(Olayların daha iyi anlaşılması adına bu bölümde ilahi bakış açısı kullanacağım, iyi okumalar ❤️ )
Seyran Ferit'in koluna girmiş ona destek olarak yavaşça yürümesine yardımcı oluyordu. Ferit hala tam olarak iyileşmemişti bu yüzden üstüne titriyordu herkes.
Hep birlikte yalının salonuna girdi Korhanlar ancak onları bekleyen tatsız bir sürpriz vardı.
Zerrin saatlerdir onları bekliyordu yalıda.Seyran onu görene kadar Pelin mevzusunu unutmuştu ve Ferit'in konuyla alakalı hiçbir şey bilmediği aklına gelince panikle Gülgün'e baktı.
Orhan Pelin'in intiharından haberi yokmuşçasına ve biraz da Ferit'in yanında konunun açılmamasını umarak söze girdi.
"Zerrin hanım, merhaba. Nasılsınız?"
"Nasıl mıyım? Şaka mı yapıyorsunuz?"Halis kaşlarını çatmış bu yersiz çıkışa anlam vermeye çalışıyordu. Seyran'ın ise kalp atışları dışarıdan duyulacak raddeye gelmişti. Birazdan Ferit her şeyi öğrenecekti. Ne tepki verecekti? Kendisini suçlamasından korkuyordu Ferit'in.
Gülgün Ferit'i konunun dışında bırakmak isteyerek Seyran'a döndü ve "Kızım siz yukarı çıkın. Ferit çok yoruldu dinlenmesi lazım." dedi
"Bir dakika, bir dakika. Hiçbir yere gitmiyorsun Ferit efendi!"
"Zerrin teyze, bi sıkıntı mı var? Bir şey mi oldu?" diye sordu Ferit olanlardan habersiz.
"Bir de soruyor musun sen Ferit? Bu ne pişkinlik ya çıldırmak üzereyim artık" diye çıkıştı Zerrin."Benim kızım öldü, kızım. Bir de soruyor musun?"
"Ne?" dedi Ferit.Nasıl yani Pelin ölmüş müydü?
"Nasıl?"
"Kızım intihar etti. Bilmiyor musun? Yoksa ailen daha söylememiş miydi?"Ferit herkese tek tek baktı, kimse şaşırmış görünmüyordu. Herkesin haberi vardı yani.
Düşmemek için duvara tutundu."Gülgün hanım siz oğlunuzu bu haberden korumak için hiçbir şey anlatmazken ben evladımı kaybettim evladımı ve hepsi oğlunuzun suçu!"
"Orda dur bakalım benim oğlum hiçbir şeyin sorumlusu değil. Senin kızının verdiği bir kararı benim oğluma yıkamazsın!"
"Kızım o kararı neden verdi sanıyorsunuz Gülgün hanım. Oğlunuz önce evlenme teklifi etti kızıma ona umutlar verdi. Sonra da ortada bıraktı."
"Zerrin hanım o teklifin öfkeyle verilmiş bi karar olduğunu sen de ben de çok iyi biliyoruz ve üstüne üstlük Pelin de bunun farkındaydı ama yine de evet diyerek Ferit'e olan takıntısını göstermiş oldu bize. Evet kızınız oğlumu takıntı haline getirmişti. Sizce aralarında sağlıklı bir ilişki olsa Ferit Seyran için Antep'e gider miydi onu bırakıp?"
Ferit en sonunda konuşacak gücü buldu kendinde ve araya girdi.
"Zerrin teyze Pelin'in intiharında neden suçum olsun bizim zaten son zamanlarda aramızdaki duygular bitmişti. Annemin de dediği gibi o evlilik kararını tamamen öfkeyle verdim çok da üstüne düşünüp hayaller kurmamıştım yani.
Pelin üzülmesin diye çok mücadele ettim. Ona bir şey olmasın diye evime kadar getirdim Serter olayında. Ona aramızda bir şey olmadığını çokça kez anlattım hatta arkamdan çevirdiğiniz oyunlara rağmen devam ettirdim bu tutumumu. Şimdi gelip beni suçlamanız hiç doğru değil ben onun için bu kadar şey yapmışken.
Hem istiyorsanız senin yengemle arkamızdan çevirdiğiniz oyunlara hiç girmeyelim ne dersiniz?"Halis "Ne oyunu? Ne diyor bu çocuk, İfakatt?"diye girdi araya.
İfakat şimdi köşeye sıkışmıştı işte.
"Ağam.."