Szedłem korytarzem, podążając za dobrze znaną piosenką „Sto Lat” śpiewaną przez gości. Moje ręce mocno ściskały dużą tacę, na której odbył się wielki finał dzisiejszego dnia. Płonące świece lekko rozgrzewały moją twarz, ale to nie powstrzymało mnie od uśmiechu, gdy moje oczy spotkały się z oczami Harry'ego w ciągu kilku sekund. Bardzo rozstrojony śpiew wkrótce ucichł i Harry zdmuchnął świeczki na torcie, nie spuszczając ze mnie wzroku. Czy on widzi, jakie emocje mną szargają? Czy to naprawdę takie oczywiste?
Otaczające nas klaskanie sprawiło, że w końcu odwróciłem od niego wzrok, moje oczy spoczęły na stole, który był przysunięty do ściany, gdzie znajdowało się okno. Wszystko nadal wydawało się być przyzwoicie wypełnione, więc powrót do kuchni chyba nie wchodzi w grę, bo i tak był już koniec dnia.
Harry wziął ode mnie tacę i zaniósł ją na stół. To chyba moja szansa, żeby zakraść się na górę. Nawet się nie obejrzałem, kiedy zrobiłem kilka pierwszych kroków w stronę schodów.
- Wrócisz na dół? - Głos Harry'ego rozległ się za mną, prawie mnie zaskakując, ale nic nie powiedziałem i szedłem dalej. - Musisz. Chcę spędzić dzisiejszy dzień z moimi przyjaciółmi, a ty jesteś jednym z nich - jego słowa wywołały we mnie dziwne ciepło i nie mogłem się powstrzymać od uśmiechu.
- Tak, muszę tylko trochę się umyć i przynieść ci twój prezent - spojrzałem na niego tylko po to, by zobaczyć, jak jego zmartwiona twarz rozkwita wesoło, a jego głupkowaty uśmiech staje się jaśniejszy.
- W porządku, poczekam na ciebie, zanim je otworzę - dodał, odchodząc od schodów.
Wchodząc do łazienki, mój wzrok padł na moje odbicie w lustrze. Och, drogi Merlinie, wyglądam jak uosobienie bałaganu. Byłem pokryty najróżniejszym jedzeniem. Nie sądzę, że samo umycie twarzy i rąk w tym momencie wystarczy.
Po szybkim prysznicu i mam na myśli naprawdę szybkim, byłem czysty. Założyłem moje bardziej wyszukane ubrania, czyli czarną koszulę i eleganckie spodnie. Moje dłonie chwyciły małe pudełko, które stało w szufladzie mojej szafki nocnej i zszedłem po schodach. Moje włosy wciąż ociekały wodą, ale nie chciałem, żeby czekał dłużej, niż powinien, żebym mógł po prostu porządnie wysuszyć włosy.
Kiedy wszedłem do pokoju, wszystkie oczy spoczęły na mnie i otrzymałem mieszane uczucia od tych spojrzeń. Harry był szczęśliwy, że mnie widzi, prawie cała jego twarz się rozpromieniła. Granger wydawała się w porządku, że tu jestem, tak samo, jak Lovegood, ale byli też Weasley, Longbottom i Gajowy, którzy nie byli zbyt zadowoleni, widząc mnie tutaj.
- W porządku, czas otworzyć prezenty, Harry - Granger odezwała się pierwsza, przerywając tę dziwną atmosferę, która zebrała się w pokoju.
- Jasne - Harry oderwał ode mnie wzrok i skierował go na dość duży stos zapakowanych pudełek i małych torebek z prezentami, który stał przed moim małym regałem z mugolskimi książkami. Wyciągnął jedno z mniejszych pudełek leżących z tyłu stosu.
Postanowiłem ukryć mój mały prezent za sobą, gdy oparłem się o framugę drzwi, by obserwować go cicho, poza zasięgiem wzroku wszystkich. Jeden po drugim otwierał prezenty, niektóre były od dzisiejszych gości, inne zostały przysłane dzisiaj przez sowy od przyjaciół, którzy albo nie zostali zaproszeni, albo nie mogli przybyć. Jak duży sweter od pani Weasley, którego teraz używał jako okrycia.
Następnym pudełkiem, które otworzył, było to, które Granger zabrała od sowy, która je dzisiaj dostarczyła, pamiętam je, nadal miała liny przyczepione do pudełka. Oderwał papier, odsłaniając ciemnoczerwone pudełko z białymi literami. Moje serce prawie stanęło na ten widok. Co do cholery?! Dlaczego Harry otrzymuje od niego prezent?! Co?! Pokrywka odpadła, a moje oczy spoczęły na szklanej butelce wypełnionej jaskrawoczerwonym płynem. Zaniemówiłem.
CZYTASZ
Na ratunek potępionym
FanfictionCokolwiek się z nim stało, był zupełnie inny. Jego oczy straciły iskrę, jego dumna została unicestwiona, wszystko co reprezentował zostało mu odebrane, pozostawiając jedynie skorupę, która samotnie kroczy po tej ziemii, a ja nie mogę tego zmienić...