.

Damen så på bildet og tenkte seg om.

"Jeg husker gutten og apen, men det er ingen gjenglemt ape her, bare et nøkkelknippe og en lommebok"

"Takk for hjelpen" sa Liam.

Damen smilte og gikk. Vi gikk til dammen og lette etter apen der, men der fant vi bare ender. Siste stopp var den store lekeplassen. Vi gikk dit og lette. Lette og lette, men ingen ape. Det begynte å regne. En gammel mann med stokk og kamera rundt halsen kom bort til oss.

"Ser dere etter noe?" spurte han.

"Vi leter etter koseapen til sønnen min" sa jeg.

"En ape? Kom med meg"

Vi fulgte etter ham til kafeen og den gamle mannen åpnet en dør til et lager. Han gikk inn og kom tilbake med apen til Noah.

"Jeg fant apen da jeg gikk kveldstur for å fotografere, jeg tok bilde av den og tok den med hit for at den ikke skulle bli våt" sa gamlingen.

"Tusen takk" jeg smilte og tok opp noen sedler av lomma og ga til ham.

Vi skyndte oss tilbake til bussen. Vi hørte gråten til Noah lang vei. Jeg gikk inn i bussen og fant Alicia sittende på sofaen med en gråtene Noah i armene.

"Noah, se hva pappa har" sa jeg og holdt frem apen.

"Mr.Ape" ropte han.

Jeg ga han apen og gråten stilnet.

______________________________________________________________________

fikk bare en ide, jeg måtte skrive ned, så dere får en del til i dag

DaddyWhere stories live. Discover now